Articole

Vești bune din statisticile Google: manelele în declin

Statisticile de căutare oferite de Google sunt foarte utile în prezicerea unor comportamente de căutare, în special atunci când e vorba de aspecte sezoniere. Există însă și alte statistici și concluzii interesante care pot fi obținute la o analiză detaliată a acelorași statistici. Am analizat în acest caz trendul de căutare pentru termenul „manele” și căutările asociate și vă prezentăm aici câteva rezultate interesante.

Dacă în 2009, cuvântul „manele” avea un indice al frecvenței în căutările din România de 65 de puncte, cifra a scăzut cu aproape 20%, la 55 de puncte în 2010 și încă o dată în 2011 cu peste 20%, cel puțin în statisticile de până acum, până la 43 de puncte. Dacă ținem cont și de faptul că precizia informațiilor colectate de Google, cel puțin din punct de vedere geografic, s-a îmbunătățit continuu, și că termenul de căutare manele este specific și unic vorbitorilor de limbă română, ajungem la concluzia că cifrele sunt destul de precise.

Topul căutărilor care au inclus cuvântul „manele” pentru perioada care s-a scurs deja din 2011 conține, în ordinea importanței, următoarele fraze (frecvența fiecărei căutări este dată relativ la cea mai întâlnită căutare:”manele manele”):
  1. manele manele 100
  2. radio manele 30
  3. radio 30
  4. manele 2011 25
  5. manele noi 25
  6. download 15
  7. download manele 15
  8. muzica manele 15
  9. manele noi 2011 15
  10. manele online 10

Dintre căutările conexe cu termenul în discuție, în 2011 trendul indică o creștere a căutărilor pentru următorii termeni:

  1. muzica 2011 (Breakout)
  2. muzica noua 2011 (Breakout)
  3. youtube manele 2011 +4,900%
  4. manele noi 2011 +4,450%
  5. manele online 2011 +4,100%
  6. manele 2011 +4,050%
  7. muzica 2011 manele +4,000%
  8. guta 2011 +3,800%
  9. radio manele 2011 +3,550%
  10. manele download 2011 +3,050%

Dintre știrile indexate și recunoscute ca atare de Google, în 2011, care fac referire la manele, majoritatea se referă critic la fenomen și în general condamnă sau iau în derâdere fenomenul.

O ultimă statistică interesantă se referă la regiunile din România care au manifestat în 2010 un interes ridicat pentru manele:

  1. Teleorman 100
  2. Gorj 100
  3. Giurgiu 97
  4. Vrancea 78
  5. Olt 76
  6. Braila 73
  7. Mehedinti 70
  8. Buzau 67
  9. Botosani 59
  10. Neamt 58

Această ultimă statistică arată un pic diferit la nivelul anului 2011, cel puțin până acum, cu cele mai interesate 5 regiuni fiind:

  1. Olt 100
  2. Galați 96
  3. Argeș 95
  4. Buzău 85
  5. Brăila 85

dar mai este destul timp până la finalul anului pentru ca statistica să se schimbe.

Am remarcat totuși că Bucureștiul nu apare în topul zonelor interesate de manele, nici pentru anul anterior, 2009, care are pe primele 2 poziții aceleași 2 câștigătoare din 2010: Gorj și Teleorman. Am mai remarcat cea mai importantă căutare ca fiind repetarea cuvântului, manele manele, un lucru destul de neobișnuit și nespecific căutărilor, și pe care, nefiind nici măcar un cunoscător distant al fenomenului, nu mi-l pot explica în niciun fel.

Yahoo relansează motorul de căutare cu câteva inovaţii interesante

„The Future of Search”, aşa îşi intitulează Yahoo noul motor de căutare care urmează să furnizeze rezultatele pentru Yahoo. După ce în trecut, după ascensiunea Google, Yahoo transferase căutările efectuate prin motorul său către motorul de căutare de la Microsoft, se pare că Yahoo revine cu un concept care, chiar dacă a mai fost încercat înainte, aduce totuşi lucruri noi în peisajul motoarelor de căutare.

Puteţi deja testa acest nou motor la http://search.yahoo.com, unde este funcţional în avanpremieră. Printre facilităţile cele mai importante se află afişarea de rezultate specifice asociate unor anumite tipuri de căutări. Ca exemplu, dacă veţi încerca o căutare care se referă la un sportiv, vi se vor afişa instantaneu rezultatele sportive ale atletului respectiv.

La o căutare cu o regiune geografică veţi primi în paralel şi rezultate cu puncte de interes din regiunea respectivă.

Toate aceste noi facilităţi vin în completarea a ceea ce Yahoo se laudă că este cel mai rapid motor de căutare existent în prezent. Evident, căutările folosesc şi facilitatea de instant search şi de sugestii, astfel încât odată ce începeţi să scrieţi ceva în căsuţa de search rezultatele încep deja să apară.

Dacă folosiţi deja acest motor de căutare sau aţi depistat rezultate interesante sau amuzante la anumite căutări, nu uitaţi să ni le împărtăşiţi în comentarii.