Articole

Aplicaţie Android pentru controlul unui Canon EOS

Vă prezint o aplicaţie disponibilă pentru orice telefon sau tabletă Android, care, împreună cu un cablu USB corect, poate fi utilizată pentru a controla majoritatea funcţiilor unui Canon EOS. Modelele suportate deja sunt: Canon EOS 550D, Canon EOS 50D, Canon EOS 7D, Canon EOS 5D mk II, Canon EOS 1D mk IV.

Aplicaţia este încă în versiune beta, dar se pare că funcţionează deja rezonabil. Cei care vor achiziţiona versiunea BETA vor putea face upgrade la viitoarea versiune 1.0 gratuit, cu toate că prima versiune finală va avea un preţ mai mare.

Printre facilităţile oferite de aplicaţie se numără:

– Live View
– Auto Focus (tap Live View)
– Manual focus adjustments in Auto Focus mode
– Histogram
– Zoom control
– Grid display
– Bulb capture
– Continuous capture
– Extensive modification of settings
— Shutter speed
— Aperture
— Exposure Compensation and Bracket
— Flash Compensation
— ISO speed
— Auto-Focus Mode
— Focus and Zoom area (tap-and-hold Live View)
— Picture Style
— Drive Mode
— White Balance
— Color Temperature
— Auto-Lighting Optimizer
— Metering Mode

Aplicaţia este gândită specific pentru modul de utilizare al unui touch-screen şi oferă acces atât la funcţiunile fiecărui buton fizic cât şi la configurarea fiecărei opţiuni care este modificabilă.

Chiar dacă aplicaţia nu include încă facilităţi avansate cum ar fi suport pentru filmare, timelapse, scripting sau transfer al imaginilor, aceste features sunt pe lista de priorităţi a dezvoltatorilor.

Înainte să cumpăraţi aplicaţia de pe Android Market asiguraţi-vă că funcţionează pentru aparatul vostru, că aveţi un telefon Android cu suport pentru USB Host (în general tabletele) şi că aveţi cablul corect de conectare pentru aparatul foto.

Review: Phosphor, un FPS multiplayer pentru browser

Phosphor este un joc de browser care ne-a fost propus spre review de unul din vizitatorii site-ului nostru. Nu ne este clar dacă vizitatorul nostru face parte sau nu din echipa de dezvoltare, deşi nu am remarcat niciun nume românesc pe pagina de credits. Din câte ne-am dat seama e vorba doar de un fan, dar idea ni s-a părut interesantă aşa că am reacţionat foarte repede.

Având în vedere că e vorba de un joc de browser, ne-am propus să luăm la rând toate aspectele care ni se pare interesante şi pe care le-am întâlnit pe parcursul experienţei noastre de review pentru acest joc.

Instalare

Prima problemă de care ne-am lovit a fost necesitatea de a avea instalat Adobe ShockWave Player pe Chrome-ul 12 pe care facem testele, plus o reclamă barosană în partea de jos a paginii de acces. Dacă ShockWave Player e un aspect oarecum neutru şi care ţine doar de preferinţa autorului cu privire la mediul de dezvoltare al jocurilor, reclama de jos este un aspect destul de deranjant, dar speram că măcar aparţine autorului, şi dacă cineva face click pe reclamă banii ajung probabil la autorii jocului. Care joc este gratuit.

În ce priveşte mediul de dezvoltare folosit, ne-ar plăcea desigur să vedem cât mai multe jocuri şi aplicaţii care să folosească WebGL, dar trecem peste acest aspect şi mergem să instalăm Adobe Shockwave Player. Din păcate linkul din pagina jocului duce către o pagină de pe site-ul adobe care încearcă să descarce automat pe sistemul nostru un fişier denumit „dir.dcr”, lucru care nu ne place deloc, aşa că facem un cancel la donwload şi folosim google pentru a identifica pagina de descărcare pentru instalarea unui Shockwave Player legitim: http://get.adobe.com/shockwave/ sau direct aici.

