Articole

Dead Island lansat pe Steam cu buguri ca bonus

Dead Island, un titlu destul de aşteptat (despre care am mai scris şi noi) de jucători de pe toate continentele şi care a fost livrat de curând prin platforma Steam, a venit cu o surpriză foarte neplăcută. În loc să se lupte cu zombi, jucătorii din america de nord s-au luptat cu erori, crash-uri şi bug-uri. Nu mică le-a fost surpriza când cei mai pricepuţi dintre ei au verificat versiunea jocului şi au constatat că de fapt se joacă pe o versiune preliminară de dezvoltare, şi nu pe cea finală pe care jucau clienţii din restul lumii.

Evindent, Techland, producătorul jocului, a remediat problema destul de repede şi a promis chiar nişte recompense pentru neplăcerile provocate. Mai mult, cei care au jucat pe versunea intermediară vor avea opţiunea să continue de unde s-au oprit sau să reia jocul de la capăt.

Site-urile care publică recenzii pentru jocuri au oferit acestui titlu scoruri care variază între 3 şi 8, dar fiindcă noi nu am avut încă ocazia să îl jucăm nu vă putem sugera decât să vedeţi singuri despre ce e vorba şi să ne spuneţi şi nouă dacă merită banii.

Team Fortress 2, un MMORPG de clasă, acum gratuit

Odată cu oferirea Team Fortress 2 „la liber”, cei de la Valve au relansat practic jocul, disponibil cu adevărat gratuit prin intermediul platformei de gaming Steam. Singura sursă de venit rămasă activă pentru producător au rămas micro-transacţiile din interiorul jocului, dar comunicatul de presă dă de înţeles că obiectele pentru care poţi plăti în joc nu sunt determinante pentru rezultatul jocului şi pentru experienţa pe care o aveţi jucând Team Fortress 2.

Idea celor de la Valve a fost ca schimbând modelul de joc să facă o schimbare semnificativă şi în modelul de business folosit pentru acest joc. Faptul că dezvoltatorul continuă să câştige de pe urma jocului fără ca asta să îi împiedice pe cei care joacă gratuit să se distreze este un lucru cât se poate de bun, fiindcă este motorul principal de continuare a dezvoltării jocului şi de suport tehnic pentru utilizatori.

Cei de la Steam promovează şi ei jocul în super-prim-plan după această relansare, aşa că probabil nu există un moment mai bun să intraţi şi voi în horă.

Chiar dacă e vorba de o descărcare de mai mulţi gigabytes, jocul se instalează rapid şi fără surprize. Imediat după crearea unui cont gratuit şi intrarea în joc, sunteţi întâmpinaţi de câteva tutoriale, pe care vă recomandăm să le parcurgeţi pentru a avea o idee cât de cât vagă despre modul în care poate fi mânuit jocul.

 

Osmos, jocuri ambientale şi jocuri gratuite

Dacă jocurile gratuite nu fac neapărat vâlvă decât o dată pe an, şi dacă adăugăm la asta şi clasificarea joc „ambiental”, ar putea părea că Osmos nu ar avea prea multe şanse de succes. Dar Osmos ne-a surprins. Am testat Osmos acum vreun an, atunci când a câştigat câteva premii importante, şi l-am descărcat din nou şi l-am jucat cap-coadă zilele trecute.

E un joc simplu ca grafică, dar în acelaşi timp impresionant, un joc simplu ca sistem de joc dar extrem de dificil ca strategie de finalizare, un joc complicat ca evoluţie a game-play-ului dar care se învaţă foarte-foarte uşor pe măsură ce avansaţi către nivelurile complexe.

Jocul se bazează pe un sistem de phisics destul de inteligent şi care funcţionează extrem de bine, foloseşte mouse-ul şi doar câteva taste care şi ele sunt mai mult sau mai puţin opţionale, şi are un soundtrack electronic ambiental extrem de interesant.

Osmos e un joc pe care să-l descărcaţi acum (disponibile la download gratuit versiunea pentru PC sau versiunea pentru MAC), mai ales că are doar 17Mb, şi pe care să-l instalaţi şi să-l jucaţi imediat. E un joc care e bun într-o pauză de lucru (dacă lucraţi acasă) sau într-o seară în care vreţi să vă relaxaţi într-un univers  zen.

L.A. Noire şi realismul expresiei faciale

Los Angeles, 1940. Crimă, drame, thrileer. Cam ăsta este decorul lui L.A. Noire, ultimul release de la Rockstar Games. Să nu credeţi că e un lucru rău. Rockstar Games şi-a câştigat reputaţia venind mereu cu inovaţii în domeniul jocurilor iar LA Noire nu face excepţie.

În ciuda caracteristicilor care fac un joc să fie apreciat şi de succes, de data asta principalul actor al performanţei jocului este tehnologia MotionScan. Pentru prima dată pe parcursul acţiunilor din timpul jocului, sistemul MotionScan oferă caracterelor expresii faciale cu adevărat şocante, iar jocul este construit de aşa natură încât atenţia să fie mereu îndreptată către acest aspect, pentru a-l pune cât mai bine în evidenţă.

Acţiunea jocului aşa cum o descrie Brendan McNamara, unul din fondatorii distribuitorului TeamBondi, se concentrează  asupra unor investigaţii la locul unor crime, identificarea dovezilor şi indiciilor, intervievarea martorilor şi a supecţilor. Jucătorul trebuie să urmărească atent fiecare interacţiune şi să decidă pe cine crede şi pe cine nu. Aceste interogatorii vor dicat cursul acţiunii în LA Noire, asta însemnând că există o serie largă de opţiuni şi de trasee pe care jocul poate avansa.

În descrierea jocului McNamara a menţionat deja Xbox 360 şi PlayStation 3 ca platforme, iar produsul final, din ce am văzut din trailerele de până acum, pare impresionant. Pentru platformele menţionate jocul ar trebui să ajungă pe rafturi la mijlocului lui Mai 2011.