Articole

1000 de BlackBerry PlayBook au fost rechemate

Nu e nicio surpriză că numeroase companii lansează produsele sărind etape, ca să nu piardă trenul şi să fie printre primii care prind un segment de piaţă. Este o surpriză totuşi atunci când un producător se grăbeşte atât de tare încât lansează un produs cu un defect software care nu numai că nu poate fi trecut cu vederea, dar, deşi ar fi un defect software, nu poate fi actualizat printr-un update de … software.

Ce am dedus noi din această poveste ar fi că:

  • ori RIM sunt foarte conştiincioşi şi preferă să recheme un produs chiar dacă acesta are doar un defect minor.
  • ori defectul descris este cu mult mai mare şi potenţial periculos şi RIM preferă să nu-l dezvăluie

Oricum ar fi, pentru tableta PlayBook de la producătorul BlackBerry-ului situaţia nu arată prea bine. Mai mult, RIM spune că majoritatea tabletelor afectate probabil nici nu au fost încă vândute către consumatorul final, dar noi ne întrebăm dacă ăsta e un lucru bun sau un lucru foarte-foarte rău.

5 motive să iubiţi BlackBerry (NOT)

Ei bine, dacă nu vă e suficient sistemul de email care e genial şi tastatura mică dar eficientă de pe terminalele BlackBerry, CEO-ul RIM, producătorul BlackBerry, vă oferă câteva motive solide să „ţineţi” cu RIM:

  1. RIM face profit
  2. RIM este în creştere
  3. RIM a petrecut ultimii 4 ani devenind o companie globală
  4. RIM lucrează cu operatori mobili în 170 de ţări
  5. RIM are produse în aproape 30 de limbi

Nu e o glumă, sau nu e în întregime o glumă. Într-un acces de mânie, Co-CEO-ul RIM Mike Lazaridis s-a plâns în public pentru NYT. Vă redăm citatul în engleză, pentru conformitate:

„Why is it that people don’t appreciate our profits? Why is it that people don’t appreciate our growth? Why is it that people don’t appreciate the fact that we spent the last four years going global? Why is it that people don’t appreciate that we have 500 carriers in 170 countries with products in almost 30 languages?

Şeful de la RIM este probabil supărat că lucrurile nu mai merg la fel de bine ca anul trecut, când vânzările le-au depăşit la un moment dat pe cele ale Apple pe acest segment. Totuşi, având în vedere că produsele planificate pentru acest an de RIM, începând cu PlayBook, arată destul de bine, noi nu ne-am pierde complet speranţa chiar dacă nu suntem neapărat fani ai sistemelor BlackBerry.

iPad2, un plus pentru fani, nu destul pentru business

Unul din cele mai fierbinţi subiecte ale momentului în industria gadget-urilor este desigur iPad2, care deşi încă nu e disponibil în magazine, fiind programat pentru 11 martie, a stârnit multe discuţii cu privire la valoarea pe care o aduc modificările faţă de prima versiune. Cam toată lumea e de acord că iPad 2 va atrage mulţi clienţi care anetior s-ar fi îndreptat către competitori cum ar fi Motorola Xoom, dar aici se încadrează în principal consumatorii „casnici”.

În ce priveşte zona de business, se pare că la acest nivel aşteptarea va trebui să continue, fiindca Apple iPad2 nu nive cu aproape nimic nou care să convingă companiile să adopte platforma în activităţi profesionale la nivelul unei afaceri, decât ca gadget mai degrabă decât ca unealtă performantă de lucru.

Ariile în care companiile aşteptau îmbunătăţiri erau pe zona de securitate şi de uşurinţă în administrare, fiindcă orice nouă tehnologie trebuie să se integreze cât mai bine în peisajul tehnologic al unei organizaţii fără să fie nevoie ca organizaţia să se adapteze la noua tehnologie, ci mai degrabă tehnica de calcul trebuie să vină pregătită pentru a fi integrată cât mai lin în infrastructura IT a oricărei organizaţii.

Apple a acordat totuşi o atenţie sporită integrării de business, prin includerea în iOS a unor facilităţi care cresc aderenţa lui iPad la un context de business, incluzând wireless printing şi o securitate îmbunătăţită. În plus pe lângă tabletele bazate pe Android, iPad-ul are o competiţie suplimentară în acest domeniu de la tableta PlayBook de la Research In Motion (producătorul binecunoscutului BlackBerry), programată şi ea pentru lansare în curând, ca şi de la gadgeturile  bazate pe webOS de la HP care sunt programate de asemenea pentru acest an.

Trebuie să ţinem cont totuşi că Apple a declarat că nu-şi propune să creeze cu iPad o tabletă pentru business, deşi afirmaţia s-ar putea să se refere mai degrabă la faptul că iOS mai degrabă nu e prea pregătit pentru business decât la faptul că Apple nu-şi doreşte deloc să atace acest segment.