Bilanturi Black Friday 2014 la noi.

Pe măsură ce vom primi comunicatele de presă și informații directe, vom actualiza acest material cu informații despre performanțele realizate de retaileri, în special online, cu ocazia acestui Early Black Friday 2014.

Elefant.ro

Conform unei informări de presă, în acest an, de Black Friday, elefant.ro a înregistrat peste 35.000 de comenzi, cele mai cerute produse fiind ceasurile, parfumurile, produsele home-deco și jucăriile. Cartea Președintelui Klaus Iohannis, Pas cu pas, a înregistrat și ea un record absolut în vânzări, peste 2.000 de exemplare digitale fiind achiziționate de români.

Traficul mall-ului online a crescut de peste șase ori față de 2013, când în aceeași perioadă s-au înregistrat aproximativ 300.000 de vizite. În momentul lansării campaniei de Black Friday peste 20.000 de vizitatori unici erau online așteptând reducerile.

Doar în ziua de 21 noiembrie, în cele 24 de ore de Black Friday s-au vândut peste 5.000 de ceasuri, cel mai apreciat de doamne fiind modelul Fossil Georgia, în timp ce preferatul domnilor a fost Perigaum Ceramic.

Mii de parfumuri în toate variantele de gramaj s-au comandat de Black Friday de pe elefant.ro, chiar și la prețuri mai mici de 100 de lei. Brandurile preferate au fost Bvlgari și Cerruti, iar cel mai vândut parfum a fost Cerruti 1881.

În aceeași zi s-au vândut pe elefant.ro mai mult de 100 de canapele și mii de accesorii de bucătărie, cele mai apreciate produse fiind din gama Mobexpert Outlet.

Din catalogul de genți și accesorii s-au vândut peste 1.500 de produse, iar în fiecare minut de Black Friday, pe elefant.ro s-au comandat peste 1.000 de cărămizi LEGO. În afară de LEGO, jocurile de societate au fost și ele printre preferințele amatorilor de reduceri.

Într-o singură zi, pe elefant.ro s-au vândut mai mult de 100.000 de cărți tipărite și Mâine, 25 noiembrie 2014, ultima comandă plasată de Black Friday va pleca din depozitul elefant.ro către destinatar.

De asemenea, în perioada 22-30 noiembrie, campania de Black Friday continuă cu Black Week. Astfel, peste 10.000 de produse pot fi găsite în continuare la reducere.

 

Black Friday – de la oportunitate la țeapă

ku-xlargeBlack Friday nu mai e o noutate pentru nimeni. Cel puțin în domeniul IT/Electronică, toată lumea așteaptă cu sufletul la gură ultima zi din Noiembrie, când magazinele ar trebui să își golească stocurile și să își facă loc pe rafturi pentru marfa necesară pentru următoarea perioadă. Și așa se întâmplă, dar nu în România.

La noi Black Friday a început, încă de anul trecut, să fie o oportunitate de promovare a vânzării de produse la preț normal (cu mici discount-uri) sub pretextul unor promoții enorme, care de fapt sunt acordare doar la câteva produse pe care oricum nu le mai cumpără nimeni.

Anul trecut am văzut campanii Black Friday făcute joi, campanii care au durat tot weekendul, campanii care au mers pe discount la un produs doar pentru a justifica marele discount, și așa mai departe.

Anul ăsta, lucrurile sunt duse la extrem (și spun extrem fiindcă „stupid” nu se potrivește în acest context) de campanii mult mai absurde.

Koyos îți rezervă un loc privat – Wait! What?

Încep prin a menționa campania SigmaNet și Koyos, fiindcă au fost începute cu mai bine de o lună înainte de Black Friday. Koyos propune nici mai mult nici mai puțin decât un voucher pentru Black Friday, care „iti rezerva un loc privat”. Wait! What?

pregatit-pentru-black-friday

Nu am înțeles care e treaba, deși am intrat pe site-ul indicat pentru detalii. Conceptul? Varză! Realizarea? Varză! Rezultatele? Mi-e tare teamă că destul de varză!

Prețuri ca de Black Friday – Ca când?

evoMAG a fost mai clar. În fiecare zi până la Black Friday cumpără prostii. Până la 73%! Iată afişul primit azi pe email:

evoSPECIAL_01

V-aţi grăbit la evoMag să cumpăraţi cu reduceri? Nu e cazul. Singurul produs cu 73% reducere este „Naruto Shippuden – Legends Akatsuki Rising”. Serios! Mai sunt 3 produse cu reducere peste 35%: Endwar, un joc pentru PSP de care n-a auzit nimeni, un joc Harry Potter şi încă un joc Mario. Nu vă îmbulziţi! Am făcut o estimare ochiometrică pentru reducerea medie. E maxim 15%. Decât!

