Invitaţie pentru Google+, la liber, dar limitat

Google+ a lansat o nouă „promoţie” adresată celor care au deja Google+ şi care vor să îşi invite prietenii fără să îi mai adune unu câte unu. Fiecare posesor de cont Google+ poate invita 150 de persoane postând un link către pagina cu invitaţiile pe care le deţine, aşa că eu m-am hotărât să ofer primilor 150 de vizitatori oportunitatea să obţină foarte rapid o invitaţie.

Mergeţi aşadar pe acest link şi creaţi-vă contul de Google Plus.

Singura rugăminte este să mă adăugaţi ulterior într-unul din cercuri, ca să pot monitoriza invitaţiile şi să pot anunţa când s-au consumat. Vă invit să vă creaţi un cont şi aici, pe zona.ro, şi să vă spuneţi părerea despre Google+. Aştept de asemenea un comentariu dacă mergeţi pe linkul oferit şi aflaţi că invitaţiile s-au epuizat. Succes tuturor şi ne vedem pe Google+.

Profile de business pentru Google+ cu facilităţi Analytics

După ce Google a blocat utilizarea conturilor Google+ de către companii şi organizaţii, pentru a nu deraia de la planurile iniţiale, se pare că s-a apăsat pedala de acceleraţie şi vom avea Business Profiles disponibile destul de curând, adică înainte de finele acestui trimestru.

Google a trebuit să reacţioneze repede la feedback-ul pe care l-au oferit involuntar companii ca Ford sau Coca-Cola, care şi-au deschis profile sub forma unor pagini de utilizator de Google+. Între timp Google a cerut acestor companii să mai aibă răbdare şi să nu folosească acest workarround, cu toate că încă nu există o dată precisă la care profilele de business vor fi disponibile pentru companii.

Google nu a mai eliminat efectiv conturile deschise ca utilizatori beta, dar a prevenit companiile că nu vor putea migra datele care se vor acumula de pe conturile de utilizator pe profilele de business.

Google+ cere companiilor un pic de răbdare

Dacă v-aţi gândit deja să vă creaţi un cont pentru afacerea proprie pe Google+ aţi observat probabil că sistemul nu e gândit deocamdată decât pentru indivizi. Google+ pare să rămână deocamdată orientat către end-user, dar un reprezentant Google a afirmat recent că există o echipă de ingineri care lucrează intens la o „experienţă incredibilă pentru business-uri”.

În ceea ce priveşte facilităţile pe care le-ar putea avea noul segment de servicii, tot ce ştim este că ar trebui să depăşească lejer opţiunile pe care le are acum profilul end-user. Aceasta poate fi explicaţia pentru relativa lipsă de opţiuni avansate pe care o vedem (sau mai bine zis n-o vedem) acum pe Google+

Evident, Google va testa piaţa în următoarele luni doar cu câţiva parteneri aleşi pe sprânceană, deci nu vă ţineţi respiraţia până când veţi avea acces la aceste facilităţi ca şi companie, fiindcă se pare că mai avem ceva de aşteptat. Cel mai probabil, e vorba de o deschidere completă undeva spre sfârşitul anului.

Pentru cei care apreciază deja Google+ şi sunt interesaţi în a participa la programul dedicat afacerilor, există un formular de înscriere.

Cum obţin invitaţie Google+ [Google Plus]

Cea mai recentă distracţie pentru amatorii de social-networking pare să fie Google+, reţeaua de socializare alternativă, de care am mai vorbit şi noi recent. Având în vedere că în acest weekend reţeaua va exploda şi la noi, ne-am gândit că n-ar fi o idee rea să vă spunem cum puteţi obţine acces. Reţeta nu e infailibilă, dar cel puţin cu prietenii noştri a funcţionat deja.

