Articole

Purtătorul de cuvânt al grupului Anonymous pleacă

Barret Brown este unul dintre oamenii de PR cu cea mai rapidă ascensiune din domeniu, după ce s-a afiliat grupului de specialişti în securitate informatică cunoscut ca „Anonymous”.  Principalele motive care au dus la această decizie au fost lipsa de control asupra calităţii operaţiunilor mişcării, lipsă de control care a dus la câteva probleme cu privire la acţiunile validate oficial de grup şi alte acţiuni care uneori sunt atribuite grupului deşi ele nu sunt o iniţiativă reală a membrilor acestuia.

Un exemplu recent este incidentul de securitate major de la Sony, care a ţinut PlayStation Network pe butuci aproape o lună întreagă şi pe care Sony l-a atribuit la un moment dat, în lipsa altor indicii, grupului Anonymous.

După părerea noastră, această pierdere poate duce la o diluare foarte mare a informaţiilor cu privire la acţiunile grupului, mai ales dacă nimeni nu va umple acest gol şi Anonymous va deveni „suspectul de serviciu” şi sinonim cu incidente de securitate pentru care victimele nu vor putea găsi niciun alt vinovat.

Detalii complete despre această recentă schimbare găsiţi pe site-ul Arstehnica.

PlayStation Network reactivată după 26 de zile

Incidentul de securitate cel mai important al acestui an a fost ştirea că datele personale pe care Sony le stochează în legătură cu accesul clienţilor săi la PSN (PlayStation Network), reţeaua virtuală care permite tuturor posesorilor de PlayStation să se joace online, au fost compromise.

Sony a fost obligată la momentul respectiv să închidă efectiv reţeaua, cu estimări iniţiale de repornire rapidă, dar iată că a durat aproape o lună până când Sony a reuşit să rezolve o parte din probleme, şi spunem o parte din probleme fiindcă în Japonia, ţara de baştină a Sony, compania nu a primit permisiunea să reactiveze reţeaua până când nu rezolvă şi clarifică cât mai clar şi mai explicit problemele de securitate.

Pe scurt, e vorba de 77 milioane de conturi şi datele asociate cu acestea, multe dintre ele având ataşate numerele cardurilor de credit ataşate conturilor de utilizator.

După incidentul din 20 Aprilie, Sony a mai primit o lovitură pe 2 Mai, când Sony Online Entertainment a fost atacată separat şi a mai pierdut 24.6 de milioande conturi cu cel puţin 12,700 de conturi de carduri non-US. Pe 4 Mai Sony a refuzat să participe la o audiere oficială şi a trimis în schimb o scrisoare în care dădea vina pe grupul de hackeri Anonymous pentru acest incident. Evident, în lipsa oricărei idei asupra a ceea ce s-a întâmplat, atacul nu poate fi atribuit decât unui răufăcător „anonim”.

După reactivarea reţelei, Sony s-a lovit de o nouă problemă: numărul de cereri de resetare a parolelor curente, incident care a pus din nou pe butuci reţeaua, de data asta pentru o perioadă estimată de doar 30 de minute.