E Black Friday când vrem noi. 

eMAG şi Flanco au dus aberaţia la extrem. Ei au hotărât că Black Friday trebuie să fie cu o săptămână mai devreme. Adică pe 22 noiembrie, în loc de 29 noiembrie.

 bf-1

În privinţa lor n-am decât un singur sfat. Dacă nu vă puteţi abţine, cumpăraţi de la eMag, fiţi pe fază şi la Black Friday şi dacă găsiţi mai bine returnaţi la eMag.

Mai vreţi? Mai avem, şi selecţia e doar dintre retailerii la care majoritatea suntem abonaţi:

  • f64 – va trimite pe email ofertele cu ceva timp înainte
  • quickmobile – discounturi de până la 99% la 90% din produse

Probabil nebunia va continua, dar v-aş da o temă de gândire, valabilă zic eu pentru modul în care se întâmplă Black Friday la noi. Aş zice că e vorba de 2 scenarii:

  1. produsele reduse sunt majoritatea porcării. vânzătorii le scot în faţă ca să îţi vândă alte produse. ţeapă.
  2. produsele reduse au reduceri care merită. având în vedere că se fac promoţii fără număr oricând şi oricum, probabil că de fapt preţul normal al produsului ar trebui să fie cel redus. ţeapă.

Aţi mai întâlnit şi voi aberaţii în promoţiile Black Friday? Vi se pare că raţionamentele sunt greşite? Vă aştept să dezbatem în comentarii.

Fraudele online scad ca număr, cresc în valoare

Conform unui comunicat de presă, PayU a realizat recent un studiu din care a rezultat că procentul tentativelor de frauda la plata online a continuat să scadă și în 2012 ajungând la 0,19% din totalul tranzacțiilor, față de 0,24% in 2011. În schimb, valoarea totală asociată tentativelor de fraudă a crescut cu 37%. Aplicând aceste procente la totalul tranzacțiilor efectuate prin PayU, sistemul PayU a protejat magazinele online de pierderi potențiale de peste 750.000 euro.

statistica-payu

Informații detaliate despre acest studiu urmează după pauză…

Citește mai mult

dc-shop.ro – greșeli sau țepe? (cu comentariile cel.ro)

Pentru aceste sărbători am avut și eu, ca tot omul, de făcut niște cumpărături. Unul din produsele pe care le-am căutat a fost un telefon, Sony Xperia SL. Mi-am început cercetarea de piață de pe price.ro. Am dat search cu numele produsului și am ordonat crescător prețurile.

Primul rezultat: dc-shop.ro, iată adresa URL și print-screen-ul.
http://www.price.ro/index.php?action=product_prices&prod_id=618089&asc=1

pricero-xperia

 

Dau click pe dc-shop, desigur. Ajung la următorul URL, și print-screen-ul:
http://www.dc-shop.ro/telefoane-mobile/telefon-mobil-sony-xperia-sl-lt26-ii-silver-l/

dc-shop-xperia

Prima dezamăgire: dacă vreau să cumpăr cu card avantaj trebuie să merg în showroom, iar în showroom prețurile sunt mai mari cu 5%. Țeapă! Despre preț, ok, puteți spune că oamenii și-au actualizat între timp prețurile și e o mică diferență: 1599 în loc de 1596. Deci nu au făcut-o doar ca să apară primii pe Price.ro atunci când faci sortare ascendentă pe preț, right? Țeapă oricum.

Apoi observ și banerul cu HTC ONE V, și mă gândesc uau, super ofertă, așa că dau click. Ajung aici: 
http://www.dc-shop.ro/cauta/HTC+One+V+nu+are+concuren/1/1

dc-shop-htc-one-v

Supriză! 1039 RON. Unde e HTC ONE V-ul de 869 RON? Țeapă din nou…

Deci nu mai pot să îi bănuiesc de erori nici când a fost vorba de prețul afișat pe price.ro, așa cum nu pot să îi mai suspectez nici de inteligență. E evident că nu voi comanda vreodată de aici, fiindcă nu prea știu la ce surprize aș putea să mă mai aștept.

Am să le scriu celor de la dc-shop sugerându-le să corecteze erorile, și posibil să revin aici să fac un mic follow-up.

