Facebook incheie colaborarea cu Bing
Desi nu este clar cine a rupt relatia de peste 2 ani, stim cu siguranta ca Facebook nu mai foloseste Microsoft Bing pentru cautarile sale. De asemenea, stim ca Facebook nu a aratat niciodata ad-uri Bing, acest lucru putand fi un motiv pentru incetarea colaborarii. Desi sunt speculatii, nu se stie cat trafic a primit Microsoft in urma parteneriatului.
Varianta 1:
Cota de piata a cautarilor Bing este ~20%, ceea ce este o cifrat semnificativa dar nu destul pentru a face Bing profitabil.
Astfel, daca Microsoft platea Facebook pentru a folosi search-ul lor, incheierea contractului va rezulta intr-o modalitate usoara de a economisi bani.
Varianta 2:
Reuters suspect
eaza ca Mark Zuckerberg intentioneaza sa dezvolte propriul motor de cautare, cumuland intreaga baza de date Facebook. Daca acest lucru se dovedeste a fi adevarat, atunci este probabil ca Facebook sa-i fi „dat papuci” lui Bing. Cei de la Yahoo nu au fost deloc multumiti cu rezultatele parteneriatului cu Bing, deci este posibil ca Facebook sa fi renuntat la serviciile lor, pentru simplu motiv ca nu este un serviciu bun.
Pentru moment, Facebook inca nu are o solutie viabila pentru web search la fel cum Google nu are o solutie viabila pentru un social network.