Promovarea SEO prin intermediul blogurilor

Search engine optimization (SEO) inseamna optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare. Fiindca la noi motorul de cautare Google este in topul preferințelor ca și utilizare, se pune accent pe acesta și mai puțin pe restul moatoarele de cautare ca Bing, Yahoo, Duck Duck Go si altele.

Orice webmaster isi poate optimiza site-ul pentru a obtine o pozitie mai buna in Google pe cuvintele cheie dorite, atat timp cat isi pune bine la punct o strategie Seo pe care sa o urmeze. Google pune la dispozitie o serie de tool-uri care ajuta in mod vizibil în procesul de optimizare site, mai mult aceste tool-uri pot fi folosite in mod gratuit. Fiindca regulile Google se modifica mereu, procesul de optimizare este intr-o permanenta schimbare, iar webmasterii trebuie sa se adapteze noilor reguli si sa tina cont de faptul ca anumite tehnici de optimizare si promovare pe care le foloseau in trecut, acum este posibil sa nu mai functioneze, ba mai mult ar putea dauna site-ului care se doreste a fi promovat. De aceea nu se poate vorbi despre un secret anume in Seo, totul tine de respectarea regulilor si de folosirea corecta a tehnicilor de optimizare. Ideea de baza este ca seo presupune munca si implicare pe termen lung. Este obligatorie prezenta in online, in social media si de asemenea scrierea unui conținut cat mai atractiv atat pentru vizitatori cat si pentru motoarele de cautare.

In procesul de link building, se vorbeste de obtinerea de link-uri naturale. Daca ar fi sa vorbim de una din metodele din ce in ce mai folosite de link building, aceasta ar fi publicarea de articole cu link pe bloguri. Blogurile reprezinta o resursa importanta in mediul online, prin intermediul lor se pot obtine link-uri de calitate. Se urmareste ca acestea sa aiba un page rank bun si continut interesant si original. Odata cu publicarea unui nou articol cu link se vor castiga noi vizitatori sau chiar cumparatori (dacă este cazul).

Inainte de a publica un articol cu link pe un blog se vor urmari urmatoarele lucruri:

  • page rankul blogului;
  • tipul de articole publicate pe blog;
  • nisa blogului, articolul poate fi publicat pe bloguri din aceeași nisa, dar și blogurile generale pot aduce foarte bine link-uri naturale si vizitatori;
  • ip-ul unic este iarasi un criteriu important pe care se pune accent in procesul de optimizare site;
  • se verifica daca articolul scris are continut interesant care poate fi citit de vizitatori si nu este scris intr-un format comercial de tip reclama.

Sperăm că informațiile furnizate aici vă vor fi utile, și vă invităm să ne scrieți dacă aveți idei utile cititorilor.

Recuperarea după lovitura Google Pinguin

Pentru cei care nu sunt foarte în temă, fiecare update pe care Google îl face asupra clasamentelor pe care le oferă atunci când căutaţi un termen prin motorul lor de căutare, are un nume de cod. Cel mai recent, realizat pe 24 aprilie, are numele de cod Penguin.

Se pare că destul de multe site-uri au fost afectate negativ de acest update, fiindcă multe forumuri vuiesc de idei şi sfaturi despre ce poţi încerca ca să îţi recuperezi plasarea pierdută în cazul în care ai fost afectate de acest update.

Am selectat pentru voi câteva dintre cele mai interesante idei de pe forumurile de la HighRankings si WebmastersWorld, dar nu vă luaţi după ce spun alţii, fiindcă unele par chiar trăznite:

  • Dez-optimizaţi-vă site-urile
  • Aplică tactici inverse de SEO
  • Eliminaţi link-urile din blogrolls
  • Măriţi numărul de linkuri de calitate către pagini
  • Eliminaţi link-urile din blogrolls
  • Aveţi grijă ca textul utilizat în ancorele linkurilor să fie mai natural
  • Micşoraţi textul ancorelor interne
  • Nume domeniu = nume keyword ar putea fi o problemă
  • Mută-ţi conţinutul pe un domeniu nou
  • Construieşte-ţi un site mai mic cu mai puţine pagini
  • Adaugă elemente sociale, gen Google+
  • Nu mai apela la scurtături, fă o strategie pe termen lung

Raspundem ascultătorilor: Cum scap de iGoogle?

