Review Crysis 2, Fall of New York, la Arstehnica

Gamerii editori de la Arstehnica şi-au făcut timp şi au publicat o recenzie pentru Crysis 2, Fall of New York, cel mai recent joc scos pe piaţă de Crytek. Prima constatare este că atât pe PlayStation 3 cât şi pe Xbox 360 jocul rulează foarte bine şi nu se simte nicio nevoie de putere în plus, deşi ambele console sunt deja „la maturitate”, după câţiva ani de activitate fiecare.

Acţiunea este plasată într-un New-York virtual care a fost sărăcit şi slăbit de o molimă, iar peste asta apar şi nişte extratereştrii care încearcă să preia controlul oraşului şi al populaţiei demoralizate. În peisajul ăsta intervii tu, un soldat trimis în oraş ca să recuperezi o anumită persoană, dar în curând evenimentele scapă de sub control şi firul epic se complică semnificativ.

Jocul nu e greu de jucat, mai ales că dispui în permanenţă de contra-măsuri gen power-ups, scut de protecţie, cloaking etc, iar aceste suplimente pot fi upgradate pe parcursul jocului, astfel încât la un moment dat îţi permiţi să te apropii de un extraterestru fioros şi să îl spulberi cu un shotgun. Iar dacă la un moment dat eşti încolţit pur şi simplu activezi cloak-ul şi pleci liniştit.

Aşa cum remarcă cei de la Ars, jocul are problemele lui, cum ar fi arme care îţi dispar temporar din mână, inamici care fac salturi neobişnuite pe ecran atunci când tragi în ei, plus probleme de design cum ar fi diverse opţiuni care devin enervante uneori, una dintre ele fiind costumul vorbitor iar alt aspect menţionat faptul că întotdeauna când te vei confrunta cu un inamic enorm vei avea la îndemână o mulţime de arme care sunt potrivite exact pentru acel gen de oponent. Totuşi, asta poate fi şi o problemă de percepţie sau de preferinţă, unii jucători preferând probabil să avanseze mai uşor şi mai rapid.

Se pare că pe tot parcursul jocului eşti pus continuu în pericol, eşti aruncat, lovit, răsucit, împuşcat şi dărâmat în toate felurile imaginabile. Cu toate astea, ideea este să continui, fiindcă practic jocul nu-ţi prea permite să mori. Termină-ţi treaba şi ia-o de la capăt. Oricum, faptul că editorul de la Arstehnica a continuat să analizeze cum a decurs jocul şi după ce l-a lăsat baltă cred că spune multe, e un joc pe care credem că merită să îl încercaţi.
Iar dacă l-aţi jucat deja, vrem să ştim şi care este experienţa voastră la prima mână cu acest joc.

Captain America: Super Soldier

Sega a anuntat ca va lansa Captain America: Super Soldier pe data de 19 Iulie, exact cu o saptamana inainte de lansarea filmului Captain America: The First Avenger. Jocul va fi disponibil pe platformele Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Wii si DS. De asemenea, desi anuntase ca va produce si o varianta pentru PSP, Sega a ales in cele din urma sa produca o versiune pentru Nintendo 3DS.
Sega a colaborat cu casa de productie a filmului astfel incat storyline-ul jocului va fi original dar in acelasi timmp bazat pe povestea filmului al carui actori principali sunt: Chris Evans (Fantastic 4), Tommy Lee Jones si Samuel L. Jackson.

Captain America este un super soldat dar care se incadreaza in limitele normalului, deci nu va asteptati la fulgere, tunete, zbor sau alte super puteri. In schimb personajul este unul de tip „Batman”, indicat celora carora le place sa loveasca cu pumnii si picioarele in diferite combo-uri, singura abilitate fiind cea de a arunca un scut imens in inamici sai.
Un alt lucru ce face acest joc interesant este faptul ca arata, se simte si este un joc complet diferit in functie de fiecare platforma. Asa ca, in functie de consola pe care o aveti in casa sau in buzunar, Captain America va aduce placere sau disconfort.

Tribes, un joc ce revine ca multiplayer in 2011

Acum 10 ani jucam Tribes 2, după ce am fost fan al primului Tribes, pe vremea când shooter-ele nu erau la  mare modă, şi părea că jocul acesta va avea mulţi ani de game-play înaintea lui. Din păcate marketing-ul n-a funcţionat foarte bine, nici măcar pentru următorul Tribes: Vengeance, lansat în 2004, aşa că Tribes a rămas la nivelul jucătorilor pasionaţi, care şi-au dorit un shooter care să combine acţiunea rapidă cu un nivel avansat de strategie.

