PlayStation Network reactivată după 26 de zile
Incidentul de securitate cel mai important al acestui an a fost ştirea că datele personale pe care Sony le stochează în legătură cu accesul clienţilor săi la PSN (PlayStation Network), reţeaua virtuală care permite tuturor posesorilor de PlayStation să se joace online, au fost compromise.
Sony a fost obligată la momentul respectiv să închidă efectiv reţeaua, cu estimări iniţiale de repornire rapidă, dar iată că a durat aproape o lună până când Sony a reuşit să rezolve o parte din probleme, şi spunem o parte din probleme fiindcă în Japonia, ţara de baştină a Sony, compania nu a primit permisiunea să reactiveze reţeaua până când nu rezolvă şi clarifică cât mai clar şi mai explicit problemele de securitate.
Pe scurt, e vorba de 77 milioane de conturi şi datele asociate cu acestea, multe dintre ele având ataşate numerele cardurilor de credit ataşate conturilor de utilizator.
După incidentul din 20 Aprilie, Sony a mai primit o lovitură pe 2 Mai, când Sony Online Entertainment a fost atacată separat şi a mai pierdut 24.6 de milioande conturi cu cel puţin 12,700 de conturi de carduri non-US. Pe 4 Mai Sony a refuzat să participe la o audiere oficială şi a trimis în schimb o scrisoare în care dădea vina pe grupul de hackeri Anonymous pentru acest incident. Evident, în lipsa oricărei idei asupra a ceea ce s-a întâmplat, atacul nu poate fi atribuit decât unui răufăcător „anonim”.
După reactivarea reţelei, Sony s-a lovit de o nouă problemă: numărul de cereri de resetare a parolelor curente, incident care a pus din nou pe butuci reţeaua, de data asta pentru o perioadă estimată de doar 30 de minute.