Articole

Invitații Ingress

Într-un material de ieri vă vorbeam despre noul joc de Google care face furori și în România.

Se pare că azi avem pentru cititorii noștri un prim cod de activare pe care îl vom oferi celui care ne argumentează dorința lui în comentarii precizând cât mai multe informații legate de joc.

Vrem să știm de ce vrea să joace Ingress, ce device Android are în posesie, ce știe despre joc, dacă mai cunoaște alți jucători, ce facțiune va alege și de ce, care e aria geografică de activitate și cum au de gând să se implice în joc.

Cel care va veni cu cea mai clară argumentație și cele mai multe informații va primi codul de activare și îi vom asigura și un crash-course de introducere în joc împreună cu un jucător activ din cadrul uneia din facțiuni.

Trimiteți-ne poveștile voastre și intrați în detalii, fiindcă suntem siguri că vom putea oferi mai multe invitații cât de curând.

Purple Bridge

Căutare vocală Google acum în Română

Pentru cei care nu au observat încă, căutarea vocală pe telefoanele Android e disponibilă de mai bine de 2 săptămâni și în limba română. Alături de română au mai primit acces nativ la google search alte 12 limbi, crescând la 42 numărul de limbi în care este disponibil Google Voice Search. Limbile nou introduse sunt:

  • Bască
    Bulgară
    Catalană
    Portugheză europeană
    Finlandeză
    Galiciană
    Maghiară
    Islandeză
    Norvegiană
    Română
    Sârbă
    Slovacă
    Suedeză

Cu Voice Search, aveți posibilitatea să vorbiți în telefonul dvs. pentru a obține rezultate de căutare rapid și ușor.

Fiecare nou limbaj, de obicei, necesită ca Google să colecteze enunțuri de la sute de mii de voluntari.

În timp ce limba română are niște reguli simple de respectare a regulilor previzibile ale pronunției, altele, cum ar fi suedeză, au necesitat recrutarea de vorbitori nativi pentru a oferi pronunții pentru mii de cuvinte.

Această actualizare este deja aproape finalizată. Cum să începeți cu Google Voice Search depinde de ce tip de telefon aveți. Dacă telefonul execută Android 2.2 sau mai nou, veți vedea pictograma microfon pe widgetul de căutare Google de pe ecranul de start, tot ce trebuie să faceți este să atingeți pictograma pentru a începe o căutare vocală. În caz contrar, puteți instala aplicația Voice Search de la Google Play. Rețineți că puteți vorbi o singură limbă în aplicație la un moment dat, și este necesar să modificați setările de limbă pentru a utiliza una dintre aceste limbi noi.

Unul din principalele avantaje ale modelului distribuit de căutare vocală este că pe măsură ce crește numărul utilizatorilor, fidelitatea este din ce în ce mai mare. Pot să vă spun că deja erorile de recunoaștere atunci când am folosit noi aplicația au fost aproape inexistente.

Consultanţa SEO, departe de ce ar trebui să fie

Tot pe forumul de la WebmasterWorld s-a petrecut recent o discuţie interesantă din care a reieşit situaţia tristă a consultanţilor pentru SEO.

Evident, cititorii acestui site ştiu că folosirea de cuvinte cheie în meta keywords nu aduce niciun beneficiu când vine vorba de majoritatea motoarelor de căutare, în special când e vorba de Google Search. Se pare totuşi că mulţi consultanţi SEO s-au băgat în industria asta nu ca să ajute companiile să crească în ranking, ci pur şi simplu pentru bani.

Un membru de la WebmasterWorld a întrebat mai multe companii de SEO pentru scurte sfaturi despre cum să îşi îmbunătăţească ranking-ul după ce au fost loviţi de cel mai recent update, Google Penguin.

Veţi fi destul de şocaţi de unele dintre răspunsurile primite.

Nu folosiţi Keywords meta tags. Această setare este încă folosită de unele motoare de căutare. Aveţi în vedere adăugarea acestei setări.

Doar 5 din cele 11 imagini de pe site au cuvintele cheie în tag-ul ALT al imaginii. Trebuie să maximizaţi utilizarea acestor tag-uri.

Suntem SEO experimentaţi şi putem să vă ajutăm să aflaţi de ce aţi fost penalizaţi. Se pare că Google Panda update a fost de vină.

Experţii noştri vor ţine cont de Google Logic şi vor targeta doar 4-5 cuvinte cheie pe fiecare pagină. Ei integrează cuvintele cheie în conţinut pe baza Regulilor Google de Cuvânt Cheie, Proximitate, Densitate şi Frecvenţă.