Se pare că Hi-Rez Studios, din Atlanta, vor lansa spre finalul lui 2011 următorul Tribes, care va fi în continuare un joc exclusiv multiplayer: Tribes: Ascend.  Jocul va fi lansat simultan pentru PC şi pentru Xbox.

Dacă aţi jucat Tribes, sau poate încă îl jucaţi, vrem să aflăm asta de la voi, şi poate vom reuşi să punem cap la cap un server de Tribes pentru toţi fanii jocului până la lansarea noi versiunii Ascend spre sfârşitul anului.

Dragon Age 2

EA si BioWare lanseaza Marti, 8 Martie, noul joc din seria Dragon Age. Fanii seriei se vor bucura atat de cea mai importanta aditie in gameplayul jocului, anume vocea personajului principal cat si de grafica mult imbunatatita si un combat system mai dinamic.

Dragon Age 2 te pune in pielea lui Hawke, un refugiat care va deveni cel mai important caracter din lumea Dragon Age. Povestea se desfasoara pe o perioada de 10 ani si va pune jucatorul in fata unor alegeri morale importante, alegeri ce vor cladi caracterul lui Hawke. Povestea se va contura in functie de alegerile facute si anturajul alaturi de care iti urmezi drumul spre faima si bogatie. Felul in care joci va decide finalul jocului si soarta lumii pe care o lasi in urma.

Nintendo anunta noul Super Mario

Nintendo a anuntat in principalul discurs de la Game Developers Conference noul joc Super Mario care va fi disponibil pentru noua platforma portabila Nintendo 3DS.

Singurul lucru pe care l-au dezvaluit a fost un logo provizoriu care are un indiciu pentru pasionatii seriei Mario. In coltul din dreapta al acestui logo atarna o codita, detaliu asupra caruia presedintele Nintendo Satoru Itawa a insistat.

Acesta a anuntat de asemenea ca detalii complete vor fi oferite la conferinta E3 din Iunie. Itawa a mai avut placerea discursului principal de 3 ori in ultimii 6 ani. In 2005 a anuntat Nintendo Wii, numit pe atunci Revolution iar 6 ani mai tarziu anunta ultima versiune a lui Mario,  pe noua platforma 3D de la Nintendo.

Valve: mai productivi decat Apple si Google per angajat

Gabe Newell, detinatorul companiei estimate intre 2 si 4 miliarde  controleaza peste 50% din piata online de jocuri pentru PC. Acest lucru se datoreaza in mare parte serviciului Steam Online, care printr-o interfata „user friendly” a vandut foarte bine titluri precum: Half-Life, Left 4 Dead, and Portal. Newell a declarat pentru Forbes Magazine ca Valve este o companie mai profatabila per angajat decat Apple si chiar Google.

Valve va lansa in aprilie Portal 2, un titlu care s-a bucurat de un succes enorm in randul gamerilor. Jocul va avea atat un mod pentru single player cat si o campanie separata pentru 2 jucatori, care promite sa aduca actiune intensa fara ajutorul armelor sau a varsarii de sange.

Topul celor mai bune jocuri din 2011 la premiile Bafta

Assassin’s Creed Brotherhood conduce nominalizările de la premiile Bafta din acest an pentru cele mai tari jocuri video, cu nu mai puţin de 7 nominalizări.

La ceremonia de premiere, care va avea loc miercuri 16 martie la Londra, urmează să fie alese cele mai bune jocuri pe calculator dintre 44 de nominalizări. Majoritatea premiilor sunt acordate de personalităţi din industria jocurilor, iar un premiu este acordat pe baza voturilor publicului.

Assassin’s Creed Brotherhood candidează pentru premiile pentru joc de acţiune, realizarea artistică, cel mai bun joc, gameplay, multiplayer, inovaţiile tehnice şi utilizarea sunetului şi audio.

Alte jocuri nominalizate în cele 16 categorii sunt DJ Hero 2, Fable III, Football Manager 2011, Gran Turismo 5 şi Plant vs Zombies XBLA. În categoria social network games, Bejeweled Blitz va concura cu FARMERAMA, FIFA Superstars, My Empire, Zoo Mumba şi Zuma Blitz.

La premiile Bafta s-a început acordarea de premii pentru industria jocurilor încă din 1998, dar abia din 2004 premierea jocurilor video a devenit un eveniment separat.

