Articole

Invitaţie pentru Google+, la liber, dar limitat

Google+ a lansat o nouă „promoţie” adresată celor care au deja Google+ şi care vor să îşi invite prietenii fără să îi mai adune unu câte unu. Fiecare posesor de cont Google+ poate invita 150 de persoane postând un link către pagina cu invitaţiile pe care le deţine, aşa că eu m-am hotărât să ofer primilor 150 de vizitatori oportunitatea să obţină foarte rapid o invitaţie.

Mergeţi aşadar pe acest link şi creaţi-vă contul de Google Plus.

Singura rugăminte este să mă adăugaţi ulterior într-unul din cercuri, ca să pot monitoriza invitaţiile şi să pot anunţa când s-au consumat. Vă invit să vă creaţi un cont şi aici, pe zona.ro, şi să vă spuneţi părerea despre Google+. Aştept de asemenea un comentariu dacă mergeţi pe linkul oferit şi aflaţi că invitaţiile s-au epuizat. Succes tuturor şi ne vedem pe Google+.

Profile de business pentru Google+ cu facilităţi Analytics

După ce Google a blocat utilizarea conturilor Google+ de către companii şi organizaţii, pentru a nu deraia de la planurile iniţiale, se pare că s-a apăsat pedala de acceleraţie şi vom avea Business Profiles disponibile destul de curând, adică înainte de finele acestui trimestru.

Google a trebuit să reacţioneze repede la feedback-ul pe care l-au oferit involuntar companii ca Ford sau Coca-Cola, care şi-au deschis profile sub forma unor pagini de utilizator de Google+. Între timp Google a cerut acestor companii să mai aibă răbdare şi să nu folosească acest workarround, cu toate că încă nu există o dată precisă la care profilele de business vor fi disponibile pentru companii.

Google nu a mai eliminat efectiv conturile deschise ca utilizatori beta, dar a prevenit companiile că nu vor putea migra datele care se vor acumula de pe conturile de utilizator pe profilele de business.

Google+ cere companiilor un pic de răbdare

Dacă v-aţi gândit deja să vă creaţi un cont pentru afacerea proprie pe Google+ aţi observat probabil că sistemul nu e gândit deocamdată decât pentru indivizi. Google+ pare să rămână deocamdată orientat către end-user, dar un reprezentant Google a afirmat recent că există o echipă de ingineri care lucrează intens la o „experienţă incredibilă pentru business-uri”.

În ceea ce priveşte facilităţile pe care le-ar putea avea noul segment de servicii, tot ce ştim este că ar trebui să depăşească lejer opţiunile pe care le are acum profilul end-user. Aceasta poate fi explicaţia pentru relativa lipsă de opţiuni avansate pe care o vedem (sau mai bine zis n-o vedem) acum pe Google+

Evident, Google va testa piaţa în următoarele luni doar cu câţiva parteneri aleşi pe sprânceană, deci nu vă ţineţi respiraţia până când veţi avea acces la aceste facilităţi ca şi companie, fiindcă se pare că mai avem ceva de aşteptat. Cel mai probabil, e vorba de o deschidere completă undeva spre sfârşitul anului.

Pentru cei care apreciază deja Google+ şi sunt interesaţi în a participa la programul dedicat afacerilor, există un formular de înscriere.

Cum obţin invitaţie Google+ [Google Plus]

Cea mai recentă distracţie pentru amatorii de social-networking pare să fie Google+, reţeaua de socializare alternativă, de care am mai vorbit şi noi recent. Având în vedere că în acest weekend reţeaua va exploda şi la noi, ne-am gândit că n-ar fi o idee rea să vă spunem cum puteţi obţine acces. Reţeta nu e infailibilă, dar cel puţin cu prietenii noştri a funcţionat deja.

Urmăriţi aşadar următorii paşi:

  • încercaţi să convingeţi pe unul din prietenii care are deja acces la Google+ să vă adauge într-unul din cercurile lui de contacte. E important ca acesta să vă adauge cu adresa voastră de GMail.
  • dacă încă nu aveţi o adresă @gmail.com, probabil e momentul să o faceţi la https://mail.google.com
  • accesaţi https://profiles.google.com, dacă n-aţi făcut-o deja, şi creaţi-vă un profil. Cu cât mai multe informaţii, cu atât mai bine. Probabil!
  • accesaţi https://plus.google.com şi încercaţi să vă autentificaţi. Dacă vi se spune că nu aveţi încă acces, exprimaţi-vă interesul folosind formularul oferit acolo, şi precizaţi adresa de email cu care credeţi că aţi fost (sau aţi fi putut fi invitaţi) de unul din cunoscuţi.
Dacă aţi parcurs paşii de mai sus de cel puţin două ori şi încă nu aţi obţinut acces, probabil lipseşte cunoscutul care să vă adauge în lista lui de cunoştinţe. În acest caz ne rămâne nouă această plăcere, şi iată cum trebuie să procedaţi:
  • asiguraţi-vă încă o dată că aţi parcurs deja toţi paşii de mai sus
  • creaţi-vă un cont direct pe zona.ro, aici: http://zona.ro/wp-signup.php
  • lăsaţi-ne un comentariu (fără adresa de email în clar, o vom vedea în profil) pe acest material
  • aşteptaţi confirmarea noastră (veţi primi şi un mesaj email cu invitaţia) şi vizitaţi oricum din când în când https://plus.google.com
Evident, nu putem afirma că parcurgând paşii de mai sus veţi primi acces garantat, mai ales că Google afirmă că serviciul este încă limitat numai anumitor utilizatori aleşi specific, însă din testele pe care le-am efectuat deja se pare că metoda descrisă funcţionează de fiecare dată.
Mai mult, dacă aveţi informaţi suplimentare, sau mai precise, despre cea mai simplă metodă de a obţine acces, vă invităm de asemenea să vă exprimaţi în comentarii.

Google+ pentru Libertate, jurnalism şi activism mai sigur

Conform Comitetului de Protecţie al Jurnaliştilor, noua platformă de socializare, testată în prezent de Google şi care urmează să fie lansată destul de curând, respectă câteva principii considerate importante pentru comunicarea şi activitatea jurnaliştilor şi activiştilor. Mai precis:

  • conexiunile sunt criptate, folosind protocolul https, eliminând astfel într-o mare măsură posibilitatea ca traficul web să fie interceptat prea uşor
  • poţi să ascunzi destul de uşor identitatea persoanelor care aparţin cercului tău de conexiuni, şi de asemenea poţi să te ascunzi şi tu atunci când eşti prezent în cercul de conexiuni al cunoscuţilor tăi
  • spre deosebire de Facebook, nu eşti obligat să foloseşti numele adevărat
  • există posibilitatea să îţi exporţi toate datele folosind Googel Takeout. Dacă de exemplu vrei să-ţi dezactivezi contul, poţi să îţi exporţi informaţia deţinută şi să o muţi în altă parte.

Am mai vorbit şi noi în trecut despre demersurile pe care Google le face pentru a asigura portabilitatea şi securitatea informaţiilor, mai ales odată cu înfiinţarea proiectului Data Liberation de la Google.

Dacă vă aflaţi în postura descrisă de noi probabil lectura articolului original merită efortul, deşi autorul acestui articol, Danny O’Brien, revine ulterior cu un comentariu în care explică că nu doreşte să recomande explicit nicio platformă de comunicare socială ca şi instrument de activitate pentru jurnalişti, în special atunci când aspectele legate de identitate sunt un aspect important, însă Google+ are premisele de a fi un instrument mai bun pentru cei care sunt dispuşi să folosească instrumente de Social Networking.