Urmăriţi aşadar următorii paşi:

  • încercaţi să convingeţi pe unul din prietenii care are deja acces la Google+ să vă adauge într-unul din cercurile lui de contacte. E important ca acesta să vă adauge cu adresa voastră de GMail.
  • dacă încă nu aveţi o adresă @gmail.com, probabil e momentul să o faceţi la https://mail.google.com
  • accesaţi https://profiles.google.com, dacă n-aţi făcut-o deja, şi creaţi-vă un profil. Cu cât mai multe informaţii, cu atât mai bine. Probabil!
  • accesaţi https://plus.google.com şi încercaţi să vă autentificaţi. Dacă vi se spune că nu aveţi încă acces, exprimaţi-vă interesul folosind formularul oferit acolo, şi precizaţi adresa de email cu care credeţi că aţi fost (sau aţi fi putut fi invitaţi) de unul din cunoscuţi.
Dacă aţi parcurs paşii de mai sus de cel puţin două ori şi încă nu aţi obţinut acces, probabil lipseşte cunoscutul care să vă adauge în lista lui de cunoştinţe. În acest caz ne rămâne nouă această plăcere, şi iată cum trebuie să procedaţi:
  • asiguraţi-vă încă o dată că aţi parcurs deja toţi paşii de mai sus
  • creaţi-vă un cont direct pe zona.ro, aici: http://zona.ro/wp-signup.php
  • lăsaţi-ne un comentariu (fără adresa de email în clar, o vom vedea în profil) pe acest material
  • aşteptaţi confirmarea noastră (veţi primi şi un mesaj email cu invitaţia) şi vizitaţi oricum din când în când https://plus.google.com
Evident, nu putem afirma că parcurgând paşii de mai sus veţi primi acces garantat, mai ales că Google afirmă că serviciul este încă limitat numai anumitor utilizatori aleşi specific, însă din testele pe care le-am efectuat deja se pare că metoda descrisă funcţionează de fiecare dată.
Mai mult, dacă aveţi informaţi suplimentare, sau mai precise, despre cea mai simplă metodă de a obţine acces, vă invităm de asemenea să vă exprimaţi în comentarii.

Google+ pentru Libertate, jurnalism şi activism mai sigur

Conform Comitetului de Protecţie al Jurnaliştilor, noua platformă de socializare, testată în prezent de Google şi care urmează să fie lansată destul de curând, respectă câteva principii considerate importante pentru comunicarea şi activitatea jurnaliştilor şi activiştilor. Mai precis:

  • conexiunile sunt criptate, folosind protocolul https, eliminând astfel într-o mare măsură posibilitatea ca traficul web să fie interceptat prea uşor
  • poţi să ascunzi destul de uşor identitatea persoanelor care aparţin cercului tău de conexiuni, şi de asemenea poţi să te ascunzi şi tu atunci când eşti prezent în cercul de conexiuni al cunoscuţilor tăi
  • spre deosebire de Facebook, nu eşti obligat să foloseşti numele adevărat
  • există posibilitatea să îţi exporţi toate datele folosind Googel Takeout. Dacă de exemplu vrei să-ţi dezactivezi contul, poţi să îţi exporţi informaţia deţinută şi să o muţi în altă parte.

Am mai vorbit şi noi în trecut despre demersurile pe care Google le face pentru a asigura portabilitatea şi securitatea informaţiilor, mai ales odată cu înfiinţarea proiectului Data Liberation de la Google.

Dacă vă aflaţi în postura descrisă de noi probabil lectura articolului original merită efortul, deşi autorul acestui articol, Danny O’Brien, revine ulterior cu un comentariu în care explică că nu doreşte să recomande explicit nicio platformă de comunicare socială ca şi instrument de activitate pentru jurnalişti, în special atunci când aspectele legate de identitate sunt un aspect important, însă Google+ are premisele de a fi un instrument mai bun pentru cei care sunt dispuşi să folosească instrumente de Social Networking.

Alternativa la Facebook? Google+

Nu o să vă spunem prea multe despre Google+ fiindcă nu ştim prea multe la acest moment. Cu siguranţă informaţiile disponibile pe web sunt foarte cuprinzătoare, mai ales că numeroşi utilizatori au fost acceptaţi în avans în cadrul acestui serviciu pentru a testa funcţionalităţile şi a permite Google să îmbunătăţească serviciul.

Pe scurt, e vorba de o posibilă alternativă la Facebook, alternativă pe care Google a gândit-o mult mai bine şi mai complet decât tentativele anterioare eşuate de intrare în social media, şi ne referim aici la Buzz, Orkut sau Google Wave.

