De ce ne pricopsim cu gadget-uri inutile de la angajator
Steve Ranger, editor la silicon.com spunea într-un inteviu că tehnologia pe care angajaţii o primesc de la firmele la care lucrează a început mai degrabă să ne încurce decât să ne ajute. „A sosit momentul ca departamentele de IT să se dea la o parte şi să lase utilizatorii să ia singuri deciziile în privinţa asta”.
Am avut şi eu o experienţă aproape identică cu cea a unui editor de la TechRepublic. Un cunoscut mi-a arătat smart-phone-ul pe care angajatorul lui i l-a pus la dispoziţie pentru treburile de birou. Un Nokia cu o versiune veche de Symbian. Evident că telefonul urât şi masiv va eşua într-un sertar, iar el îşi va folosi în continuare Android-ul nou şi strălucitor cumpărat de la HTC, net superior dinozaurului de la Nokia. Din păcate el nu e singurul.
Datorită birocraţiei serviciilor de procurement IT, în momentul în care angajaţii primesc telefonul sau laptopul de birou, echipamentele sunt deja vechi şi inutile. Nici nu se pune problema de o tabletă, deşi se pare că una din trei tablete vândute în prezent sunt cumpărate de end-useri care le vor folosi la birou.
Şi cum vremurile în care umblam cu 3 telefoane în buzunare cam încep să apună, companiile au început şi ele să se adapteze şi să permită utilizarea gadget-urilor proprii. Investiţia se reorientează astfel din zona hardware în zona de securitate, astfel încât device-urile utilizatorilor să poată fi totuşi corect controlate şi integrate în sistemele companiei fără să introducă riscuri semnificative de securitate.
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!