Încărcare

Odată instalat acest plugin începe încărcarea jocului. Din nou probleme. Pagina arată că se încarcă ceva, dar la fiecare etapă de încărcare vezi mereu „progress: 0%” pe tot parcursul etapei respective, iar pe conexiunea noastra (printr-un proxy, dar un proxy rapid ce-i drept) am fost tentaţi să renunţăm la un moment dat, fiindcă încărcarea a durat în total 4 minute şi 33 de secunde, ceea ce e cam mult pentru un joc online. Oricum, aşteptările noastre au crescut semnificativ.

Jocul încarcă în total aproximativ 1.7 mega de resurse şi prezintă apoi un ecran de setări şi intrucţiuni. Din păcate, o parte din informaţiile depre joc, aflate în partea de jos ecranului, sunt plasate sub bannerul deja menţionat. De aici am aflat că Phosphor este un FPS multi-player care foloseşte engine-ul bine cunoscut PhysX de la Ageia, iar versiunea curentă este public beta 2, pentru care focusul a fost pe dezvoltarea gameplay-ului multiplayer şi a elementelor de physics.

Am remarcat cu plăcere că jocul are o serie lungă de opţiuni de customizare, atât pentru controalele jocului cât şi pentru video, audio, skin-urile jucătorului şi aşa mai departe. Am sugera totuşi ca pagina de alegere a jucătorului, şi mai ales a numelui, să nu fie printre opţiunile de setări ale jocului, ci un ecran diferit în care să fie aleşi aceşti parametri înainte de a face click pe „Start game”.

Gameplay

Trecând la jocul în sine, nu avem decât cuvinte de laudă. Nu am reuşit să ne jucăm multiplayer, dar roboţi din joc au fost mai mult decât satisfăcători pentru deathmatch scurt într-una din hărţile jocului.

Am remarcat că hărţile sunt încă oarecum neterminate, fiindcă din orice poziţie aflată în spaţiu deschis a hărţii poţi vedea prin zonele neconstruite către alte zone ale hărţii în care nu sunt pereţi sau alte obiecte care să blocheze perspectiva. Zonele intermediare, care sunt gri, ar trebui mascate cumva pentru a nu da senzaţia de neterminat.

În schimb, există în joc o lungă serie de power-up-uri, health-pack-uri, arme şi în plus jocul vine cu diverse concepte care îmbunătăţesc dinamicitatea jocului. Am remarcat lifturile, care sunt de obicei nişte platforme unidirecţionale (doar în sus) care sunt acţionate automat, platforme de lansare bi-direcţionale care te aruncă în aer peste o zonă altfel inaccesibilă către un punct prestabilit de aterizare, turnuri de observaţie de unde poţi folosi arme de tip snipper şi aşa mai departe.

Printre lucrurile mai puţin plăcute am enumera: boţii sunt uneori parţiali invizibili, poziţia lor fiind dezvăluită totuşi de armă, care este vizibilă. Neavând posibilitatea imediată de a testa facilitatea de multi-player, nu am putut să ne lămurim dacă e vorba de un feature sau un bug. Ce-i drept poţi selecta să nu ai nicio armă activă, caz în care probabil te poţi mişca nevăzut prin peisaj dar nici nu poţi împuşca pe nimeni. Asta rămâne de verificat.

Verdict

Luat cu totul, jocul este un FPS bine construit, care foloseşte directx 9 din browser, deci e avantajat de facilităţile plăcii video din dotare, care rulează foarte bine pe o placă video incorporată sau pe un laptop fără pretenţii extraordinare de performanţă, iar dacă opţiunea de multiplayer e la fel de fun cum e jocul cu boţi, putem să spunem că la preţul ăsta avem un joc extraordinar, pe care vi-l recomandăm cu căldură.

Screen-shots

Capturile de ecran prezentate mai jos sunt făcute chiar de noi în timpul testării jocului, dar puteţi vedea mai multe imagini pe pagina producătorului rasterwerks.

Build-urile Google Chrome Canary disponibile acum pe Mac

Google Chrome Canary este un canal de release-uri a browser-ului Google Chrome care sunt chiar mai instabile decât canalul Dev, asta însemnând update-uri mai rapide cu noile facilităţi, dar în acelaşi timp şi probleme mai mari şi bug-uri mai serioase, având în vedere că testele manuale care se fac înainte de release-ul fiecărui build nu sunt la fel de amănunţite.