Deocamdată vă facem o singură recomandare cu privire la acest serviciu: în momentul în care veţi avea acces la el, nu vă apucaţi să invitaţi din nou toată planeta să vă fie prieten. Există deja Facebook!

Pentru orice eventualitate, faceţi deja o vizită la https://plus.google.com şi anunţaţi-vă interesul. Nu am aflat încă exact cum se poate obţine o invitaţie la Google+, fiindcă Google a oprit temporar înregistrările, dar dacă aflaţi probabil ne veţi anunţa.

 

HTC ChaCha, Android de Facebook cu procesor upgradat

HTC anunţase recent un Android gândit special pentru dependenţii de Facebook, un telefon cu tastatură completă peste un procesor relativ modest, care rulează la 600MHz. Se pare totuşi că firma taiwaneză s-a decis să facă o surpriză plăcută clienţilor, şi a lansat HTC ChaCha cu un procesor de 800MHz, o frecvenţă care chiar dacă mică faţă de Androizii care sunt acum pe piaţă, reprezintă un adaps de 33% faţă de ceea ce era anunţat iniţial.

Nu există alte modificări la ChaCha faţă de anunţul iniţial, dar faptul că HTC a venit cu acest update încă de la lansarea arată că taiwanezii de la HTC au de gând să se preocupe de acest prim telefon gândit pentru Facebook.

Facebook relansează pagina pentru muzicieni şi fani

Facebook nu e mulţumit de falimentul aproape total al lui myspace, şi vrea să ia şi ultima nişă de utilizatori pe care o mai are myspace, trupele muzicale şi artiştii. Nu e o surpriză pentru nimeni că şi la noi mai toate trupele au o pagină de facebook dar şi o pagină de MySpace, în special datorită facilităţilor specifice domeniului muzical pe care le oferă acesta din urmă.

După o încercare de lansare a paginilor pentru muzicieni în 2008, Facebook relansează azi pagina Music on Facebook, dedicată în special acelor utilizatori care au deja conturi şi care vor să beneficieze de expunerea enormă pe care o are Facebook pentru a-şi promova muzica.

Trebuie totuși să facem o precizare: nu e vorba de o aplicație, ci doar de o pagină dedicată resurselor din domeniul muzical, unde sunt prezentate atât trupe cât și multe unelte și resurse legate de domeniul muzical.

Eliminarea lui Bin Laden şi noutăţile tehnologice

Fiindcă există câteva aspecte legate de tehnologie care înconjoară moartea lui Bin Laden, încercăm să facem o mică recapitulare cu evenimentele IT conexe acestui eveniment notabil.

1. Un user twitter a postat mai multe mesaje pe Twitter cu multe ore înaintea acţiunii efective care a dus la eliminarea lui Bin Laden, fără să ştie că informaţiile pe care le postează se referă la misiunea ultra- secretă desfăşurată pe parcursul unei zile întregi care a dus la neutralizarea acestuia. Detalii aici.

2. La câteva ore după moartea teroristului, pagina de Facebook intitulată „Bin Laden e mort” a căpătat proporţii virale. E interesant că pagina fusese făcută cu mult timp în urmă pentru a promova teoria că Bin Laden este de fapt mort de multă vreme şi că motivul pentru care el este declarat ca fiind încă activ ar fi de fapt parte dintr-o conspiraţie care să justifice lupta împotriva terorismului.

3. Google Maps a fost actualizat pentru a indica cu un pinpoint locaţia în care a fost depistat Bin Laden. E vorba de oraşul Abbottabad, situat la 75 mile nord de capitala Pakistanului, Islamabad. Puteţi accesa locaţia pentru a citi peste 200 de mesaje publicate acolo sub forma de recenzii. Pe acelaşi articol puteţi vedea o serie de poze din zona respectivă.

4. Tot pe Mashable se poate vedea un timeline cu informaţiile şi zvonurile apărute pe Twitter despre acest eveniment, cu mult înainte ca preşedintele Obama să anunţe oficial că teroristul a fost eliminat „în cadrul unei acţiuni bine planificate de Statele Unite”.