Întrebarea primită azi la redacție a fost: Cum scap de iGoogle? În primul rând vă sfătuim să îi mai dați o șansă, fiindcă se încarcă repede și are facilități utile, cum ar fi afișarea știrilor pe care le selectați singuri folosind sindicalizarea RSS. Puteți desigur să vă configurați să afișați acolo noutăți și știri IT chiar de la noi, folosind facilitatea noastră de RSS.
Dacă ați încercat deja și sunteți totuși hotărâți să renunțați la iGoogle, soluția e foarte simplă: Mergeți în partea de sus dreapta a paginii și faceți click pe “Classic Home”. Așteptăm confirmările voastre că soluția funcționează.

WebMatrix de la Microsoft, tool gratuit pentru dezvoltare web

Nu am apucat încă să testăm noua versiune de WebMatrix, care e deja în public beta 2, dar din descrierea aplicaţiei şi intensitatea cu care este promovată ne-am gândit că trebuie să fie ceva de capul ei, aşa că o aducem în discuţie şi vă cerem şi vouă părerea.

WebMatrix este o unealtă de dezvoltare web gratuită, care, conform Microsoft, include tot ce ai putea avea nevoie pentru a dezvolta o aplicaţie web. În principiu porneşti de la o aplicaţie existentă opensource, adaugi template-uri, unele gata incluse, şi apoi completezi cu codul propriu. Un fel de all-inclusive pentru dezvoltarea de aplicaţii web, nu doar de site-uri.

Pentru a vă pune pe treabă, e suficient să descărcaţi şi să intstalaţi WebMatrix folosind Microsft Web Platform Installer, operaţie care vă va lua maxim 5 minute. Apoi puteţi instala una din aplicaţiile preferate de web, inclusiv WordPress, Joomla!, DotNetNuke sau Orchard.

Paşii următorii sunt de customizare şi de publicare a site-ului, însă toţi paşii pot fi executaţi chiar direct în WebMatrix.

Dacă aţi apucat deja să testaţi aplicaţia, care poate fi descărcată gratuit de pe site-ul Microsoft, aşteptăm şi părerile voastre.

Aveţi mai jos linkuri către unelte şi componentele aplicaţiei, utilizabile ulterior pe platforma WebMatrix.

Install ScrewTurn Wiki for Windows
Install DotNetNuke for Windows
Install BlogEngine.Net for Windows
Install WordPress for Windows
Install Drupal for Windows
Install Joomla! for Windows
Install Umbraco for Windows

Invitaţie pentru Google+, la liber, dar limitat

Google+ a lansat o nouă “promoţie” adresată celor care au deja Google+ şi care vor să îşi invite prietenii fără să îi mai adune unu câte unu. Fiecare posesor de cont Google+ poate invita 150 de persoane postând un link către pagina cu invitaţiile pe care le deţine, aşa că eu m-am hotărât să ofer primilor 150 de vizitatori oportunitatea să obţină foarte rapid o invitaţie.

Mergeţi aşadar pe acest link şi creaţi-vă contul de Google Plus.

Singura rugăminte este să mă adăugaţi ulterior într-unul din cercuri, ca să pot monitoriza invitaţiile şi să pot anunţa când s-au consumat. Vă invit să vă creaţi un cont şi aici, pe zona.ro, şi să vă spuneţi părerea despre Google+. Aştept de asemenea un comentariu dacă mergeţi pe linkul oferit şi aflaţi că invitaţiile s-au epuizat. Succes tuturor şi ne vedem pe Google+.

