Articole

Yahoo lansează un telefon Android în Japonia

Deși pare surprinzător ca Yahoo să lanseze un telefon pe platforma celui mai mare concurent al său din domeniul căutării web, lucrurile nu stau chiar așa. Yahoo domină căutările web în Japonia și este cel mai mare site din Japonia.

Având în vedere că sistemul de operare Android capătă o popularitate din ce în ce mai mare, pare chiar o idee foarte bună ca Yahoo să lanseze un telefon propriu bazat pe Android pentru a păstra avansul pe care îl are față de Google pe parte de căutare web și pentru a evita astfel migrare unui utilizator de la Yahoo la Google odată cu achiziționare unui terminal care rulează pe Android.

Telefoanele ce urmează a fi lansate foarte curând vor fi fabricate de Sharp și vor avea ecrane LCD de 4 inch cu rezoluție qHD, versiunea Android 2.3, cameră de 8 megapixeli cu senzor CMOS, Bluetooth 3.0, Wi-Fi 802.11 b/g/n, slot de card microSDHC, un tuner TV digital integrat și funcționalitate de e-wallet plus comunicație prin infraroșu, tehnologii care au o dezvoltare particulară în Japonia.

Telefonul va avea preinstalate câteva servicii Yahoo populare în Japonia, cum ar fi Yahoo Japan Home, Yahoo Japan Auctions, Yahoo Luco și așa mai departe, și va fi disponibil începând cu luna Septembrie 2011.

Deși e puțin probabil ca Yahoo să lanseze acest telefon în România, el ar putea fi disponibil pentru comenzi online la un moment dat, cu aceleași servicii preinstalate dar neparticularizate la un anumit teritoriu geografic.

Yahoo va veni cu 2 produse noi pentru România în 2011

Chiar dacă informaţia este un pic prea criptică şi implicit cu un grad mare de inutilitate, ni s-a părut interesant să menţionăm că Yahoo a anunţat că va introduce în 2011 două noi produse pe piaţa din România. Anunţul vine după un anunţ recent cu privire la relansarea într-o nouă formulă tehnică şi grafică a serviciului global de căutare al Yahoo la nivel internaţional.

Din comunicatul publicat de Mediafax mai aflăm că Yahoo a lansate deja în România o versiune simplificată a portalului Yahoo.com similară cu cele deja lansate în Polonia, Turcia, Rusia şi Grecia, cu conţinut orientat pe câteva zone de interes cum ar fi Ştiri, Finanţe, Lifestyle, Sport,Tech (Gadgets), Meteo. La acestea se adaugă Yahoo! Mail Beta care permite utilizarea de adrese email @yahoo.ro.

Alte produse de socializa au rămas totuşi nelocalizate: Messenger, Games şi Groups, dar probabil dintre acestea se vor ivi cele 2 produse localizate despre care se vorbeşte în comunicatul de presă.

Raluca Hotăran a fost numită în funcţia de country content manager pentru Yahoo! România la începutul lunii ianuarie. Anterior, ea a ocupat mai multe funcţii în reprezentanţa locală a producătorului american de softwareMicrosoft.

„În România există o resursă alocată cu titlul de «Country Content Manager» care gestionează portalul Yahoo! România la nivel de conţinut şi produse locale. Momentan nu sunt în plan şi alte poziţii în România”, a declarat, luni, agenţiei MEDIAFAX, Raluca Hotăran.

La sfârşitul anului trecut, serviciile furnizate de Yahoo! erau folosite în România de 8,2 milioane de persoane, circa 80% din totalul celor cu acces la Internet.

Yahoo relansează motorul de căutare cu câteva inovaţii interesante

„The Future of Search”, aşa îşi intitulează Yahoo noul motor de căutare care urmează să furnizeze rezultatele pentru Yahoo. După ce în trecut, după ascensiunea Google, Yahoo transferase căutările efectuate prin motorul său către motorul de căutare de la Microsoft, se pare că Yahoo revine cu un concept care, chiar dacă a mai fost încercat înainte, aduce totuşi lucruri noi în peisajul motoarelor de căutare.

Puteţi deja testa acest nou motor la http://search.yahoo.com, unde este funcţional în avanpremieră. Printre facilităţile cele mai importante se află afişarea de rezultate specifice asociate unor anumite tipuri de căutări. Ca exemplu, dacă veţi încerca o căutare care se referă la un sportiv, vi se vor afişa instantaneu rezultatele sportive ale atletului respectiv.

La o căutare cu o regiune geografică veţi primi în paralel şi rezultate cu puncte de interes din regiunea respectivă.

Toate aceste noi facilităţi vin în completarea a ceea ce Yahoo se laudă că este cel mai rapid motor de căutare existent în prezent. Evident, căutările folosesc şi facilitatea de instant search şi de sugestii, astfel încât odată ce începeţi să scrieţi ceva în căsuţa de search rezultatele încep deja să apară.

Dacă folosiţi deja acest motor de căutare sau aţi depistat rezultate interesante sau amuzante la anumite căutări, nu uitaţi să ni le împărtăşiţi în comentarii.