Articole

Ce adaos comercial plătiţi pentru un PC?

Din cifrele disponibile pentru trimestrul trecut (primul trimestru 2011), reiese că Apple a reuşit să facă un profit de aproximativ 370 USD pentru fiecare Mac pe care l-a vândut, echivalentul unui adaos de 28% faţă de preţul total de cost. Prin comparaţie, HP a avut un adaos mai mic de 7% pe PC-urile vândute în 2011, dar chiar şi cu un adaos calculat de 8%, HP a obţinut pentru fiecare PC vândut un profit de 52USD.

Întrebarea pe care ne-o punem este: cât de diferită poate fi tehnologia din spatele acestor două mărci ca să justifice o astfel de diferenţă? Sau altfel spus: atunci când cumpărăm un calculator plătim pentru tehnologia pe care o obţinem sau plătim pentru profitul producătorului şi adaosuri comerciale.

Pentru a nu provoca totuşi o bătălie de opinii între fanii Mac şi restul lumii, mai merită menţionat că volumul vânzărilor de PC-uri HP pe perioada menţionată a fost de 2 ori mai mare decât al calculatoarelor personale de la Apple.