Am verificat situaţia site-ului dvs şi am descoperit că site-ul este listat dar copia cache a site-ului a fost ştearsă. Acesta este motivul pentru care nu apăreţi în căutări pentru cuvintele respective. Ne vom ocupa ca pagina cache să fie reinclusă.

Din 32 de companii de SEO întrebate, doar 7 companii i-au dat un sfat inteligibil şi util. Asta înseamnă cam 20% din total. Înainte să alegeţi compania cu care să faceţi SEO aveţi deci mare grijă cum alegeţi partenerul.

Recuperarea după lovitura Google Pinguin

Pentru cei care nu sunt foarte în temă, fiecare update pe care Google îl face asupra clasamentelor pe care le oferă atunci când căutaţi un termen prin motorul lor de căutare, are un nume de cod. Cel mai recent, realizat pe 24 aprilie, are numele de cod Penguin.

Se pare că destul de multe site-uri au fost afectate negativ de acest update, fiindcă multe forumuri vuiesc de idei şi sfaturi despre ce poţi încerca ca să îţi recuperezi plasarea pierdută în cazul în care ai fost afectate de acest update.

Am selectat pentru voi câteva dintre cele mai interesante idei de pe forumurile de la HighRankings si WebmastersWorld, dar nu vă luaţi după ce spun alţii, fiindcă unele par chiar trăznite:

  • Dez-optimizaţi-vă site-urile
  • Aplică tactici inverse de SEO
  • Eliminaţi link-urile din blogrolls
  • Măriţi numărul de linkuri de calitate către pagini
  • Eliminaţi link-urile din blogrolls
  • Aveţi grijă ca textul utilizat în ancorele linkurilor să fie mai natural
  • Micşoraţi textul ancorelor interne
  • Nume domeniu = nume keyword ar putea fi o problemă
  • Mută-ţi conţinutul pe un domeniu nou
  • Construieşte-ţi un site mai mic cu mai puţine pagini
  • Adaugă elemente sociale, gen Google+
  • Nu mai apela la scurtături, fă o strategie pe termen lung

Invitaţie pentru Google+, la liber, dar limitat

Google+ a lansat o nouă „promoţie” adresată celor care au deja Google+ şi care vor să îşi invite prietenii fără să îi mai adune unu câte unu. Fiecare posesor de cont Google+ poate invita 150 de persoane postând un link către pagina cu invitaţiile pe care le deţine, aşa că eu m-am hotărât să ofer primilor 150 de vizitatori oportunitatea să obţină foarte rapid o invitaţie.

Mergeţi aşadar pe acest link şi creaţi-vă contul de Google Plus.

Singura rugăminte este să mă adăugaţi ulterior într-unul din cercuri, ca să pot monitoriza invitaţiile şi să pot anunţa când s-au consumat. Vă invit să vă creaţi un cont şi aici, pe zona.ro, şi să vă spuneţi părerea despre Google+. Aştept de asemenea un comentariu dacă mergeţi pe linkul oferit şi aflaţi că invitaţiile s-au epuizat. Succes tuturor şi ne vedem pe Google+.

Profile de business pentru Google+ cu facilităţi Analytics

După ce Google a blocat utilizarea conturilor Google+ de către companii şi organizaţii, pentru a nu deraia de la planurile iniţiale, se pare că s-a apăsat pedala de acceleraţie şi vom avea Business Profiles disponibile destul de curând, adică înainte de finele acestui trimestru.

Google a trebuit să reacţioneze repede la feedback-ul pe care l-au oferit involuntar companii ca Ford sau Coca-Cola, care şi-au deschis profile sub forma unor pagini de utilizator de Google+. Între timp Google a cerut acestor companii să mai aibă răbdare şi să nu folosească acest workarround, cu toate că încă nu există o dată precisă la care profilele de business vor fi disponibile pentru companii.

Google nu a mai eliminat efectiv conturile deschise ca utilizatori beta, dar a prevenit companiile că nu vor putea migra datele care se vor acumula de pe conturile de utilizator pe profilele de business.

Google+ cere companiilor un pic de răbdare

Dacă v-aţi gândit deja să vă creaţi un cont pentru afacerea proprie pe Google+ aţi observat probabil că sistemul nu e gândit deocamdată decât pentru indivizi. Google+ pare să rămână deocamdată orientat către end-user, dar un reprezentant Google a afirmat recent că există o echipă de ingineri care lucrează intens la o „experienţă incredibilă pentru business-uri”.