Google Chrome Canary este disponibil pe Windows din August 2010, dar acum poate fi utilizat şi pe Mac-uri. O facilitate pe care echipa de dezvoltatori a acordat-o pentru canalul Canary a fost posibilitatea de a rula acest build în paralel cu un channel Dev, Beta sau Stable, pentru a avea totuşi un browser stabil pentru activităţile obişnuite şi a nu fi obligaţi să recurgeţi la Internet Explorer sau alt browser.

Chrome 11 Beta cu facilitatea Voice-to-Text

După ce acum câteva zile Google a anunţat că schimbă sigla Google Chrome şi o face mai simplă şi mai plată, iată că astăzi Google a introdus Chrome 11 în canalul beta, cu o serie de îmbunătăţiri notabile, printre care şi abilitatea browser-ului de a transcrie vocea în text.

Folosind această facilitate utilizatorii de Chrome 11 vor putea da click pe o iconiţă iar apoi vor putea dicta în microfonul calculatorului comenzi sau textul pe care doresc să îl scrie pe ecran, iar browser-ul va converti mesajul verbal în text. Pentru test aveţi la dispoziţie acest link.

Acest beta, la care au acces toţi cei care s-au înscris la Google Chrome Beta Channel, aduce şi CSS 3D accelerat la nivel de procesor grafic, ceea ce înseamnă că acum dezvoltatorii de pagini web pot introduce efecte 3D de fineţe folosind această facilitate.

Dacă aţi încercat deja acest beta aşteptăm opiniile voastre.

Informaţii de trafic pe Google Maps, pe când şi în România?

Google a anunţat disponibilitatea informaţiilor de trafic pe aplicaţia Google Maps, disponibilă gratuit de la Google pentru terminalele Android.  Într-un anunţ publicat acum câteva zile, Google se laudă cu noua aplicaţie Google Maps Navigation (Beta), care te ajută să ajungi mai repede acolo unde doreşti folosind informaţii în timp real legate de trafic. Pentru a utiliza eficient softul ai nevoie de o conexiune la internet, de un terminal cu funcţie GPS, şi obţii astfel ghidare, inclusiv vocală, prin traficul american şi european.

Evident, aplicaţia rulează pe Android, şi are numeroase alte funcţii interesante, cum ar fi Street View, căutare inclusiv vocală, car dock mode, offline reliability, walking navigation şi altele. Pentru a instala aplicaţia e suficient să daţi un search cu „Google Maps” în Android Market.

Chrome 10 Beta creşte performanţa JavaScript cu 64%

Google a lansat Joia trecută prima variantă beta a versiunii 10 a browserului Chrome, iar Computerworld a calculat că performanţa pe JavaScript este cu 64% mai bună decât a versiunii 8 a aceluiaşi browser. Totuşi, în alte teste ale unor entităţi la fel de avizate, Chrome 10 nu pare să fie mult mai rapid decât Chrome 9.

Printre facilităţile noi ale versiunii 10 Beta se numără totuşi şi facilităţi noi cum este Crankshaft, o nouă tehnologie de optimizare. Crankshaft are rolul de a optimiza codul care este executat foarte des, de aceea la eventuale teste de viteză este posibil ca îmbunătăţirile aduse de noua tehnologie să nu fie imediat. Practic, cu cât o aplicaţie de browser are mai mult de lucru cu atât se vor vedea mai clar performanţele.

Chrome 10 beta poate fi descărcat aici.

Evident, browser-ul de la Google este şi va rămâne în categoria free opensource software şi poate fi descărcat gratuit pentru aproape orice sistem de operare.

Firefox 4 Beta 4 pentru Android

Chiar dacă are încă ceva buguri şi este un download destul de mare, Firefox 4 pentru Android începe să fie ceea ce îşi doresc utilizatorii de Android şi să corespundă numelui pe care-l poartă. CNET are o recenzie video a acestui Beta, dar evident cel mai simplu ar fi să aveţi propria opinie utilizându-l efectiv după ce l-aţi instalat pe Androidul propriu. Cu atenţie, aşa cum spuneam, mai ales dacă aveţi o conexiune mobilă, fiind preferabil să vă conectaţi în prealabil pe wifi pentru a descărca aplicaţia.

Informaţii mai multe găsiţi şi pe site-ul Mozilla sau chiar pe anunţul de lansare al versiunii Beta 4