Promovarea SEO prin intermediul blogurilor

Search engine optimization (SEO) inseamna optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare. Fiindca la noi motorul de cautare Google este in topul preferințelor ca și utilizare, se pune accent pe acesta și mai puțin pe restul moatoarele de cautare ca Bing, Yahoo, Duck Duck Go si altele.

Orice webmaster isi poate optimiza site-ul pentru a obtine o pozitie mai buna in Google pe cuvintele cheie dorite, atat timp cat isi pune bine la punct o strategie Seo pe care sa o urmeze. Google pune la dispozitie o serie de tool-uri care ajuta in mod vizibil în procesul de optimizare site, mai mult aceste tool-uri pot fi folosite in mod gratuit. Fiindca regulile Google se modifica mereu, procesul de optimizare este intr-o permanenta schimbare, iar webmasterii trebuie sa se adapteze noilor reguli si sa tina cont de faptul ca anumite tehnici de optimizare si promovare pe care le foloseau in trecut, acum este posibil sa nu mai functioneze, ba mai mult ar putea dauna site-ului care se doreste a fi promovat. De aceea nu se poate vorbi despre un secret anume in Seo, totul tine de respectarea regulilor si de folosirea corecta a tehnicilor de optimizare. Ideea de baza este ca seo presupune munca si implicare pe termen lung. Este obligatorie prezenta in online, in social media si de asemenea scrierea unui conținut cat mai atractiv atat pentru vizitatori cat si pentru motoarele de cautare.

In procesul de link building, se vorbeste de obtinerea de link-uri naturale. Daca ar fi sa vorbim de una din metodele din ce in ce mai folosite de link building, aceasta ar fi publicarea de articole cu link pe bloguri. Blogurile reprezinta o resursa importanta in mediul online, prin intermediul lor se pot obtine link-uri de calitate. Se urmareste ca acestea sa aiba un page rank bun si continut interesant si original. Odata cu publicarea unui nou articol cu link se vor castiga noi vizitatori sau chiar cumparatori (dacă este cazul).

Inainte de a publica un articol cu link pe un blog se vor urmari urmatoarele lucruri:

  • page rankul blogului;
  • tipul de articole publicate pe blog;
  • nisa blogului, articolul poate fi publicat pe bloguri din aceeași nisa, dar și blogurile generale pot aduce foarte bine link-uri naturale si vizitatori;
  • ip-ul unic este iarasi un criteriu important pe care se pune accent in procesul de optimizare site;
  • se verifica daca articolul scris are continut interesant care poate fi citit de vizitatori si nu este scris intr-un format comercial de tip reclama.

Sperăm că informațiile furnizate aici vă vor fi utile, și vă invităm să ne scrieți dacă aveți idei utile cititorilor.

Google Panda – prădătorul de site-uri

Ce este Google Panda?

Google Panda este un algoritm relativ nou care evalueaza site-urile in functie de continutul acestora si in functie de experienta utilizatorilor. Cu toate acestea nu trebuie să îl vedeți pe Panda ca pe un dusman, scopul sau fiind unul nobil si anume de a incerca in permanenta aducerea in fata a site-urilor ce merita cu adevarat primele pozitii.

De ce este nevoie de Google Panda?

Puteți citi mai multe despre algoritmul Panda, ce a fost introdus de Google Search in anul 2011 pentru a imbunatati calitatea site-urilor care se aflau in topul paginilor cu rezultatele cautarii naturale – un beneficiu imens pentru marketing, care se lupta pentru a oferi ocalitate si o experienta extraordinara consumatorului on-line.

Ce face Google Panda?

Actualizarile algoritmice Google au fost rulate destul de regulat in ultimii doi ani, in apelativele “Panda” si “Penguin“, care au fost inventate de catre experti in domeniu, dar ulterior adoptate chiar de catre Google. Din 2011, Google a confirmat 24 de actualizări Panda (sau modificari) in algoritmul lansat pentru a suprima site-uri cu continut “neglijent” si a pedepsit practicile excesului de zel, care au menajat algoritmii in loc sa ofere o experienta de utilizare de calitate.

Actualizarile Pinguin, se concentreaza pe calitatea offsite, straduindu-se sa reduca acreditarea atunci cand se realizeaza prin intermediul link-urilor din surse suspecte. Actualizarile sunt adevarate daruri pentru brandurile care sunt pregatite pentru a crea un continut de calitate superioara, care sa raspunda nevoilor consumatorilor si ofera pentru SEO cele mai bune practici in acest proces.

Optimizarile algoritmice in curs de desfasurare ale Google subliniaza necesitatea ca toate brandurile sa fie vigilente si proactive in monitorizarea performantei lor de catre SEO si cer ca ajustarea sa se adapteze la noile realitati.

Desi, peisajul de schimbare a creat un fel de tinta in miscare din activitatea de Search Engine Marketing si Optimization, la sfarsitul zilei, actualizarile Panda sunt destinate pentru a creste valoarea de cautare Google a consumatorilor si sa ofere site-urilor de calitate posibilitatea de a se ridica deasupra site-urilor cu continut mai neglijent.