Lista cu toate nominalizările este disponibilă pe site-ul Bafta

Kinect pentru PC?

Steve Ballmer, CEO-ul Microsoft, a declarat că este în curs de implementare şi va fi disponibilă în curând o implementare de Kinect pentru PC-uri. Controller-ul este în acest moment suportat oficial doar pe Xbox 360, deşi a fost deja hăcuit şi refăcut pentru a funcţiona pe aproape orice platformă care deţine un port USB.

„Încercăm să mergem dincolo de zona de gaming şi să includem aspecte de socializare, filme, TV, muzică şi să facem întreaga experienţă disponibilă întregii familii, nu doar gamerului tradiţional.”

Întrebat dacă vor suporta Kinect-ul pe PC în viitorul apropat, Ballmer a răspuns că suportul pentru PC va deveni formal şi oficial şi că va exista un anunţ atunci când vor avea ceva de anunţat.

Pentru cei care sunt amatori de astfel de gadget-uri, trebuie să menţionăm că există o alternativă similară de la PrimeSense şi Asus. PrimeSense este compania Israeliană care a licenţiat tehnologia din spatele Kinect către Microsoft, deci ne aşteptăm ca implementarea să fie una de mare succes. Planul celor de la Asus este să dezvolte un device similar care să fie utilizat pentru PC în toate domeniile importante în care PC-ul este utilizat acasă.

L.A. Noire şi realismul expresiei faciale

Los Angeles, 1940. Crimă, drame, thrileer. Cam ăsta este decorul lui L.A. Noire, ultimul release de la Rockstar Games. Să nu credeţi că e un lucru rău. Rockstar Games şi-a câştigat reputaţia venind mereu cu inovaţii în domeniul jocurilor iar LA Noire nu face excepţie.

În ciuda caracteristicilor care fac un joc să fie apreciat şi de succes, de data asta principalul actor al performanţei jocului este tehnologia MotionScan. Pentru prima dată pe parcursul acţiunilor din timpul jocului, sistemul MotionScan oferă caracterelor expresii faciale cu adevărat şocante, iar jocul este construit de aşa natură încât atenţia să fie mereu îndreptată către acest aspect, pentru a-l pune cât mai bine în evidenţă.

Acţiunea jocului aşa cum o descrie Brendan McNamara, unul din fondatorii distribuitorului TeamBondi, se concentrează  asupra unor investigaţii la locul unor crime, identificarea dovezilor şi indiciilor, intervievarea martorilor şi a supecţilor. Jucătorul trebuie să urmărească atent fiecare interacţiune şi să decidă pe cine crede şi pe cine nu. Aceste interogatorii vor dicat cursul acţiunii în LA Noire, asta însemnând că există o serie largă de opţiuni şi de trasee pe care jocul poate avansa.

În descrierea jocului McNamara a menţionat deja Xbox 360 şi PlayStation 3 ca platforme, iar produsul final, din ce am văzut din trailerele de până acum, pare impresionant. Pentru platformele menţionate jocul ar trebui să ajungă pe rafturi la mijlocului lui Mai 2011.

Devil’s Tuning Fork

Despre Devil’s Tuning Fork am vorbit deja pe zona.ro

Vendetta-Online

Vendetta-Online este un joc interesant pe care vi-l recomandăm pentru a-l testa.

Devil’s Tuning Fork, un joc gratuit cu un concept original

Cum ar fi dacă ai vedea lumea cu propriile urechi? Devil’s Tuning Fork este un joc de explorare first-person cu numeroase puzzle-uri, într-o lume necunoscută 3D în care navighezi folosind unde sonore reflectate vizual. Inspirat de o iluzie optică deja clasică a lui M.C. Escher şi de modul în care delfinii folosesc undele sonare pentru orientare, jocul îţi permite să explorezi o lume 3D într-un mod complet nou de percepţie a spaţiului.

Jocul este rezultatul a doar şase luni de lucru a unei echipe de programatori şcolari de la DePaul University’s College of Computing & Digital Media. Mai multe informaţii la http://GameDev.DePaul.edu.

Intriga jocului e simplă: eşti un copil care se trezeşte într-o lume alterntivă, după ce toţi copiii din lume au căzut într-o comă cauzată de o epidemie misterioasă. Cu un instrument magic care îţi permite să te orientezi, tu eşti copilul care trebuie să determine cauza epidemiei şi să îi salveze pe ceilalţi copii.