Utilizatorii de Internet Explorer au un IQ mai mic

În ciuda faptului că studiul vehiculat acum ceva vreme, care spunea că utilizatorii de internet explorer sunt cei mai lenţi (şi nu mă refer la viteza browserului aici) era fabricat, noi continuăm să afirmăm că rezultatele erau corecte, chiar dacă nu se baza pe date reale.

Dacă foloseşti Internet Explorer la birou fiindcă eşti obligat de politica companiei e una, dacă îl foloseşti acasă pentru că aşa vrei tu, nu e nevoie de niciun studiu ca să afli că trebuie să iei măsuri şi să îţi faci un ugrade (măcar la browser).

Google+ cere companiilor un pic de răbdare

Dacă v-aţi gândit deja să vă creaţi un cont pentru afacerea proprie pe Google+ aţi observat probabil că sistemul nu e gândit deocamdată decât pentru indivizi. Google+ pare să rămână deocamdată orientat către end-user, dar un reprezentant Google a afirmat recent că există o echipă de ingineri care lucrează intens la o “experienţă incredibilă pentru business-uri”.

În ceea ce priveşte facilităţile pe care le-ar putea avea noul segment de servicii, tot ce ştim este că ar trebui să depăşească lejer opţiunile pe care le are acum profilul end-user. Aceasta poate fi explicaţia pentru relativa lipsă de opţiuni avansate pe care o vedem (sau mai bine zis n-o vedem) acum pe Google+

Evident, Google va testa piaţa în următoarele luni doar cu câţiva parteneri aleşi pe sprânceană, deci nu vă ţineţi respiraţia până când veţi avea acces la aceste facilităţi ca şi companie, fiindcă se pare că mai avem ceva de aşteptat. Cel mai probabil, e vorba de o deschidere completă undeva spre sfârşitul anului.

Pentru cei care apreciază deja Google+ şi sunt interesaţi în a participa la programul dedicat afacerilor, există un formular de înscriere.

Alternativa la Facebook? Google+

Nu o să vă spunem prea multe despre Google+ fiindcă nu ştim prea multe la acest moment. Cu siguranţă informaţiile disponibile pe web sunt foarte cuprinzătoare, mai ales că numeroşi utilizatori au fost acceptaţi în avans în cadrul acestui serviciu pentru a testa funcţionalităţile şi a permite Google să îmbunătăţească serviciul.

Pe scurt, e vorba de o posibilă alternativă la Facebook, alternativă pe care Google a gândit-o mult mai bine şi mai complet decât tentativele anterioare eşuate de intrare în social media, şi ne referim aici la Buzz, Orkut sau Google Wave.

Deocamdată vă facem o singură recomandare cu privire la acest serviciu: în momentul în care veţi avea acces la el, nu vă apucaţi să invitaţi din nou toată planeta să vă fie prieten. Există deja Facebook!

Pentru orice eventualitate, faceţi deja o vizită la https://plus.google.com şi anunţaţi-vă interesul. Nu am aflat încă exact cum se poate obţine o invitaţie la Google+, fiindcă Google a oprit temporar înregistrările, dar dacă aflaţi probabil ne veţi anunţa.

 

ICANN crează domenii noi, în curând .punct .orice

Modul curent de adresare pe internet ar putea să se schimbe complet în doi ani. Dacă până acum foloseam doar .com, .net, .org şi încă alte câteva domenii de bază generalizate, plus domeniile specifice fiecărei ţări în parte, în curând s-ar putea să navigăm pe domenii ca .pepsi sau .phones

Nu vă grăbiţi să faceţi planuri totuşi. Noile domenii top-level vor avea preţuri începând cu 185.000 USD pe an şi taxe anuale de 25.000 USD, deci clienţii vor fi probabil doar marile corporaţii.

Nici măcar cei de la ICANN nu sunt prea siguri de urmările acestei decizii, afirmând ei înşişi că “urmările acestei decizii istorice nu pot fi prezise încă”.

