Articole

Google Panda – prădătorul de site-uri

Ce este Google Panda?

Google Panda este un algoritm relativ nou care evalueaza site-urile in functie de continutul acestora si in functie de experienta utilizatorilor. Cu toate acestea nu trebuie să îl vedeți pe Panda ca pe un dusman, scopul sau fiind unul nobil si anume de a incerca in permanenta aducerea in fata a site-urilor ce merita cu adevarat primele pozitii.

De ce este nevoie de Google Panda?

Puteți citi mai multe despre algoritmul Panda, ce a fost introdus de Google Search in anul 2011 pentru a imbunatati calitatea site-urilor care se aflau in topul paginilor cu rezultatele cautarii naturale – un beneficiu imens pentru marketing, care se lupta pentru a oferi ocalitate si o experienta extraordinara consumatorului on-line.

Ce face Google Panda?

Actualizarile algoritmice Google au fost rulate destul de regulat in ultimii doi ani, in apelativele „Panda” si „Penguin„, care au fost inventate de catre experti in domeniu, dar ulterior adoptate chiar de catre Google. Din 2011, Google a confirmat 24 de actualizări Panda (sau modificari) in algoritmul lansat pentru a suprima site-uri cu continut „neglijent” si a pedepsit practicile excesului de zel, care au menajat algoritmii in loc sa ofere o experienta de utilizare de calitate.

Actualizarile Pinguin, se concentreaza pe calitatea offsite, straduindu-se sa reduca acreditarea atunci cand se realizeaza prin intermediul link-urilor din surse suspecte. Actualizarile sunt adevarate daruri pentru brandurile care sunt pregatite pentru a crea un continut de calitate superioara, care sa raspunda nevoilor consumatorilor si ofera pentru SEO cele mai bune practici in acest proces.

Optimizarile algoritmice in curs de desfasurare ale Google subliniaza necesitatea ca toate brandurile sa fie vigilente si proactive in monitorizarea performantei lor de catre SEO si cer ca ajustarea sa se adapteze la noile realitati.

Desi, peisajul de schimbare a creat un fel de tinta in miscare din activitatea de Search Engine Marketing si Optimization, la sfarsitul zilei, actualizarile Panda sunt destinate pentru a creste valoarea de cautare Google a consumatorilor si sa ofere site-urilor de calitate posibilitatea de a se ridica deasupra site-urilor cu continut mai neglijent.

Consultanţa SEO, departe de ce ar trebui să fie

Tot pe forumul de la WebmasterWorld s-a petrecut recent o discuţie interesantă din care a reieşit situaţia tristă a consultanţilor pentru SEO.

Evident, cititorii acestui site ştiu că folosirea de cuvinte cheie în meta keywords nu aduce niciun beneficiu când vine vorba de majoritatea motoarelor de căutare, în special când e vorba de Google Search. Se pare totuşi că mulţi consultanţi SEO s-au băgat în industria asta nu ca să ajute companiile să crească în ranking, ci pur şi simplu pentru bani.

Un membru de la WebmasterWorld a întrebat mai multe companii de SEO pentru scurte sfaturi despre cum să îşi îmbunătăţească ranking-ul după ce au fost loviţi de cel mai recent update, Google Penguin.

Veţi fi destul de şocaţi de unele dintre răspunsurile primite.

Nu folosiţi Keywords meta tags. Această setare este încă folosită de unele motoare de căutare. Aveţi în vedere adăugarea acestei setări.

Doar 5 din cele 11 imagini de pe site au cuvintele cheie în tag-ul ALT al imaginii. Trebuie să maximizaţi utilizarea acestor tag-uri.

Suntem SEO experimentaţi şi putem să vă ajutăm să aflaţi de ce aţi fost penalizaţi. Se pare că Google Panda update a fost de vină.

Experţii noştri vor ţine cont de Google Logic şi vor targeta doar 4-5 cuvinte cheie pe fiecare pagină. Ei integrează cuvintele cheie în conţinut pe baza Regulilor Google de Cuvânt Cheie, Proximitate, Densitate şi Frecvenţă.

Am verificat situaţia site-ului dvs şi am descoperit că site-ul este listat dar copia cache a site-ului a fost ştearsă. Acesta este motivul pentru care nu apăreţi în căutări pentru cuvintele respective. Ne vom ocupa ca pagina cache să fie reinclusă.

Din 32 de companii de SEO întrebate, doar 7 companii i-au dat un sfat inteligibil şi util. Asta înseamnă cam 20% din total. Înainte să alegeţi compania cu care să faceţi SEO aveţi deci mare grijă cum alegeţi partenerul.