Articole

Zvonuri despre iPhone 6 înainte de lansarea iPhone 5

Chiar dacă zvonurile despre iPhone 5 nu s-au terminat, fiindcă iPhone 5 n-a fost încă lansat, se pare că multe site-uri s-au apucat să vorbească deja despre iPhone 6. Dacă despre iPhone 5 se zvoneşte că va avea un nou ecran şi că este mai subţire, haideţi să vedem ce se zvoneşte despre iPhone 6.

Publicaţia WSJ pretinde deci că o persoană care este la curent cu planurile Apple afirmă că viitorul iPhone 6 ar avea o nouă metodă de încărcare a bateriei. Asta ar putea însemna ori că încărcarea s-ar putea face prin inducţie, ca la unele modele HP, ori că Apple a venit cu o invenţie atât de genială încât nimeni nu-şi poate măcar imagina despre ce poate fi vorba. Cum ar fi de exemplu ca noul iPhone 6 să vină cu o mică manivelă pe care să o roteşti pentru încărcarea bateriei, sau cu un panou dorsal de celule lunare (fiindcă celulele solare sunt deja învechite) care nu vor mai depinde de lumina zilei.

Terminând cu glumele, dacă zvonurile sunt cât de cât adevărate, noul iPhone 6 ar ateriza pe piaţă nu mai devreme de 2012.

Ce adaos comercial plătiţi pentru un PC?

Din cifrele disponibile pentru trimestrul trecut (primul trimestru 2011), reiese că Apple a reuşit să facă un profit de aproximativ 370 USD pentru fiecare Mac pe care l-a vândut, echivalentul unui adaos de 28% faţă de preţul total de cost. Prin comparaţie, HP a avut un adaos mai mic de 7% pe PC-urile vândute în 2011, dar chiar şi cu un adaos calculat de 8%, HP a obţinut pentru fiecare PC vândut un profit de 52USD.

Întrebarea pe care ne-o punem este: cât de diferită poate fi tehnologia din spatele acestor două mărci ca să justifice o astfel de diferenţă? Sau altfel spus: atunci când cumpărăm un calculator plătim pentru tehnologia pe care o obţinem sau plătim pentru profitul producătorului şi adaosuri comerciale.

Pentru a nu provoca totuşi o bătălie de opinii între fanii Mac şi restul lumii, mai merită menţionat că volumul vânzărilor de PC-uri HP pe perioada menţionată a fost de 2 ori mai mare decât al calculatoarelor personale de la Apple.

Primul mouse Wi-Fi vine de la HP

La prima vedere nu prea e clar ce e nou aici. Ei bine, noul mouse wireless de la HP funcţionează prin Wi-Fi aşa cum îl ştim de la conectarea wireless a computerului. Mouse-ul foloseşte reţeaua wireless pe care o foloseşti deja ca să te legi la internet ca să elimine necesitatea acelui mic dongle USB pe care îl bagi acum în fundul calculatorului ca să conectezi un mouse wireless.

În plus, HP pretinde că acest mouse are o durată de viaţă a bateriei de 9 luni, adică mult mai mult decât mouşii actuali bazaţi pe bluetooth sau wireless USB.

Mouse nu vine cu nimic special în rest faţă de un mouse HP anterior, dar noutăţile deja menţionate, la un preţ decent, ar putea face acest mouse câştigător.

Tastatura?

iPad2, un plus pentru fani, nu destul pentru business

Unul din cele mai fierbinţi subiecte ale momentului în industria gadget-urilor este desigur iPad2, care deşi încă nu e disponibil în magazine, fiind programat pentru 11 martie, a stârnit multe discuţii cu privire la valoarea pe care o aduc modificările faţă de prima versiune. Cam toată lumea e de acord că iPad 2 va atrage mulţi clienţi care anetior s-ar fi îndreptat către competitori cum ar fi Motorola Xoom, dar aici se încadrează în principal consumatorii „casnici”.

În ce priveşte zona de business, se pare că la acest nivel aşteptarea va trebui să continue, fiindca Apple iPad2 nu nive cu aproape nimic nou care să convingă companiile să adopte platforma în activităţi profesionale la nivelul unei afaceri, decât ca gadget mai degrabă decât ca unealtă performantă de lucru.

Ariile în care companiile aşteptau îmbunătăţiri erau pe zona de securitate şi de uşurinţă în administrare, fiindcă orice nouă tehnologie trebuie să se integreze cât mai bine în peisajul tehnologic al unei organizaţii fără să fie nevoie ca organizaţia să se adapteze la noua tehnologie, ci mai degrabă tehnica de calcul trebuie să vină pregătită pentru a fi integrată cât mai lin în infrastructura IT a oricărei organizaţii.

Apple a acordat totuşi o atenţie sporită integrării de business, prin includerea în iOS a unor facilităţi care cresc aderenţa lui iPad la un context de business, incluzând wireless printing şi o securitate îmbunătăţită. În plus pe lângă tabletele bazate pe Android, iPad-ul are o competiţie suplimentară în acest domeniu de la tableta PlayBook de la Research In Motion (producătorul binecunoscutului BlackBerry), programată şi ea pentru lansare în curând, ca şi de la gadgeturile  bazate pe webOS de la HP care sunt programate de asemenea pentru acest an.

Trebuie să ţinem cont totuşi că Apple a declarat că nu-şi propune să creeze cu iPad o tabletă pentru business, deşi afirmaţia s-ar putea să se refere mai degrabă la faptul că iOS mai degrabă nu e prea pregătit pentru business decât la faptul că Apple nu-şi doreşte deloc să atace acest segment.