Cu siguranţă vor exista şi numeroase dispute legale cu privire la corectitudinea înregistrării unor domenii, ca şi acum, dar putem să mai stăm liniştiţi până pe 12 Ianuarie 2012, când începe înregistrarea domeniilor şi până pe 12 Aprilie 2012 când se termină şi vor începe să fie asignate noile domenii toplevel.

Prelegerile de la Google I/O 2011 pe YouTube

Google a postat 2 materiale video pe Youtube cu cele 2 prelegeri de la evenimentul principal al Google, Google I/O ediţia 2011. Materialele sunt 720p, dar le-am inclus şi pentru voi mai jos, pentru a le putea urmări direct pe zona.ro, cu subtitrările originale.

 

Google Fast Flip: descoperă ştirile care te interesează

Printre noutăţile de azi şi-a făcut loc şi o descoperire întamplătoare, un serviciu din cadrul Google Labs de care nu am auzit nimic înainte, cu toate că a fost lansat în 2009. E vorba de Google Fast Flip, un serviciu care îţi permite să descoperi şi să împarţi cu prietenii ştiri actuale.

Serviciul încearcă să combine calităţile web-ului cu caracteristicile ale publicării clasice, tipărite pe hârtie, oferind posibilitatea să răsfoieşti efectiv printre materiale exact aşa cum faci într-o revistă. Îţi permite de asemenea să urmăreşti ce citesc prietenii tăi sau să te abonezi la anumite subiecte, să descoperi conţinut nou pe zonele tale de interes şi să creezi propria revistă pe baza unor căutări specifice.

Mai multe informaţii găsiţi în pagina de ajutor a serviciului, dar vă aşteptăm cu impresii directe despre cum poate fi utilizat optim acest serviciu. O listă completă cu sursele de unde vin aceste ştiri găsiţi tot pe fastflip: http://fastflip.googlelabs.com/sources

Build-urile Google Chrome Canary disponibile acum pe Mac

Google Chrome Canary este un canal de release-uri a browser-ului Google Chrome care sunt chiar mai instabile decât canalul Dev, asta însemnând update-uri mai rapide cu noile facilităţi, dar în acelaşi timp şi probleme mai mari şi bug-uri mai serioase, având în vedere că testele manuale care se fac înainte de release-ul fiecărui build nu sunt la fel de amănunţite.

Google Chrome Canary este disponibil pe Windows din August 2010, dar acum poate fi utilizat şi pe Mac-uri. O facilitate pe care echipa de dezvoltatori a acordat-o pentru canalul Canary a fost posibilitatea de a rula acest build în paralel cu un channel Dev, Beta sau Stable, pentru a avea totuşi un browser stabil pentru activităţile obişnuite şi a nu fi obligaţi să recurgeţi la Internet Explorer sau alt browser.

Reclame pe Twitter

Twitter a început să experimenteze cu reclame text în paginile proprii, pe coloana din dreapta, sub rubrica Trends. În aceeaşi zonă, Twitter a mai afişat în trecut linkuri la servicii şi produse proprii sau de la dezvoltatori afiliaţi reţelei twitter, dar acum reclamele duc către site-uri cum sunt ABC News sau NFL.

Pentru cei care au şi o perspectivă SEO asupra acestei ştiri IT, e de remarcat că Twitter nu foloseşte tag-ul nofollow sau vreo altă metodă de a marca aceste anunţuri ca şi reclame, cu excepţia marcării lor prin intermediul unei clase CSS denumite “promo”, marcaj care este vizibil doar atunci când analizezi codul HTML şi care nu are nicio relevanţă pentru motoarele de căutare.

Twitter a mai experimentat cu diverse tipuri de reclame anul trecut, într-o încercare de a monetiza cumva milioanele de vizite pe care le atrage, însă aceasta pare să fie cea mai comercială încercare de până acum. Vom reveni cu detalii.

