Articole

Google Panda – prădătorul de site-uri

Ce este Google Panda?

Google Panda este un algoritm relativ nou care evalueaza site-urile in functie de continutul acestora si in functie de experienta utilizatorilor. Cu toate acestea nu trebuie să îl vedeți pe Panda ca pe un dusman, scopul sau fiind unul nobil si anume de a incerca in permanenta aducerea in fata a site-urilor ce merita cu adevarat primele pozitii.

De ce este nevoie de Google Panda?

Puteți citi mai multe despre algoritmul Panda, ce a fost introdus de Google Search in anul 2011 pentru a imbunatati calitatea site-urilor care se aflau in topul paginilor cu rezultatele cautarii naturale – un beneficiu imens pentru marketing, care se lupta pentru a oferi ocalitate si o experienta extraordinara consumatorului on-line.

Ce face Google Panda?

Actualizarile algoritmice Google au fost rulate destul de regulat in ultimii doi ani, in apelativele „Panda” si „Penguin„, care au fost inventate de catre experti in domeniu, dar ulterior adoptate chiar de catre Google. Din 2011, Google a confirmat 24 de actualizări Panda (sau modificari) in algoritmul lansat pentru a suprima site-uri cu continut „neglijent” si a pedepsit practicile excesului de zel, care au menajat algoritmii in loc sa ofere o experienta de utilizare de calitate.

Actualizarile Pinguin, se concentreaza pe calitatea offsite, straduindu-se sa reduca acreditarea atunci cand se realizeaza prin intermediul link-urilor din surse suspecte. Actualizarile sunt adevarate daruri pentru brandurile care sunt pregatite pentru a crea un continut de calitate superioara, care sa raspunda nevoilor consumatorilor si ofera pentru SEO cele mai bune practici in acest proces.

Optimizarile algoritmice in curs de desfasurare ale Google subliniaza necesitatea ca toate brandurile sa fie vigilente si proactive in monitorizarea performantei lor de catre SEO si cer ca ajustarea sa se adapteze la noile realitati.

Desi, peisajul de schimbare a creat un fel de tinta in miscare din activitatea de Search Engine Marketing si Optimization, la sfarsitul zilei, actualizarile Panda sunt destinate pentru a creste valoarea de cautare Google a consumatorilor si sa ofere site-urilor de calitate posibilitatea de a se ridica deasupra site-urilor cu continut mai neglijent.

Recuperarea după lovitura Google Pinguin

Pentru cei care nu sunt foarte în temă, fiecare update pe care Google îl face asupra clasamentelor pe care le oferă atunci când căutaţi un termen prin motorul lor de căutare, are un nume de cod. Cel mai recent, realizat pe 24 aprilie, are numele de cod Penguin.

Se pare că destul de multe site-uri au fost afectate negativ de acest update, fiindcă multe forumuri vuiesc de idei şi sfaturi despre ce poţi încerca ca să îţi recuperezi plasarea pierdută în cazul în care ai fost afectate de acest update.

Am selectat pentru voi câteva dintre cele mai interesante idei de pe forumurile de la HighRankings si WebmastersWorld, dar nu vă luaţi după ce spun alţii, fiindcă unele par chiar trăznite:

  • Dez-optimizaţi-vă site-urile
  • Aplică tactici inverse de SEO
  • Eliminaţi link-urile din blogrolls
  • Măriţi numărul de linkuri de calitate către pagini
  • Eliminaţi link-urile din blogrolls
  • Aveţi grijă ca textul utilizat în ancorele linkurilor să fie mai natural
  • Micşoraţi textul ancorelor interne
  • Nume domeniu = nume keyword ar putea fi o problemă
  • Mută-ţi conţinutul pe un domeniu nou
  • Construieşte-ţi un site mai mic cu mai puţine pagini
  • Adaugă elemente sociale, gen Google+
  • Nu mai apela la scurtături, fă o strategie pe termen lung