Opera 11 poate rula ca browser full-desktop pe Android

Ultimul browser lansat de Opera pentru Android este Opera Mobile 11 şi este unul din cele mai bune browser-e pentru Android, atât în ceea ce priveşte performanţa cât şi uşurinţa în utilizare. Cu toate acestea, voi, cei care folosiţi deja acest browser v-aţi lovit deja de o problema cel puţin ciudată. Anumite site-uri depistează browser-ul folosit pe baza unui parametru transmis de browser către site-ul accesat denumit „user agent”. Acest user-agent comunică site-ului că vă aflaţi pe un browser Opera de Android, iar o mare varietate de site-uri (inclusiv al nostru) sunt setate să afişeze o versiune limitată din punct de vedere al „amenajării” grafice, gândită specific pentru browser-ele mobile.

Uneori însă, iar acesta este cazul Opera 11, atât browser-ul cât şi sistemul de operare Android, funţionează atât de bine încât puteţi dori să vedeţi varianta obişnuită a site-ului, aşa cum apare ea pe un PC.

Iată deci paşii pe care trebuie să îi parcurgeţi pentru a schimba parametrul de user-agent al Opera 11:

  1. În bara de adresă tastaţi opera:config
  2. Mergeţi în jos până la rubrica User preferences şi faceţi clic.
  3. Mergeţi în jos până la custom user agent
  4. Scrieţi următoarele în căsuţa respectivă Opera/9.80 (Linux; en) Presto/2.7.81 Version/11.00
  5. Salvaţi setările.
  6. Reporniţi aplicaţia

Având în vedere că mai toată lumea are acum rate de transfer foarte bune pe mobile, asta dacă nu sunteţi oricum conectaţi mai mereu pe o conexiune wi-fi, caz în care oricum nu vă prea pasă ce transfer faceţi, sperăm ca acest material să vă fie de ajutor, iar dacă încă nu aţi testat Opera Mobile 11 probabil acum e momentul.

Google şi-a făcut revistă online, gratuită

Fără prea mare gălăgie şi fără publicitate agresivă, Google a lansat recent o revistă online foarte „groasă”, gândită ca publicaţie trimestrială orientată către informaţii despre date dar în acelaşi timp, aşa cum o descriu chiar editorii, un „spaţiu de respiro într-o lume foarte ocupată”.

Aşadar, prima ediţie a lui „Think Quarterly„, editată în UK, conţine 68 de pagini despre lumea datelor şi impactul pe care îl au datele asupra afacerilor şi companiilor. Google nu a rămas modest în privinţa prezentării grafice, angajând dealtfel o agenţie de design pentru conceptul grafic şi editare. Revista e publicată ca aplicaţie Flash, însă e foarte uşor accesibilă şi se încarcă relativ repede.

Pentru cei care nu sunt mari amatori de flash există şi posibilitatea de a răsfoi publicaţia ca pe orice altă pagină web.

În ce priveşte conţinutul, o să vă lăsăm să descoperiţi singuri materialele, dezvăluindu-vă că majoritatea articolelor sunt umanizate şi chiar dacă legătură cu datele există, e vorba de materiale practice, aplicate, despre cele mai variate domenii posibile. Mai mult, pentru cei care vor să afle „dedesubturi” despre motorul de căutare şi cum se întâmplă anumite lucruri în „măruntaiele” Google, există câteva articole care dezvăluie (mai degrabă indirect) unele tactici legate de SEO, branding şi publicitate online.

Printre titluri, am remarcat:

  • Complet Viral
  • Lansează-te cu HAL
  • Deschis pentru Business
  • Soft Values, Hard Facts
  • Eliberează-ţi buzunarele
  • Revoluţia Mobilă
  • De la beţe la nori

Aşteptăm părerile voastre şi vrem să aflăm de la voi care credeţi că a fost cel mai interesant articol.