Opera 11 poate rula ca browser full-desktop pe Android

Ultimul browser lansat de Opera pentru Android este Opera Mobile 11 şi este unul din cele mai bune browser-e pentru Android, atât în ceea ce priveşte performanţa cât şi uşurinţa în utilizare. Cu toate acestea, voi, cei care folosiţi deja acest browser v-aţi lovit deja de o problema cel puţin ciudată. Anumite site-uri depistează browser-ul folosit pe baza unui parametru transmis de browser către site-ul accesat denumit “user agent”. Acest user-agent comunică site-ului că vă aflaţi pe un browser Opera de Android, iar o mare varietate de site-uri (inclusiv al nostru) sunt setate să afişeze o versiune limitată din punct de vedere al “amenajării” grafice, gândită specific pentru browser-ele mobile.

Uneori însă, iar acesta este cazul Opera 11, atât browser-ul cât şi sistemul de operare Android, funţionează atât de bine încât puteţi dori să vedeţi varianta obişnuită a site-ului, aşa cum apare ea pe un PC.

Iată deci paşii pe care trebuie să îi parcurgeţi pentru a schimba parametrul de user-agent al Opera 11:

  1. În bara de adresă tastaţi opera:config
  2. Mergeţi în jos până la rubrica User preferences şi faceţi clic.
  3. Mergeţi în jos până la custom user agent
  4. Scrieţi următoarele în căsuţa respectivă Opera/9.80 (Linux; en) Presto/2.7.81 Version/11.00
  5. Salvaţi setările.
  6. Reporniţi aplicaţia

Având în vedere că mai toată lumea are acum rate de transfer foarte bune pe mobile, asta dacă nu sunteţi oricum conectaţi mai mereu pe o conexiune wi-fi, caz în care oricum nu vă prea pasă ce transfer faceţi, sperăm ca acest material să vă fie de ajutor, iar dacă încă nu aţi testat Opera Mobile 11 probabil acum e momentul.

Google şi-a făcut revistă online, gratuită

Fără prea mare gălăgie şi fără publicitate agresivă, Google a lansat recent o revistă online foarte “groasă”, gândită ca publicaţie trimestrială orientată către informaţii despre date dar în acelaşi timp, aşa cum o descriu chiar editorii, un “spaţiu de respiro într-o lume foarte ocupată”.

Aşadar, prima ediţie a lui “Think Quarterly“, editată în UK, conţine 68 de pagini despre lumea datelor şi impactul pe care îl au datele asupra afacerilor şi companiilor. Google nu a rămas modest în privinţa prezentării grafice, angajând dealtfel o agenţie de design pentru conceptul grafic şi editare. Revista e publicată ca aplicaţie Flash, însă e foarte uşor accesibilă şi se încarcă relativ repede.

Pentru cei care nu sunt mari amatori de flash există şi posibilitatea de a răsfoi publicaţia ca pe orice altă pagină web.

În ce priveşte conţinutul, o să vă lăsăm să descoperiţi singuri materialele, dezvăluindu-vă că majoritatea articolelor sunt umanizate şi chiar dacă legătură cu datele există, e vorba de materiale practice, aplicate, despre cele mai variate domenii posibile. Mai mult, pentru cei care vor să afle “dedesubturi” despre motorul de căutare şi cum se întâmplă anumite lucruri în “măruntaiele” Google, există câteva articole care dezvăluie (mai degrabă indirect) unele tactici legate de SEO, branding şi publicitate online.

Printre titluri, am remarcat:

  • Complet Viral
  • Lansează-te cu HAL
  • Deschis pentru Business
  • Soft Values, Hard Facts
  • Eliberează-ţi buzunarele
  • Revoluţia Mobilă
  • De la beţe la nori

Aşteptăm părerile voastre şi vrem să aflăm de la voi care credeţi că a fost cel mai interesant articol.