În ceea ce priveşte facilităţile pe care le-ar putea avea noul segment de servicii, tot ce ştim este că ar trebui să depăşească lejer opţiunile pe care le are acum profilul end-user. Aceasta poate fi explicaţia pentru relativa lipsă de opţiuni avansate pe care o vedem (sau mai bine zis n-o vedem) acum pe Google+

Evident, Google va testa piaţa în următoarele luni doar cu câţiva parteneri aleşi pe sprânceană, deci nu vă ţineţi respiraţia până când veţi avea acces la aceste facilităţi ca şi companie, fiindcă se pare că mai avem ceva de aşteptat. Cel mai probabil, e vorba de o deschidere completă undeva spre sfârşitul anului.

Pentru cei care apreciază deja Google+ şi sunt interesaţi în a participa la programul dedicat afacerilor, există un formular de înscriere.

Cum obţin invitaţie Google+ [Google Plus]

Cea mai recentă distracţie pentru amatorii de social-networking pare să fie Google+, reţeaua de socializare alternativă, de care am mai vorbit şi noi recent. Având în vedere că în acest weekend reţeaua va exploda şi la noi, ne-am gândit că n-ar fi o idee rea să vă spunem cum puteţi obţine acces. Reţeta nu e infailibilă, dar cel puţin cu prietenii noştri a funcţionat deja.

Urmăriţi aşadar următorii paşi:

  • încercaţi să convingeţi pe unul din prietenii care are deja acces la Google+ să vă adauge într-unul din cercurile lui de contacte. E important ca acesta să vă adauge cu adresa voastră de GMail.
  • dacă încă nu aveţi o adresă @gmail.com, probabil e momentul să o faceţi la https://mail.google.com
  • accesaţi https://profiles.google.com, dacă n-aţi făcut-o deja, şi creaţi-vă un profil. Cu cât mai multe informaţii, cu atât mai bine. Probabil!
  • accesaţi https://plus.google.com şi încercaţi să vă autentificaţi. Dacă vi se spune că nu aveţi încă acces, exprimaţi-vă interesul folosind formularul oferit acolo, şi precizaţi adresa de email cu care credeţi că aţi fost (sau aţi fi putut fi invitaţi) de unul din cunoscuţi.
Dacă aţi parcurs paşii de mai sus de cel puţin două ori şi încă nu aţi obţinut acces, probabil lipseşte cunoscutul care să vă adauge în lista lui de cunoştinţe. În acest caz ne rămâne nouă această plăcere, şi iată cum trebuie să procedaţi:
  • asiguraţi-vă încă o dată că aţi parcurs deja toţi paşii de mai sus
  • creaţi-vă un cont direct pe zona.ro, aici: http://zona.ro/wp-signup.php
  • lăsaţi-ne un comentariu (fără adresa de email în clar, o vom vedea în profil) pe acest material
  • aşteptaţi confirmarea noastră (veţi primi şi un mesaj email cu invitaţia) şi vizitaţi oricum din când în când https://plus.google.com
Evident, nu putem afirma că parcurgând paşii de mai sus veţi primi acces garantat, mai ales că Google afirmă că serviciul este încă limitat numai anumitor utilizatori aleşi specific, însă din testele pe care le-am efectuat deja se pare că metoda descrisă funcţionează de fiecare dată.
Mai mult, dacă aveţi informaţi suplimentare, sau mai precise, despre cea mai simplă metodă de a obţine acces, vă invităm de asemenea să vă exprimaţi în comentarii.

Google+ pentru Libertate, jurnalism şi activism mai sigur

Conform Comitetului de Protecţie al Jurnaliştilor, noua platformă de socializare, testată în prezent de Google şi care urmează să fie lansată destul de curând, respectă câteva principii considerate importante pentru comunicarea şi activitatea jurnaliştilor şi activiştilor. Mai precis:

  • conexiunile sunt criptate, folosind protocolul https, eliminând astfel într-o mare măsură posibilitatea ca traficul web să fie interceptat prea uşor
  • poţi să ascunzi destul de uşor identitatea persoanelor care aparţin cercului tău de conexiuni, şi de asemenea poţi să te ascunzi şi tu atunci când eşti prezent în cercul de conexiuni al cunoscuţilor tăi
  • spre deosebire de Facebook, nu eşti obligat să foloseşti numele adevărat
  • există posibilitatea să îţi exporţi toate datele folosind Googel Takeout. Dacă de exemplu vrei să-ţi dezactivezi contul, poţi să îţi exporţi informaţia deţinută şi să o muţi în altă parte.