Jocul are o grafică deosebită şi fiind vorba de un joc independent nu e blocat în canoanele obişnuite, venind cu multe aspecte inovatoare. Nu vă lăsaţi păcăliţi de faptul că jocul e gratuit, el egalează şi depăşeşte în calitate multe alte jocuri pe care aţi fi nevoiţi să le obţineţi plătind.

Vă lăsăm să vă delectaţi cu câteva screen-shoturi interesante, dar cel mai bine e să alocaţi 10 minute pentru a descărca şi a testa singuri acest joc.

Ultrastar Deluxe – un joc karaoke inspirat de Playstation

Chiar dacă nu e chiar un joc propriuzis, Ultrastar Deluxe este mai degrabă joc decât soft utilitar datorită distracţiei în gaşcă pe care o oferă. Ultrastar este un joc de karaoke pentru 6 cântăreţi deodată, care îţi spune la final şi cât de bine ai cântat şi desemnează un câştigător, ceea ce îl face demn de apelativul joc.

Am uitat să menţionăm că acest karaoke player este complet gratuit şi că există o serie lungă de piese pe care le puteţi descărca gratuit de pe site-ul lor. Mai mult, dacă sunteţi printre noi artişti în devenire, puteţi lua legătura cu dezvoltatorii jocului pentru a le trimite piesele voastre, obţinând astfel un loc privilegiat pe pagina lor de web.

Vendetta Online, un MMORPG spatial pentru Android

Da, nu e o glumă şi mai sunt doar câteva zile până când jocul Vendetta Online va fi într-adevăr disponibil pentru platforma Android. Ştirea a fost publicată ieri pe site-ul Guild Software şi confirmă că Vendetta Online pentru Android va fi lansat la Barcelona în câteva zile, la Mobile World Congress, undeva prin standul celor de la Google.

Vendetta Online este un shooter spaţial cu multe aspecte de strategie. Pentru cei care au jucat Elite pe ZX Spectrum şi alte clone (gen HC85) surpriza va fi enormă. Vendetta este tot ce şi-ar fi dorit acum 20 de ani să deţină Elite şi nu era posibil: multiplayer şi încă masive, univers persistent, grafică 2011, inamici umani, mining avansat, control al navelor şi obiectelor spaţiale bazat pe regulile fizicii şi aşa mai departe.

În curând Vendetta mai face un pas important pentru toţi jucătorii săi fideli, printre care m-am numărat şi eu încă din perioada de alpha testing a jocului. Este vorba de Capital Ships, nave spaţiale enorme care sunt deţinute de ghilde şi care evident au o durată de viaţă mult mai lungă în joc. Şi asta în condiţiile în care acelaşi sistem de luptă bazat pe skillurile personale ale jucătorilor va rămâne valabil, în nici un caz sistemul fire and forget click click cu mousele pe care îl au alte jocuri care pretind că sunt space MMORPGs.

Şi dacă încă nu v-am convins să îl încercaţi, mai adaug că rulează la fel de bine pe Windows, Mac şi Linux, că nu e nevoie decât de un cont pe site ca să îl descărcaţi şi să vă faceţi de cap 8 ore gratuit şi că începând de luna viitoare va avea probabil şi un mod de joc standalone, astfel încât cele 8 ore gratuite să le exploraţi abia după ce v-aţi făcut o idee despre cum funcţionează mecanica jocului.

.

Call of Duty parodiat de Epic Games

Call of Duty nu mai are nevoie de prezentare, este un succes global al celor de la Activision, o companie software care si-a inceput activitatea pe vremea computerelor ZX Spectrum si Commodore. Surpriza amuzantă vine de la Epic Games, care se strecoară în franşiza Call of Duty cu un titlu neobişnuit: „Duty Calls: The Calm Before the Storm”, un joc pardoie descărcabil gratuit care face mişto la greu de first-person-ul miltar al celor de la Activision şi de toate convenţiile de gameplay din Call of Duty.

Diferenţa între Duty Calls (pe care îl puteţi descărca absoluti gratuit urmând linkul) şi original poate fi sesizată aproape de la începutul jocului. De îndată ce începi un nivel, o voce începe să îţi ofere instrucţiuni prin radio-ul din echipare. „Iată obiectivul tău”, zice iniţia comandantul. „Bla bla bla bla bla secret base. Bla bla bla bla bla planul. Bla bla bla bla bla rachetă cu bombă nucleară. Şi bla bla bla bla contăm pe tine. Importanţă strategică bla bla. Câştigă! Noroc”.