Între timp vă urez tuturor Happy Shopping!

[UPDATE]

Am primit câteva clarificări de la Corsar Online / cel.ro cu privire la aspectele sesizate în acest articol:

In legatura cu sesizarile dvs:
In primul rand pe site-ul dc-shop figura un banner prin care se precizeaza ca pretul este valabil doar pentru comenzile online. Daca veniti in magazin sa comandati un produs sau faceti o comanda telefonica, pretul va fi automat fara reducerea respectiva.
In al doilea rand, price.ro nu sterge ofertele, unele oferte ramanand valabile multe luni dupa ce promotia a luat sfarsit. Colaborarea cu respectivul site este defectuoasa si momentan suntem in cautarea anumitor solutii.
Ne pare rau pentru inconvenientele create si sper ca pe viitor sa achizitionati produse de la noi.

Încerc să fac doar câteva remarci obiective:

  • Da, pe site se menționează cp prețurile sunt valabile doar pentru comenzi online, asta am reproșat și eu.
  • Prețul în magazin nu este „fara reducere” ci „cu 5% mai mare”. Există o diferență.
  • Pe price.ro prețul figura ca fiind actualizat „azi 04.52”. Poate nu am înțeles argumentul.

În concluzie: nu m-a convins nimic să îmi schimb părerea, sunt hotărât în continuare foarte hotărât să nu comand de pe site-uri cu practici comerciale dubioase și recomand același lucru și cititorilor mei.

 

 

2012 are un Black Friday cu reduceri la electronice, parfumuri și câte și mai câte

Vinerea neagra 2012, parfumuri, cosmetice si alte produseNici în 2012 nu scăpăm de tentația pe care o aduce Black Friday, sărbătoarea reducerilor și cumpărăturilor, consacrată anul trecut și la noi de demersul câtorva comercianți, în special din zona IT, care au reușit să își blocheze serverele web cu ajutorul ofertelor anterioare.

Anul acesta toată lumea se pregătește pentru Black Friday, și cunoaștem deja numele câtorva participanți datorită campaniilor în care participăm cu diverse site-uri sau proiecte, dar deocamdată nu vă putem dezvălui decât câteva.

În schimb putem să vă spunem că cele (deocamdată) 2 recomandări pe care vi le facem pentru vinerea neagră sunt site-uri verificate și testate chiar de noi, în calitate de clienți, deci puteți face liniștiți cumpărături acolo, în general, dar și special de acest Black Friday prelungit, fiindcă se anunță a fi de fapt un Black Friday Weekend.

Prima recomandare este pentru un site de cosmetice și parfumuri, singurul pe care l-am folosit pentru toate comenzile noastre de parfum și cosmetice, pentru că gamă foarte variată de produse dar în primul rând e printre puținele site-uri care are implementată plata cu cardul, iar asta ne aduce o garanție suplimentară cu privire la calitatea și autenticitatea produselor comercializate. Vizitați deci http://ParfumeriaMea.ro dacă pentru voi este important să aveți și un Black Friday de parfumuri și cosmetice.

Pe partea de electronice, site-ul pe care vi-l recomandăm deja este ESal, furnizorul oficial de hardware, software și laptop-uri pentru Zona.Ro.

[UPDATE 2]

Reacțiile la articol au fost aproape imediate. Vă putem confirma că pregătirile pentru Black Friday se desfășoară și pe domeniul cărților și pe fotografie, și mai nou și pe articole pentru bebeluși.

Lista magazinelor confirmate participante la Black Friday s-a mărit deci la:

Dacă aveți ponturi verificate și despre alte site-uri care vor intra în promoție în următorul weekend vă invităm să ne povestiți despre ele în comentarii.Black Friday Weekend la IT, parfumuri si cate si mai cate

Şosele mai ieftine cu CFR Călători

CFR Călători a trimis pe email celor care şi-au creat conturi pe site-ul CFR informaţii despre o promoţie realizată de CFR împreună cu MasterCard şi Maestro. Un demers lăudabil şi fără niciun cusur, cu excepţia exprimării folosite în promovarea serviciului în varianta în limba engleză a fluturaşului de promovare.

Pentru cazul în care nu depistaţi singuri problema, ne-am permis să subliniem eroarea în imaginea de mai jos.

Mulţumim CFR Călători pentru poanta nevinovată a zilei.

Trenduri îngrijorătoare în securitatea cardurilor de credit

Într-un studiu realizat recent de BitDefender, furnizorul român de soluţii antivirus şi de securitate informatică, au fost publicate nişte statistici îngrijorătoare privind protejarea informaţiilor asociate cardurilor de credit personale.

