Articole

Cele mai importante MMO-uri anunțate pentru console

Jocurile massive multiplayer pentru console au apărut odată cu conexiunile la internet pe console. Adică de prin 2002. Cu toate astea, adevăratele jocuri MMO sunt încă prezente în mod dominant pe PC-uri.

Chiar dacă pare mai natural să joci un MMO pe PC, se pare că am ajuns la momentul în care consolele ar putea avea o șansă reală ca platforme preferate pentru jocurile online.

Așa că v-am pregătit și noi o listă, pornind de la un articol pe această temă al celor de la IGN, articol pe care vi-l recomandăm pentru a afla mai multe detalii despre fiecare titlu în parte.

Între timp, iată și lista noastră, prezentată ca un soi de pseudo-clasament.

  • PlanetSide 2 (PC, PS4)
  • DC Universe Online (PC, PS3, PS4)
  • Final Fantasy IV: A realm reborn (PC, PS3, PS4)
  • Destiny (PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)
  • The Division (PS4, Xbox One, PC)
  • The Crew (PC, PS4, Xbox One)
  • Elder Scrolls Online (PC, Mac, PS4, Xbox One)
  • War Thunder
  • Warhammer 40k: Eternal Crusade
  • World of Tanks
  • Phantasy Star Online 2
  • Dragon Quest X

Dintre toate titlurile l-am evidențiat pe PlanetSide2, fiindcă ne aduce aminte de Tribes, un joc căruia i-am rămas fideli după atâția ani, și care reușește să prindă în el toate aspectele care ni se par interesante pentru un joc complet.

23998-video_games_planetside_2_wallpaper

Cele mai aşteptate jocuri: Dead Island

Imaginaţia industriei de jocuri a fost stimulată de trailer-ul incredibil al jocului Dead Island. Lansarea jocului a devenit astfel unul din cele mai anticipate evenimente din industria jocurilor pe calculator.

Presa care se ocupă de jocurile pe calculator, în special cea străină, s-a ocupat foarte mult de acest joc, mai ales că e un joc cu zombi iar oameni sunt întotdeauna încântaţi de jocurile cu zombi.

Ce a părut ciudat în toată povestea a fost faptul că Deep Silver, care este publisher-ul acestui joc, a anunţat că el va fi distribuit în America de Nord de către Square Enix, un alt publisher şi distribuitor de jocuri.

Într-un interviu cu directorul de marketing şi PR al Deep Silver, Ars Technica a încercat să lămurească acest subiect. Dacă sunteţi pasionaţi de industria jocurilor pe calculator şi prin asta eu înţeleg mai mult decât să testaţi fiecare joc nou apărut, materialul publicat de Ars Technica ar putea să fie foarte interesant.

Ca să nu îi lăsăm totuşi în ceaţă (fiindcă din ceaţă apar tot felul de zombi) pe pasionaţi de jocuri, trebuie să spunem că Dead Island este un FPS create pentru PlayStation 3 cu versiuni pentru PC şi Xbox 360, în care treaba ta este să supravieţuieşti pe o insulă pe care ai ajuns pentru o vacanţă tropicală. Evident, lucrurile au luat-o razna în acest paradis în urma unei epidemii, iar acum trebuie să te descurci pe o insulă plină de zombi.

Jocul este un first person care permite jocul coop cu alţi 3 jucători, permite customizarea armelor, are elemente de RPG pentru a asigura evoluţia personajelor şi, nu în ultimul rând hoarde de zombi enervaţi.

Jocul nu este încă disponibil dar poate fi comandat anticipat pe Amazon, deci nu mai e mult până la lansare. Te lăsăm cu câteva imagini din joc.

SDK Kinect de la Microsoft pentru PC

Atunci când din ce în ce mai mulţi pasionaţi de tehnologie vin şi folosesc gadget-ul pe care l-ai creat, culmea, pentru altă platformă şi scopuri oarecum diferite, probabil e cazul să iei frâiele în mână şi să faci ceva în privinţa asta. E vorba de Kinect, gadget pe care l-am mai pomenit deja în câteva rânduri şi care a fost gândit de Microsoft ca un periferic necesar pentru schimbarea experienţie de joc pe consolele Xbox 360.

Microsoft a ales varianta corectă în acest caz şi nu s-a împotrivit cursului normal al lucrurilor. Ei au lansat recent un Software Development Kit (SDK) care poate fi utilizat pe PC pentru a crea aplicaţii sau chiar jocuri care să beneficieze de facilităţile oferite de Kinect.

Nu vom intra acum în detalii, dar merită menţionat că prin comparaţie cu ceea ce au realizat pasionaţii până acum, acest SDK oferă acces la câteva facilităţi noi cum ar fi: urmărirea mişscărilor scheletului pentru  două persoane simultan, acces la toate cele patru elemente ale microfonului Kinect inclusiv posibilitatea de noise-cancelation, aces la informaţiile legate de adâncime, pentru identificarea distanţei dintre subiect şi Kinect, plus o tonă de documentaţie.