Yahoo relansează motorul de căutare cu câteva inovaţii interesante

„The Future of Search”, aşa îşi intitulează Yahoo noul motor de căutare care urmează să furnizeze rezultatele pentru Yahoo. După ce în trecut, după ascensiunea Google, Yahoo transferase căutările efectuate prin motorul său către motorul de căutare de la Microsoft, se pare că Yahoo revine cu un concept care, chiar dacă a mai fost încercat înainte, aduce totuşi lucruri noi în peisajul motoarelor de căutare.

Puteţi deja testa acest nou motor la http://search.yahoo.com, unde este funcţional în avanpremieră. Printre facilităţile cele mai importante se află afişarea de rezultate specifice asociate unor anumite tipuri de căutări. Ca exemplu, dacă veţi încerca o căutare care se referă la un sportiv, vi se vor afişa instantaneu rezultatele sportive ale atletului respectiv.

La o căutare cu o regiune geografică veţi primi în paralel şi rezultate cu puncte de interes din regiunea respectivă.

Toate aceste noi facilităţi vin în completarea a ceea ce Yahoo se laudă că este cel mai rapid motor de căutare existent în prezent. Evident, căutările folosesc şi facilitatea de instant search şi de sugestii, astfel încât odată ce începeţi să scrieţi ceva în căsuţa de search rezultatele încep deja să apară.

Dacă folosiţi deja acest motor de căutare sau aţi depistat rezultate interesante sau amuzante la anumite căutări, nu uitaţi să ni le împărtăşiţi în comentarii.

Add-on-uri, plugin-uri şi extensii de Firefox şi Chrome pentru developeri

Dacă în principiu browserele sunt un inamic pentru dezvoltatorii de web, prin prisma diferenţelor şi incompatibilităţilor dintre ele, existenţa add-on-urilor este utilă de foarte multe ori în procesul de dezvoltare şi mai ales de depanare al aplicaţiilor web.

Aveţi aici o listă cu câteva add-on-uri de Firefox şi câteva extensions de Chrome care vă pot fi foarte utile dacă aveţi de-a face cu dezvoltarea de site-uri, iar uneori chiar şi ca simplu utilizator.

Add-ons pentru Firefox.

Firebug – este un add-on de Firefox util pentru depanarea, testarea şi cronometrarea componentelor Javascript, CSS, HTML din orice pagină web. Firebug la rândul lui poate fi îmbogăţit cu extensii de Firebug specifice anumitor taskuri, cum ar fi de exemplu PageSpeed de la Google.

Web Developer – o altă extensie care poate fi indispensabilă creatorilor de web, cu funcţiunile grupate pe categorii şi o serie de unelte în plus faţă de Firebug.

FirePHP – un tool util pentru a identifica mesajele de eroare din codul PHP şi pentru debuging al aplicaţiilor care folosesc JSON şi XML.

Javascript Debugger – un tool de debugging care face exact ce îi spune numele.

Tamper Data – Permite alterarea header-elor HTTP şi HTTPS din traficul web.

 

 

 

Extensii pentru Google Chrome.

Pendule – o versiune lite a lui Web Developer pentru Firefox

jsshell – un mic command prompt ataşabil lui Chrome care permite trimiterea de interogări jQuery sau jLinq indiferent pe ce pagină eşti.

MultiSwitch – permite definirea şi schimbarea rapidă între mai multe medii: test, producţie, dezvoltare.

Inline Code Finder – un tool care permite parcurgerea rapidă a codului unei pagini pentru a identifica anumite elemente particulare evenimentelor JavaScript, de inline styling şi javascript:link.

Chrome Sniffer – permite depistarea anumitor librării JavaScript sau a anumitor aplicaţii de web utilizate în cadrul paginilor analizate, cu suport pentru mai mult de 50 de CMS-uri şi librări JS.

Dacă folosiţi şi alte extensii şi plugin-uri în activitatea voastră de dezvoltare, vă invităm să ni le semnalaţi pentru a le include într-un articol viitor.