Am mai vorbit şi noi în trecut despre demersurile pe care Google le face pentru a asigura portabilitatea şi securitatea informaţiilor, mai ales odată cu înfiinţarea proiectului Data Liberation de la Google.

Dacă vă aflaţi în postura descrisă de noi probabil lectura articolului original merită efortul, deşi autorul acestui articol, Danny O’Brien, revine ulterior cu un comentariu în care explică că nu doreşte să recomande explicit nicio platformă de comunicare socială ca şi instrument de activitate pentru jurnalişti, în special atunci când aspectele legate de identitate sunt un aspect important, însă Google+ are premisele de a fi un instrument mai bun pentru cei care sunt dispuşi să folosească instrumente de Social Networking.

Alternativa la Facebook? Google+

Nu o să vă spunem prea multe despre Google+ fiindcă nu ştim prea multe la acest moment. Cu siguranţă informaţiile disponibile pe web sunt foarte cuprinzătoare, mai ales că numeroşi utilizatori au fost acceptaţi în avans în cadrul acestui serviciu pentru a testa funcţionalităţile şi a permite Google să îmbunătăţească serviciul.

Pe scurt, e vorba de o posibilă alternativă la Facebook, alternativă pe care Google a gândit-o mult mai bine şi mai complet decât tentativele anterioare eşuate de intrare în social media, şi ne referim aici la Buzz, Orkut sau Google Wave.

Deocamdată vă facem o singură recomandare cu privire la acest serviciu: în momentul în care veţi avea acces la el, nu vă apucaţi să invitaţi din nou toată planeta să vă fie prieten. Există deja Facebook!

Pentru orice eventualitate, faceţi deja o vizită la https://plus.google.com şi anunţaţi-vă interesul. Nu am aflat încă exact cum se poate obţine o invitaţie la Google+, fiindcă Google a oprit temporar înregistrările, dar dacă aflaţi probabil ne veţi anunţa.

 

Combinaţie de servicii Google pe un nou portal

Google a lansat de curând un nou portal care foloseşte motorul de căutare Google şi serviciile adiţionale distribuite de gigantul în domeniul căutării pentru a afişa cât mai multe aspecte legate de un subiect de interes.

Site-ul se numeşte wdyl.com şi vine de la expresia „What Do You Love?”. Folosind motorul de căutare Google, odată ales subiectul de interes, sunt afişate în diverse căsuţe informaţii asociate termenului căutat, cum ar fi imagini, brevete, cărţi, videoclipuri, materiale 3D, dar şi scurtături către alte servicii Google care pot fi folosite în asociere cu termenul respectiv, cum este emailul, grupurile de discuţii, setarea de alterte, trenduri de căutare, informaţii plasate geografic şi aşa mai departe.

Dacă unele informaţii sunt într-adevăr relevante, anumite arii par complet irelevante uneori, în funcţie de termenul căutat. De exemplu la o căutare cu „stupid” am primit idei de tipul „Plan your stupid events”, „Start a stupid discussion group” sau „Search stupid blogs”. Mda, exact ce ne doream, pe de altă parte ce te poţi aştepta când dai un search „prost”, nu?

Google te învață cum să scapi de serviciile Google. Sau din contră?!

Ne-am interesat recent despre metodele pe care le ai la dispoziție pentru a-ți recupera datele pe care le ai stocate pe net. Și fiindcă probabil cei mai mulți dintre noi au cele mai multe date stocate pe servicii Google, ne-am gândit să aruncăm o privire gigantului din domeniul căutărilor online. Probabil nu e o surpriză pentru nimeni că Google are zeci, poate chiar sute de produse, adresate călătorilor pe web și celor care administrează site-uri web. Aproape nu există site-uri românești importante pe care să nu fiți urmăriți de Google (prin serviciul Google Analytics) atunci când răsfoiți un site (chiar și acesta). Dacă nu ne credeți puteți verifica. Faceți click dreapta în orice pagina din orice site pe care îl vizitați, click pe View Source și apoi Ctrl/F pentru căuta cuvântul analytics în sursa paginii. Dacă e prezent, sunteți sub privirea lui Google.

Revenind la subiect, se pare că Google a făcut demersuri pentru a se asigura că majoritatea datelor pe care le aveți stocate cu Google pot fi recuperate. Astfel, începând cu GMail și terminând cu YouTube, informațiile voastre pot fi recuperate, exportate sau transferate în altă parte. De fapt, o listă completă a serviciilor oferite de google și care pot fi descărcate sau transferate găsiți la finalul acestui articol. Pentru fiecare serviciu în parte, aveți instrucțiuni clare și link-uri către metodele de transfer a informațiilor stocate la Google.

