Articole

Call of Duty: Modern Warfare 3 vs Battlefield 3

Call of Duty Modern Warfare 3 va fi lansat abia pe 8 Noiembrie 2011. De ce vorbim deja despre el? Fiindcă este un joc care aduce experienţe noi în ceea ce înseamnă jocuri de război. Dar nu vorbim doar de Modern Warfare 3, Battlefield 3 nu se lasă nici el mai prejos.

Nu putem totuşi să ignorăm noutăţile cu care vine Battlefield 3. Pe lângă opţiunile noi de interfaţă şi modul ingenios de furnizare a instrucţiunilor de luptă, Battlefield 3 vine şi cu un sistem interesant de furnizare a misiunilor disponibile în joc şi cu nişte veşti interesante cu privire la modul cooperativ de joc.

Dacă la Battlefield 3, concurentul principal al lui Modern Warfare 3, modul multiplayer va fi disponibil cu până la 64 de jucători (dar limitat pe console la maxim 24 de jucători pe un server), Activision nu a oferit încă informaţii clare cu privire la ce va conţine modul multiplayer la Modern Warfare 3.

Până când vom avea mai multe informații exacte despre cele 2 jocuri, vă lăsăm să vă delectați cu cel mai recent trailer cu gameplay al lui Battlerfield 3, peste 12 minute de acțiune și detalii clare de pe tot parcursul jocului. Nouă ne-a plăcut.

Review: Phosphor, un FPS multiplayer pentru browser

Phosphor este un joc de browser care ne-a fost propus spre review de unul din vizitatorii site-ului nostru. Nu ne este clar dacă vizitatorul nostru face parte sau nu din echipa de dezvoltare, deşi nu am remarcat niciun nume românesc pe pagina de credits. Din câte ne-am dat seama e vorba doar de un fan, dar idea ni s-a părut interesantă aşa că am reacţionat foarte repede.

Având în vedere că e vorba de un joc de browser, ne-am propus să luăm la rând toate aspectele care ni se pare interesante şi pe care le-am întâlnit pe parcursul experienţei noastre de review pentru acest joc.

Instalare

Prima problemă de care ne-am lovit a fost necesitatea de a avea instalat Adobe ShockWave Player pe Chrome-ul 12 pe care facem testele, plus o reclamă barosană în partea de jos a paginii de acces. Dacă ShockWave Player e un aspect oarecum neutru şi care ţine doar de preferinţa autorului cu privire la mediul de dezvoltare al jocurilor, reclama de jos este un aspect destul de deranjant, dar speram că măcar aparţine autorului, şi dacă cineva face click pe reclamă banii ajung probabil la autorii jocului. Care joc este gratuit.

În ce priveşte mediul de dezvoltare folosit, ne-ar plăcea desigur să vedem cât mai multe jocuri şi aplicaţii care să folosească WebGL, dar trecem peste acest aspect şi mergem să instalăm Adobe Shockwave Player. Din păcate linkul din pagina jocului duce către o pagină de pe site-ul adobe care încearcă să descarce automat pe sistemul nostru un fişier denumit „dir.dcr”, lucru care nu ne place deloc, aşa că facem un cancel la donwload şi folosim google pentru a identifica pagina de descărcare pentru instalarea unui Shockwave Player legitim: http://get.adobe.com/shockwave/ sau direct aici.

Încărcare

Odată instalat acest plugin începe încărcarea jocului. Din nou probleme. Pagina arată că se încarcă ceva, dar la fiecare etapă de încărcare vezi mereu „progress: 0%” pe tot parcursul etapei respective, iar pe conexiunea noastra (printr-un proxy, dar un proxy rapid ce-i drept) am fost tentaţi să renunţăm la un moment dat, fiindcă încărcarea a durat în total 4 minute şi 33 de secunde, ceea ce e cam mult pentru un joc online. Oricum, aşteptările noastre au crescut semnificativ.

Jocul încarcă în total aproximativ 1.7 mega de resurse şi prezintă apoi un ecran de setări şi intrucţiuni. Din păcate, o parte din informaţiile depre joc, aflate în partea de jos ecranului, sunt plasate sub bannerul deja menţionat. De aici am aflat că Phosphor este un FPS multi-player care foloseşte engine-ul bine cunoscut PhysX de la Ageia, iar versiunea curentă este public beta 2, pentru care focusul a fost pe dezvoltarea gameplay-ului multiplayer şi a elementelor de physics.

Am remarcat cu plăcere că jocul are o serie lungă de opţiuni de customizare, atât pentru controalele jocului cât şi pentru video, audio, skin-urile jucătorului şi aşa mai departe. Am sugera totuşi ca pagina de alegere a jucătorului, şi mai ales a numelui, să nu fie printre opţiunile de setări ale jocului, ci un ecran diferit în care să fie aleşi aceşti parametri înainte de a face click pe „Start game”.