 

Reclame pe Twitter

Twitter a început să experimenteze cu reclame text în paginile proprii, pe coloana din dreapta, sub rubrica Trends. În aceeaşi zonă, Twitter a mai afişat în trecut linkuri la servicii şi produse proprii sau de la dezvoltatori afiliaţi reţelei twitter, dar acum reclamele duc către site-uri cum sunt ABC News sau NFL.

Pentru cei care au şi o perspectivă SEO asupra acestei ştiri IT, e de remarcat că Twitter nu foloseşte tag-ul nofollow sau vreo altă metodă de a marca aceste anunţuri ca şi reclame, cu excepţia marcării lor prin intermediul unei clase CSS denumite „promo”, marcaj care este vizibil doar atunci când analizezi codul HTML şi care nu are nicio relevanţă pentru motoarele de căutare.

Twitter a mai experimentat cu diverse tipuri de reclame anul trecut, într-o încercare de a monetiza cumva milioanele de vizite pe care le atrage, însă aceasta pare să fie cea mai comercială încercare de până acum. Vom reveni cu detalii.

Facebook ca unealtă de vânzări, nu tocmai eficientă

Facebook este într-adevăr o metodă foarte bună de a-ţi identifica prietenii (cunoscuţi sau necunoscuţi) şi un mediu bun de comunicare cu aceştia. Goldman Sachs şi-a pus şi întrebarea dacă Facebook e şi o unealtă eficientă de vânzări. După ce unele companii muzicale au transformat Facebook în principalul canal de vânzare al produselor, studiul Goldman Sachs vine să infirme totuşi utilitatea site-urilor de socializare ca şi canal eficient de vânzare.

Conform studiului, site-urile de socializare, în frunte cu Facebook, au o influenţă foarte mică în ceea ce priveşte deciziile de achiziţii online. Cel puţin deocamdată, motoarele de căutare şi site-urile specializate de recomandări au o influenţă semnificativ mai mare.

Microsoft publică într-o formă inedită rezultatele unui studiu asupra internetului

Microsoft a publicat într-o formă inedită rezultatele unui studiu efectuat recent cu privire la internet şi reţelele sociale în relaţie cu accesul mobil la informaţie.

Redăm mai jos infograficul de la Microsoft, deşi în sumar putem remarca că ideile principale se leagă de câteva aspecte principale: piaţa de acces mobil la nivel internaţional este din ce în ce mai mare, cu o concentrare în zona de căutări locale, jocuri şi access la youtube; iar socializarea are cea mai largă distribuţie în rândul utilizatorilor de Internet pe device-uri mobile.

mobile marketing and tagging

Learn More about Mobile Tagging at Microsoft Tag.

Applicaţie neoficială de Facebook pentru iPad, gratuit

Nu există o aplicaţie oficială pentru a aduce Facebook ca app de Android, deci va trebui să vă descurcaţi fără, direct cu site-ul Facebook, sau cu aplicaţie neoficială. La fel şi pentru iPad, cu Friendly Facebook, aşa cum e denumită aplicaţia neoficială cu care puteţi să accesaţi Facebook şi care are deja cam tot ce vă puteţi dori ca facilitate: fotografii, chat, feed-uri, poke şi cam orice altceva aţi mai putea să faceţi pe Facebook într-o zi normală. Şi, dacă n-am menţionat deja: disponibilă gratis pe iTunes.

Ce mai ştiţi de MySpace?

News Corp, acţionarii principali ai reţelei de socializare cândva celebre MySpace, au ajuns la concluzia că reţeau şi-ar putea atinge potenţialul maxim sub o nouă conducere. Asta la doar câteva luni după ce MySpace a trecut printr-un rebranding şi o relansare completă.

Printre ştirile care au mai apărut recent cu privire la MySpace se află şi un anunţ recent al lui Mike Jones, actual CEO, care presupune concedieri masive la MySpace, undeva aproape de jumătate din angajaţii curenţi.

Ultima manevră de reinventare pe care a încercat-o MySpace a fost transformarea către o formulă de tip Entertainment, astfel încât să nu mai încerce să concureze direct cu FaceBook ci mai degrabă să ofere servicii şi opţiuni complementare acestuia.