Serviciul se cheamă Data Liberation, și înainte să vă lăsăm să explorați direct site-ul în cauză, merită să menționăm că o dată cu informațiile despre cum să scăpați de fiecare serviciu Google (Escaping From Google) pe fiecare din paginile de pe site-ul Data Liberation găsiți și informații despre cum să vă abonați și să utilizați serviciile respective (Escaping to Google). Deci mare atenție când mergeți pe Data Liberation: nu uitați pentru ce ați ajuns acolo. Nu spunem că serviicile Google sunt rele. Din contră, nu putem să nu remarcăm că site-ul Data Liberation este creat și pus la dispoziție chiar Google fiind lansat încă din 2009. Eu personal voi prefera oricând să folosesc serviciile unei companii care știu că face eforturi specifice pentru a mă ajuta să îmi recuperez și mut informațiile dacă asta e ceea ce doresc să fac.

Și iată și lista promisă de servicii Google despre care aveți deja informații detaliate pe site-ul Data Liberation:

Google Products
  • AdWords
  • Alerts
  • Analytics
  • App Engine
  • Apps for Business
  • Blogger
  • Bookmarks
  • Buzz
  • Calendar
  • Chrome Bookmarks
  • Contacts
  • Docs
  • Finance
  • Gmail
  • Google Storage for Developers
  • Health
  • iGoogle
  • Latitude
  • Maps
  • Notebook
  • Orkut
  • Picasa Web Albums
  • Project Hosting
  • Reader
  • Sites
  • Voice
  • Web History
  • YouTube

 

Angry Birds pentru PC, beta în Chrome Web Store

Google a lansat recent faimosul joc Angry Birds, despre care am mai vorbit şi noi, pe Google Chrome Web Store, asta însemnând că Angry Birds poate rula acum pe virtual orice platformă. Jocul poate fi descărcat gratuit de pe Chrome Web Store, şi poate fi instalat ca aplicaţie Chrome.

Ne pare bine că  în joc se salvează starea curentă a progresului în joc, astfel încât să nu-l iei de la capăt de fiecare dată când îl accesezi din nou. Un aspect pe care l-am mai verificat şi care ne-a dezamăgit a fost că rezoluţia ferestrei de joc efectiv este limitată chiar şi în versiunea HD, astfel încât nu te poţi bucura de întreaga suprafaţă a monitorului ca să vezi şi păsările şi ţintele. Sau poate chiar asta e idea.

Un lucru interesant pe de altă parte este posibilitatea de a juca Angry Birds pe un computer desktop multitouch care rulează Windows 7, controalele jocului fiind perfect gândite, jocul putând fi jucat pe un ecran touch-screen de PC exact la fel cum este jucat pe un smartphone Android. Noi am făcut testele cu un MSI WindTouch AE2420 multitouch şi nu am avut nimic de reproşat.

Prelegerile de la Google I/O 2011 pe YouTube

Google a postat 2 materiale video pe Youtube cu cele 2 prelegeri de la evenimentul principal al Google, Google I/O ediţia 2011. Materialele sunt 720p, dar le-am inclus şi pentru voi mai jos, pentru a le putea urmări direct pe zona.ro, cu subtitrările originale.

 

Sharp Aquos SH-12C are camere 3D pe rezoluţie qHD

Şi rulează Gingerbread? Cam asta e întrebarea zilei pentru orice nou smartphone anunţat pentru perioada următoare. Oricum, LG Optimus 3D şi HTC EVO 3D, celelalte 2 telefoane de pe piaţă desemnate 3D, au primit un nou partener în domeniu.

Procesorul Qualcomm MSM8255 de 1.4GHz din interior va avea destul de mult de lucru cu cele 2 camere de 8 megapixeli fiecare, iar rezoluţia qHD (540×960) nu face altceva decât să ţină pasul cu ultimul model de la HTC, cu toate că ecranul de 4.2inch capabil de afişare 3D oferă o densitate mai mare a pixelilor şi mai puţin spaţiu efectiv pentru atingere.

Sistemul de operare va fi Android 2.3 cu câteva customizări specifice, iar pe partea de 3D telefonul se laudă cu înregistrare video la 720p.

Sharp a planificat lansarea pentru Japonia, pe 20 Mai 2011, în timp ce restul lumii poate să mai aştepte.