Gameplay

Trecând la jocul în sine, nu avem decât cuvinte de laudă. Nu am reuşit să ne jucăm multiplayer, dar roboţi din joc au fost mai mult decât satisfăcători pentru deathmatch scurt într-una din hărţile jocului.

Am remarcat că hărţile sunt încă oarecum neterminate, fiindcă din orice poziţie aflată în spaţiu deschis a hărţii poţi vedea prin zonele neconstruite către alte zone ale hărţii în care nu sunt pereţi sau alte obiecte care să blocheze perspectiva. Zonele intermediare, care sunt gri, ar trebui mascate cumva pentru a nu da senzaţia de neterminat.

În schimb, există în joc o lungă serie de power-up-uri, health-pack-uri, arme şi în plus jocul vine cu diverse concepte care îmbunătăţesc dinamicitatea jocului. Am remarcat lifturile, care sunt de obicei nişte platforme unidirecţionale (doar în sus) care sunt acţionate automat, platforme de lansare bi-direcţionale care te aruncă în aer peste o zonă altfel inaccesibilă către un punct prestabilit de aterizare, turnuri de observaţie de unde poţi folosi arme de tip snipper şi aşa mai departe.

Printre lucrurile mai puţin plăcute am enumera: boţii sunt uneori parţiali invizibili, poziţia lor fiind dezvăluită totuşi de armă, care este vizibilă. Neavând posibilitatea imediată de a testa facilitatea de multi-player, nu am putut să ne lămurim dacă e vorba de un feature sau un bug. Ce-i drept poţi selecta să nu ai nicio armă activă, caz în care probabil te poţi mişca nevăzut prin peisaj dar nici nu poţi împuşca pe nimeni. Asta rămâne de verificat.

Verdict

Luat cu totul, jocul este un FPS bine construit, care foloseşte directx 9 din browser, deci e avantajat de facilităţile plăcii video din dotare, care rulează foarte bine pe o placă video incorporată sau pe un laptop fără pretenţii extraordinare de performanţă, iar dacă opţiunea de multiplayer e la fel de fun cum e jocul cu boţi, putem să spunem că la preţul ăsta avem un joc extraordinar, pe care vi-l recomandăm cu căldură.

Screen-shots

Capturile de ecran prezentate mai jos sunt făcute chiar de noi în timpul testării jocului, dar puteţi vedea mai multe imagini pe pagina producătorului rasterwerks.

Jocul Duke Nukem Forever va fi lansat în Iunie

Cel mai aşteptat joc din toate timpurile, în sensul în care nimeni nu credea cu adevărat că va mai fi lansat vreodată, Duke Nukem Forever, va fi lansat prin intermediul platformei Steam pe 9 Iunie 2011.

Printre noutăţile aduse de joc sunt menţionate: vorbele de duh ale protagonistului, interactivitate completă cu mediul, dimensiune şi varietate a ambientului, multiplayer nemaiîntâlnit.

Chiar dacă nu ne e foarte clar ce a vrut să zică Steam în descrierea jocului, noi suntem absolut siguri că distribuitorul jocului face mişto de noi şi de toţi potenţialii jucători fiindcă preţul de achiziţie, după discount pentru pre-order, este de 44.99 EURO!!!

Aşa că ne oprim aici şi vă oferim totuşi linkul către pagina oficială de la Steam pe care puteţi să NU mergeţi aici.

Şi dacă nu ştiţi pe ce aţi putea cheltui mai eficient 45 de euro lăsaţi-ne un comentariu şi vom răspunde fiecăruia în parte.

Tribes, un joc ce revine ca multiplayer in 2011

Acum 10 ani jucam Tribes 2, după ce am fost fan al primului Tribes, pe vremea când shooter-ele nu erau la  mare modă, şi părea că jocul acesta va avea mulţi ani de game-play înaintea lui. Din păcate marketing-ul n-a funcţionat foarte bine, nici măcar pentru următorul Tribes: Vengeance, lansat în 2004, aşa că Tribes a rămas la nivelul jucătorilor pasionaţi, care şi-au dorit un shooter care să combine acţiunea rapidă cu un nivel avansat de strategie.

Se pare că Hi-Rez Studios, din Atlanta, vor lansa spre finalul lui 2011 următorul Tribes, care va fi în continuare un joc exclusiv multiplayer: Tribes: Ascend.  Jocul va fi lansat simultan pentru PC şi pentru Xbox.

Dacă aţi jucat Tribes, sau poate încă îl jucaţi, vrem să aflăm asta de la voi, şi poate vom reuşi să punem cap la cap un server de Tribes pentru toţi fanii jocului până la lansarea noi versiunii Ascend spre sfârşitul anului.