Chiar dacă trebuie să fim sceptici atunci când o companie de securitate anunţă incidente îngrijorătoare exact pe domeniul pe care are un interes direct în a vinde soluţii, datele publicate de BitDefender se încadrează într-un status quo destul de întunecat pe partea de securitate a informaţiilor personale în general, în special în lumina ultimelor incidente înregistrate de companii comerciale ca Sony (cu incidentul PlayStation Network) sau instituţii publice (ca incidentul recent de la NASA).

Studiul dezvăluie că 97% din respondenţii cu vârsta între 18 şi 65 de ani spun că au cumpărat bunuri sau servicii online. Dintre aceştia 57% declară că au furnizat informaţii sensitive la cereri de informaţii potenţial frauduloase – cum ar fi transmiterea prin telefon a numărului de card sau a datelor personale, expunându-se în acest fel riscurilor de fraudă sau de compromitere a conturilor bancare.

Mai multe detalii despre acest studiu pot fi găsite pe www.malwarecity.com, un site al companiei BitDefender dedicat educaţiei în zona de securitate informatică şi care are numeroase articole interesante.

Valoarea brandului Apple peste Google, cu 153 mld $

BrandZ a rulat o serie de sondaje în ultimi 4 ani, pe parcursul cărora Google a fost plasat pe locul întâi ca şi brand, însă pentru 2011, clasamentul s-a schimbat. Apple concude aşadar în prezent un top al aprecierii consumatorilor, urmat de branduri ca BMW, HSBC, Coca-Cola şi Disney.

Sectorul tehnologiei a avut şi el un an foarte bun pe ansamblu, cu Facebook crescând cu 246 de procente şi Amazon devenind cel mai mare retailer la nivel mondial în ciuda faptului că nu are de fapt nici măcar un singur magazin fizic.

Printre pierzători, Nintendo care scade 37 de procente în ultimul an, Nokia, cu 28 de procente şi BlackBerry care a pierdut în apreciere aproximativ 20 de procente.

Informaţiile sunt preluat dintr-un material publicat iniţial pe Engadget.

Achită online vacanţa şi ai 5% reducere cu Mastercard

Într-un comunicat de presă emis astăzi, Gecad ePayment anunţă că MasterCard şi GECAD ePayment oferă 5% discount pentru achitarea pachetelor turistice cu carduri MasterCard şi Maestro.

Mai precis, cu ocazia apropierii sezonului estival, MasterCard şi GECAD ePayment lansează o nouă campanie de încurajare a plăţilor online cu carduri MasterCard şi Maestro,dedicată industriei turistice. Astfel, cumpărătorii care vor plăti online utilizând acestecarduri pachetele turistice achiziţionate în agenţiile partenere care utilizeaza soluţia ePayment vor primi pe loc o reducere de 5% din suma totală de plată în perioada 15aprilie 2011 – 15 mai 2011.

“Această nouă campanie se înscrie în strategia comună GECAD ePayment şi MasterCard de dezvoltare a comerţului electronic cu plata online începută în luna decembrie a anului trecut cu campania <<Plăteşte online cu un card Maestro sau MasterCard şi ai 10% reducere>>. Obiectivele acestui parteneriat sunt de a sprijini în continuare dezvoltarea magazinelor online, pe de o parte şi, pe de altă parte, de a încuraja cumpărătorii să profite de avantajele plăţii online. Am ales turismul gândindu-ne la clienţii care folosesc platforma ePayment şi având în vedere faptul că în această perioadă se selectează majoritatea pachetelor de vacanţă de vară.”, explică Daniel Nicolescu, CEO GECAD ePayment.

Cu o creştere medie anuală a volumelor tranzacţionate online de 80% în perioada 2008- 2010, industria turismului este unul dintre cele mai dinamice segmente din comerţul electronic românesc. Campania “Plăteşte online cu un card MasterCard sau Maestro şi ai 5% reducere” îşi propune să atragă atenţia asupra avantajelor pe care comerţul electronic le aduce agenţiilor turistice, dar şi să impulsioneze vânzările într-un moment prielnic achiziţiilor de călătorii.

“Conform studiului MasterIndex, realizat anul trecut, plăţile online pentru pachetele de vacanţă se află pe locul doi în preferinţele posesorilor de carduri români, după produsele electronice şi electrocasnice”, spune Gabriel Ghiţă, BusinessDevelopment Manager CEE, MasterCard Europe.