Articole

The Elder Scrolls V: Skyrim, cel mai bun RPG ever?

The Elder Scrolls: Skyrim este al cincilea joc din seria Elder Scrolls, și se pare că va candida în competiția pentru cel mai bun joc al anului. Mulți îl consideră deja câștigător în ciuda faptului că multe titluri mari au fost lansate pe piață anul acesta, unele chiar în aceeași perioadă cu Skyrim.

Competiția în zona RPG-urilor va fi foarte acerbă, cu titluri ca Battlefield 3 sau Call of Duty: Modern Warfare 3 sau chiar Deus Ex: Human Revolution. Mai mult, încă mai e timp pentru ca în luna care a rămas până la finalul anului să mai fie lansate și alte titluri care să pretindă premiul de cel mai bun joc al anului.

Cei de la GamePur au depistat pentru noi 5 motive pentru care Elder Scrolls: Skyrim ar putea fi câștigătorul, și dacă vreți să vă distrați un pic pe seama jocului, puteți găsi într-un articol de la Game Podunk cele mai interesante 5 erori care se pot întâmpla în același joc, de la Dumbo, mamutul zburător până la Ciocanul lui Thor sau cai care zboară ca o rachetă.

Call of Duty: Modern Warfare 3 vs Battlefield 3

Call of Duty Modern Warfare 3 va fi lansat abia pe 8 Noiembrie 2011. De ce vorbim deja despre el? Fiindcă este un joc care aduce experienţe noi în ceea ce înseamnă jocuri de război. Dar nu vorbim doar de Modern Warfare 3, Battlefield 3 nu se lasă nici el mai prejos.

Nu putem totuşi să ignorăm noutăţile cu care vine Battlefield 3. Pe lângă opţiunile noi de interfaţă şi modul ingenios de furnizare a instrucţiunilor de luptă, Battlefield 3 vine şi cu un sistem interesant de furnizare a misiunilor disponibile în joc şi cu nişte veşti interesante cu privire la modul cooperativ de joc.

Dacă la Battlefield 3, concurentul principal al lui Modern Warfare 3, modul multiplayer va fi disponibil cu până la 64 de jucători (dar limitat pe console la maxim 24 de jucători pe un server), Activision nu a oferit încă informaţii clare cu privire la ce va conţine modul multiplayer la Modern Warfare 3.

Până când vom avea mai multe informații exacte despre cele 2 jocuri, vă lăsăm să vă delectați cu cel mai recent trailer cu gameplay al lui Battlerfield 3, peste 12 minute de acțiune și detalii clare de pe tot parcursul jocului. Nouă ne-a plăcut.

Direct3D mai bun ca OpenGL?

Într-un articol publicat pe site-ul de gaming bit-tech,  John Carmack (considerat naşul first-person shooter-elor) a dezvăluit că el preferă acum DirectX în locul OpenGL, afirmând că principalul motiv pentru care id Software, compania lui, a rămas fidel OpenGL este inerţia.

Carmack spune că „Microsoft a avut curajul de a continua să dezvolte DirectX într-o direcţie în care au apărut diferenţe semnificative şi incompatibile pentru a îmbunătăţi API-ul, în timp ce OpenGL s-a preocupat prea mult de problemele de compatibilitate. Mai mult Direct3D suportă mult mai bine facilităţile de multi-threading. „

John Carmack este cel care a co-fondat id Software în 1990 şi a avut un rol important în programarea jocurilor Wolfenstein 3D şi versiunea originală a Doom ca şi a seriei de jocuri Quake. De atunci, id Software a mers mereu pe OpenGL, atât pentru Doom III şi Quake 4, în timp ce multî alţi  dezvoltatori de jocuri pentru PC de vârf s-au axat în întregime pe Direct3D.

Unele jocuri, cum ar fi seria Call of Duty, care se bazează pe motor-ul de la id, încă mai folosesc OpenGL, dar nu se poate nega că OpenGL pare să fi decăzut  în ultima vreme în faşa dezvoltatorii de top pentru jocuri PC, chiar dacă este încă popular în rândul dezvoltatorilor de telefonie mobilă şi profesioniştilor în 3D.

În timp ce versiunile mai noi de OpenGL au încercat doar să rămâna la curent cu unele dintre caracteristicile care se găsesc în DirectX, inclusiv geometria shader DirectX 10, acestea au fost de obicei puse în aplicare prin intermediul extensiilor, mai degrabă decât prin engine-ul principal din API. Mai mult decât atât, Microsoft şi-a asumat acum rolul de inovator principal în grafică 3D pentru jocurile pe PC, deşi în trecut nu făcea altceva decât să încerce să ţină pasul.

„Inovaţiile reale în grafică au fost cu siguranţă determinate de Microsoft în ultimii aproximativ zece ani „, a explicat Richard Huddy de la divizia GPU de la AMD la nivel mondial. „OpenGL a fost în mare parte într-un rol de urmărire mai degrabă decât în postura de a veni cu inovaţii. Shaderele de geometrie, de exemplu, care au venit cu Vista şi DirectX 10, sunt în întregime invenţia Microsoft. „

Carmack a mai afirmat totuşi că id nu intenţionează să migreze spre Direct3D. „OpenGL încă merge bine”, a declarat el. Dacă era doar o chestiune de cod al jocului, am putea produce destul de repede un executabil compatibil cu DirectX, dar se pune problema împărţirii resurselor necesare pentru execuţia codului cu resursele necesare pentru prelucrare grafică, şi nu sunt dispus să fac această concesie pentru nişte câştiguri care deocamdată nu sunt prea evidente. „

Call of Duty parodiat de Epic Games

Call of Duty nu mai are nevoie de prezentare, este un succes global al celor de la Activision, o companie software care si-a inceput activitatea pe vremea computerelor ZX Spectrum si Commodore. Surpriza amuzantă vine de la Epic Games, care se strecoară în franşiza Call of Duty cu un titlu neobişnuit: „Duty Calls: The Calm Before the Storm”, un joc pardoie descărcabil gratuit care face mişto la greu de first-person-ul miltar al celor de la Activision şi de toate convenţiile de gameplay din Call of Duty.

Diferenţa între Duty Calls (pe care îl puteţi descărca absoluti gratuit urmând linkul) şi original poate fi sesizată aproape de la începutul jocului. De îndată ce începi un nivel, o voce începe să îţi ofere instrucţiuni prin radio-ul din echipare. „Iată obiectivul tău”, zice iniţia comandantul. „Bla bla bla bla bla secret base. Bla bla bla bla bla planul. Bla bla bla bla bla rachetă cu bombă nucleară. Şi bla bla bla bla contăm pe tine. Importanţă strategică bla bla. Câştigă! Noroc”.