Articole

Google, compania americană cu cea mai bună reputaţie

În urma unui sondaj realizat de Harris Interactive, compania Google a fost plasată pe primul loc în lista companiilor cu cea mai bună reputaţie. Sondajul a inclus 30000 de respondenţi şi a folosit 20 de criterii pentru a identifica şi a clasa 60 din cele mai vizibile companii americane. Criteriile au inclus performanţa financiară, responsabilitate socială, leadership dar şi aspecte de percepţie emoţională.

Aşa cum era de aşteptat, companiile din domeniul tehnologiei au dominat topul, cu Google clasat pe primul loc cu o notă de84.05 unde o notă de 80 sau mai mare este considerată excelentă. Printre companiile de IT care au mai ajuns în top ar merita menţionate Apple, locul 5, Intel – 6, Amazon – 8, Sony – 14 şi Microsoft pe 16, toate clasându-se în zona „excelent”.

La coada topului s-a remarcat o aglomeraţie evidentă de companii din domeniul asigurărilor, bănci şi companii petroliere, cu AIG la coada clasamentului, însoţită de companii precum BP, compania responsabilă pentru cel mai mare accident ecologic din istorie şi alte companii precum Comcast, Delta Airlines, Exxon, General Motors, Bank of America, Chrysler, Citigroup şi Goldman Sachs.

Facebook ca unealtă de vânzări, nu tocmai eficientă

Facebook este într-adevăr o metodă foarte bună de a-ţi identifica prietenii (cunoscuţi sau necunoscuţi) şi un mediu bun de comunicare cu aceştia. Goldman Sachs şi-a pus şi întrebarea dacă Facebook e şi o unealtă eficientă de vânzări. După ce unele companii muzicale au transformat Facebook în principalul canal de vânzare al produselor, studiul Goldman Sachs vine să infirme totuşi utilitatea site-urilor de socializare ca şi canal eficient de vânzare.

Conform studiului, site-urile de socializare, în frunte cu Facebook, au o influenţă foarte mică în ceea ce priveşte deciziile de achiziţii online. Cel puţin deocamdată, motoarele de căutare şi site-urile specializate de recomandări au o influenţă semnificativ mai mare.