Consultanţa SEO, departe de ce ar trebui să fie

Tot pe forumul de la WebmasterWorld s-a petrecut recent o discuţie interesantă din care a reieşit situaţia tristă a consultanţilor pentru SEO.

Evident, cititorii acestui site ştiu că folosirea de cuvinte cheie în meta keywords nu aduce niciun beneficiu când vine vorba de majoritatea motoarelor de căutare, în special când e vorba de Google Search. Se pare totuşi că mulţi consultanţi SEO s-au băgat în industria asta nu ca să ajute companiile să crească în ranking, ci pur şi simplu pentru bani.

Un membru de la WebmasterWorld a întrebat mai multe companii de SEO pentru scurte sfaturi despre cum să îşi îmbunătăţească ranking-ul după ce au fost loviţi de cel mai recent update, Google Penguin.

Veţi fi destul de şocaţi de unele dintre răspunsurile primite.

Nu folosiţi Keywords meta tags. Această setare este încă folosită de unele motoare de căutare. Aveţi în vedere adăugarea acestei setări.

Doar 5 din cele 11 imagini de pe site au cuvintele cheie în tag-ul ALT al imaginii. Trebuie să maximizaţi utilizarea acestor tag-uri.

Suntem SEO experimentaţi şi putem să vă ajutăm să aflaţi de ce aţi fost penalizaţi. Se pare că Google Panda update a fost de vină.

Experţii noştri vor ţine cont de Google Logic şi vor targeta doar 4-5 cuvinte cheie pe fiecare pagină. Ei integrează cuvintele cheie în conţinut pe baza Regulilor Google de Cuvânt Cheie, Proximitate, Densitate şi Frecvenţă.

Am verificat situaţia site-ului dvs şi am descoperit că site-ul este listat dar copia cache a site-ului a fost ştearsă. Acesta este motivul pentru care nu apăreţi în căutări pentru cuvintele respective. Ne vom ocupa ca pagina cache să fie reinclusă.

Din 32 de companii de SEO întrebate, doar 7 companii i-au dat un sfat inteligibil şi util. Asta înseamnă cam 20% din total. Înainte să alegeţi compania cu care să faceţi SEO aveţi deci mare grijă cum alegeţi partenerul.

Recuperarea după lovitura Google Pinguin

Pentru cei care nu sunt foarte în temă, fiecare update pe care Google îl face asupra clasamentelor pe care le oferă atunci când căutaţi un termen prin motorul lor de căutare, are un nume de cod. Cel mai recent, realizat pe 24 aprilie, are numele de cod Penguin.

Se pare că destul de multe site-uri au fost afectate negativ de acest update, fiindcă multe forumuri vuiesc de idei şi sfaturi despre ce poţi încerca ca să îţi recuperezi plasarea pierdută în cazul în care ai fost afectate de acest update.

Am selectat pentru voi câteva dintre cele mai interesante idei de pe forumurile de la HighRankings si WebmastersWorld, dar nu vă luaţi după ce spun alţii, fiindcă unele par chiar trăznite:

  • Dez-optimizaţi-vă site-urile
  • Aplică tactici inverse de SEO
  • Eliminaţi link-urile din blogrolls
  • Măriţi numărul de linkuri de calitate către pagini
  • Eliminaţi link-urile din blogrolls
  • Aveţi grijă ca textul utilizat în ancorele linkurilor să fie mai natural
  • Micşoraţi textul ancorelor interne
  • Nume domeniu = nume keyword ar putea fi o problemă
  • Mută-ţi conţinutul pe un domeniu nou
  • Construieşte-ţi un site mai mic cu mai puţine pagini
  • Adaugă elemente sociale, gen Google+
  • Nu mai apela la scurtături, fă o strategie pe termen lung

Reclame pe Twitter

Twitter a început să experimenteze cu reclame text în paginile proprii, pe coloana din dreapta, sub rubrica Trends. În aceeaşi zonă, Twitter a mai afişat în trecut linkuri la servicii şi produse proprii sau de la dezvoltatori afiliaţi reţelei twitter, dar acum reclamele duc către site-uri cum sunt ABC News sau NFL.

Pentru cei care au şi o perspectivă SEO asupra acestei ştiri IT, e de remarcat că Twitter nu foloseşte tag-ul nofollow sau vreo altă metodă de a marca aceste anunţuri ca şi reclame, cu excepţia marcării lor prin intermediul unei clase CSS denumite “promo”, marcaj care este vizibil doar atunci când analizezi codul HTML şi care nu are nicio relevanţă pentru motoarele de căutare.

Twitter a mai experimentat cu diverse tipuri de reclame anul trecut, într-o încercare de a monetiza cumva milioanele de vizite pe care le atrage, însă aceasta pare să fie cea mai comercială încercare de până acum. Vom reveni cu detalii.