Articole

Black Friday – de la oportunitate la țeapă

ku-xlargeBlack Friday nu mai e o noutate pentru nimeni. Cel puțin în domeniul IT/Electronică, toată lumea așteaptă cu sufletul la gură ultima zi din Noiembrie, când magazinele ar trebui să își golească stocurile și să își facă loc pe rafturi pentru marfa necesară pentru următoarea perioadă. Și așa se întâmplă, dar nu în România.

La noi Black Friday a început, încă de anul trecut, să fie o oportunitate de promovare a vânzării de produse la preț normal (cu mici discount-uri) sub pretextul unor promoții enorme, care de fapt sunt acordare doar la câteva produse pe care oricum nu le mai cumpără nimeni.

Anul trecut am văzut campanii Black Friday făcute joi, campanii care au durat tot weekendul, campanii care au mers pe discount la un produs doar pentru a justifica marele discount, și așa mai departe.

Anul ăsta, lucrurile sunt duse la extrem (și spun extrem fiindcă „stupid” nu se potrivește în acest context) de campanii mult mai absurde.

Koyos îți rezervă un loc privat – Wait! What?

Încep prin a menționa campania SigmaNet și Koyos, fiindcă au fost începute cu mai bine de o lună înainte de Black Friday. Koyos propune nici mai mult nici mai puțin decât un voucher pentru Black Friday, care „iti rezerva un loc privat”. Wait! What?

pregatit-pentru-black-friday

Nu am înțeles care e treaba, deși am intrat pe site-ul indicat pentru detalii. Conceptul? Varză! Realizarea? Varză! Rezultatele? Mi-e tare teamă că destul de varză!

Prețuri ca de Black Friday – Ca când?

evoMAG a fost mai clar. În fiecare zi până la Black Friday cumpără prostii. Până la 73%! Iată afişul primit azi pe email:

evoSPECIAL_01

V-aţi grăbit la evoMag să cumpăraţi cu reduceri? Nu e cazul. Singurul produs cu 73% reducere este „Naruto Shippuden – Legends Akatsuki Rising”. Serios! Mai sunt 3 produse cu reducere peste 35%: Endwar, un joc pentru PSP de care n-a auzit nimeni, un joc Harry Potter şi încă un joc Mario. Nu vă îmbulziţi! Am făcut o estimare ochiometrică pentru reducerea medie. E maxim 15%. Decât!

E Black Friday când vrem noi. 

eMAG şi Flanco au dus aberaţia la extrem. Ei au hotărât că Black Friday trebuie să fie cu o săptămână mai devreme. Adică pe 22 noiembrie, în loc de 29 noiembrie.

 bf-1

În privinţa lor n-am decât un singur sfat. Dacă nu vă puteţi abţine, cumpăraţi de la eMag, fiţi pe fază şi la Black Friday şi dacă găsiţi mai bine returnaţi la eMag.

Mai vreţi? Mai avem, şi selecţia e doar dintre retailerii la care majoritatea suntem abonaţi:

  • f64 – va trimite pe email ofertele cu ceva timp înainte
  • quickmobile – discounturi de până la 99% la 90% din produse

Probabil nebunia va continua, dar v-aş da o temă de gândire, valabilă zic eu pentru modul în care se întâmplă Black Friday la noi. Aş zice că e vorba de 2 scenarii:

  1. produsele reduse sunt majoritatea porcării. vânzătorii le scot în faţă ca să îţi vândă alte produse. ţeapă.
  2. produsele reduse au reduceri care merită. având în vedere că se fac promoţii fără număr oricând şi oricum, probabil că de fapt preţul normal al produsului ar trebui să fie cel redus. ţeapă.

Aţi mai întâlnit şi voi aberaţii în promoţiile Black Friday? Vi se pare că raţionamentele sunt greşite? Vă aştept să dezbatem în comentarii.