În ce priveşte utilitatea pentru cei care au gânduri comerciale, cel puţin deocamdată lucrurile sunt clare în privinţa asta: acest SDK poate fi utilizate doar pentru aplicaţii non-comerciale.

Wii 2, o consolă HD de la Nintendo?

În condiţiile în care pe piaţa de console nimeni nu a mai lansat o platformă nouă din 2006, vestea că Nintendo ar putea lansa (chiar dacă doar în 2012) următoarea ediţie a mult-apreciatei console Nintendo Wii ar putea genera destul de multă agitaţie pe piaţa jocurilor de consolă.

Într-adevăr, Microsoft a reuşit să mai anime lucrurile şi să mai fure din piaţă odată cu lansarea Kinect pentru Xbox 360, iar Playstation 3 pare că abia a fost lansată, dar Wii are totuşi o vârstă venerabilă, iar Nintendo pare că va scădea preţurile luna viitoare, deci zvonul ar putea fi destul de adevărat. Mai mult, în piaţă se vehiculează informaţia că dezvoltatorii de jocuri deja au avut sneak-peak la facilităţile noi console, astfel încât la lansare să existe deja un număr rezonabil de jocuri disponibile.

Nu este deloc clar cum va fi denumită consola (Wii 2, Wii HD, Wii 360 sau poate chiar Wii NT sau Wii NG) dar ne aşteptăm ca detalii mai amănunţite să apară chiar mai devreme de iunie. Pe piaţa liberă a zvonurilor se mai vorbeşte de integrarea unui sistem Blu-Ray în noua consolă, dar ne aşteptăm ca Nintendo să vină cu o nouă surpriză inovativă.

Între timp, nu ezitaţi să ne spuneţi în comentarii care este consola voastră favorită şi jocurile pe care le-aţi jucat cel mai des.

Nintendo Wii s-ar putea ieftini în Mai 2011

Se împlinesc în curând un an şi jumătate de când Nintendo a scăzut preţul pentru Wii la 200 USD. Şi în magazinele online de la noi, preţul pentru un Wii a ajuns deja sub 800 RON. Dar se zvoneşte acum că în Mai Nintendo ar putea scădea din nou preţul de distribuţie, undeva în jur de 150$ şi undeva în jur de 15 Mai 2011.

Nintendo a raportat vânzări de 35 de milioane de unităţi doar pe piaţa americană până în martie 2011, şi având în vedere că e vorba de o consolă lansată în 2006 (n-aţi fi zis că a trecut aşa de mult timp, nu?) o scădere de preţ pare mai mult decât justificată.

Aşadar, dacă nu v-aţi programat deja să puneţi mâna pe noile pachete XBOX 360 cu Kinect şi vă doriţi încă un Nintendo Wii, probabil n-ar fi o idee rea să mai aşteptaţi o lună ca să aflaţi dacă zvonurile se vor adeveri.

Review Crysis 2, Fall of New York, la Arstehnica

Gamerii editori de la Arstehnica şi-au făcut timp şi au publicat o recenzie pentru Crysis 2, Fall of New York, cel mai recent joc scos pe piaţă de Crytek. Prima constatare este că atât pe PlayStation 3 cât şi pe Xbox 360 jocul rulează foarte bine şi nu se simte nicio nevoie de putere în plus, deşi ambele console sunt deja „la maturitate”, după câţiva ani de activitate fiecare.

Acţiunea este plasată într-un New-York virtual care a fost sărăcit şi slăbit de o molimă, iar peste asta apar şi nişte extratereştrii care încearcă să preia controlul oraşului şi al populaţiei demoralizate. În peisajul ăsta intervii tu, un soldat trimis în oraş ca să recuperezi o anumită persoană, dar în curând evenimentele scapă de sub control şi firul epic se complică semnificativ.

Jocul nu e greu de jucat, mai ales că dispui în permanenţă de contra-măsuri gen power-ups, scut de protecţie, cloaking etc, iar aceste suplimente pot fi upgradate pe parcursul jocului, astfel încât la un moment dat îţi permiţi să te apropii de un extraterestru fioros şi să îl spulberi cu un shotgun. Iar dacă la un moment dat eşti încolţit pur şi simplu activezi cloak-ul şi pleci liniştit.

Aşa cum remarcă cei de la Ars, jocul are problemele lui, cum ar fi arme care îţi dispar temporar din mână, inamici care fac salturi neobişnuite pe ecran atunci când tragi în ei, plus probleme de design cum ar fi diverse opţiuni care devin enervante uneori, una dintre ele fiind costumul vorbitor iar alt aspect menţionat faptul că întotdeauna când te vei confrunta cu un inamic enorm vei avea la îndemână o mulţime de arme care sunt potrivite exact pentru acel gen de oponent. Totuşi, asta poate fi şi o problemă de percepţie sau de preferinţă, unii jucători preferând probabil să avanseze mai uşor şi mai rapid.

Se pare că pe tot parcursul jocului eşti pus continuu în pericol, eşti aruncat, lovit, răsucit, împuşcat şi dărâmat în toate felurile imaginabile. Cu toate astea, ideea este să continui, fiindcă practic jocul nu-ţi prea permite să mori. Termină-ţi treaba şi ia-o de la capăt. Oricum, faptul că editorul de la Arstehnica a continuat să analizeze cum a decurs jocul şi după ce l-a lăsat baltă cred că spune multe, e un joc pe care credem că merită să îl încercaţi.
Iar dacă l-aţi jucat deja, vrem să ştim şi care este experienţa voastră la prima mână cu acest joc.

Captain America: Super Soldier

Sega a anuntat ca va lansa Captain America: Super Soldier pe data de 19 Iulie, exact cu o saptamana inainte de lansarea filmului Captain America: The First Avenger. Jocul va fi disponibil pe platformele Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Wii si DS. De asemenea, desi anuntase ca va produce si o varianta pentru PSP, Sega a ales in cele din urma sa produca o versiune pentru Nintendo 3DS.
Sega a colaborat cu casa de productie a filmului astfel incat storyline-ul jocului va fi original dar in acelasi timmp bazat pe povestea filmului al carui actori principali sunt: Chris Evans (Fantastic 4), Tommy Lee Jones si Samuel L. Jackson.

Captain America este un super soldat dar care se incadreaza in limitele normalului, deci nu va asteptati la fulgere, tunete, zbor sau alte super puteri. In schimb personajul este unul de tip „Batman”, indicat celora carora le place sa loveasca cu pumnii si picioarele in diferite combo-uri, singura abilitate fiind cea de a arunca un scut imens in inamici sai.
Un alt lucru ce face acest joc interesant este faptul ca arata, se simte si este un joc complet diferit in functie de fiecare platforma. Asa ca, in functie de consola pe care o aveti in casa sau in buzunar, Captain America va aduce placere sau disconfort.

Kinect pentru PC?

Steve Ballmer, CEO-ul Microsoft, a declarat că este în curs de implementare şi va fi disponibilă în curând o implementare de Kinect pentru PC-uri. Controller-ul este în acest moment suportat oficial doar pe Xbox 360, deşi a fost deja hăcuit şi refăcut pentru a funcţiona pe aproape orice platformă care deţine un port USB.

„Încercăm să mergem dincolo de zona de gaming şi să includem aspecte de socializare, filme, TV, muzică şi să facem întreaga experienţă disponibilă întregii familii, nu doar gamerului tradiţional.”

Întrebat dacă vor suporta Kinect-ul pe PC în viitorul apropat, Ballmer a răspuns că suportul pentru PC va deveni formal şi oficial şi că va exista un anunţ atunci când vor avea ceva de anunţat.

Pentru cei care sunt amatori de astfel de gadget-uri, trebuie să menţionăm că există o alternativă similară de la PrimeSense şi Asus. PrimeSense este compania Israeliană care a licenţiat tehnologia din spatele Kinect către Microsoft, deci ne aşteptăm ca implementarea să fie una de mare succes. Planul celor de la Asus este să dezvolte un device similar care să fie utilizat pentru PC în toate domeniile importante în care PC-ul este utilizat acasă.

L.A. Noire şi realismul expresiei faciale

Los Angeles, 1940. Crimă, drame, thrileer. Cam ăsta este decorul lui L.A. Noire, ultimul release de la Rockstar Games. Să nu credeţi că e un lucru rău. Rockstar Games şi-a câştigat reputaţia venind mereu cu inovaţii în domeniul jocurilor iar LA Noire nu face excepţie.

În ciuda caracteristicilor care fac un joc să fie apreciat şi de succes, de data asta principalul actor al performanţei jocului este tehnologia MotionScan. Pentru prima dată pe parcursul acţiunilor din timpul jocului, sistemul MotionScan oferă caracterelor expresii faciale cu adevărat şocante, iar jocul este construit de aşa natură încât atenţia să fie mereu îndreptată către acest aspect, pentru a-l pune cât mai bine în evidenţă.

Acţiunea jocului aşa cum o descrie Brendan McNamara, unul din fondatorii distribuitorului TeamBondi, se concentrează  asupra unor investigaţii la locul unor crime, identificarea dovezilor şi indiciilor, intervievarea martorilor şi a supecţilor. Jucătorul trebuie să urmărească atent fiecare interacţiune şi să decidă pe cine crede şi pe cine nu. Aceste interogatorii vor dicat cursul acţiunii în LA Noire, asta însemnând că există o serie largă de opţiuni şi de trasee pe care jocul poate avansa.

În descrierea jocului McNamara a menţionat deja Xbox 360 şi PlayStation 3 ca platforme, iar produsul final, din ce am văzut din trailerele de până acum, pare impresionant. Pentru platformele menţionate jocul ar trebui să ajungă pe rafturi la mijlocului lui Mai 2011.