Articole

Team Fortress 2, un MMORPG de clasă, acum gratuit

Odată cu oferirea Team Fortress 2 „la liber”, cei de la Valve au relansat practic jocul, disponibil cu adevărat gratuit prin intermediul platformei de gaming Steam. Singura sursă de venit rămasă activă pentru producător au rămas micro-transacţiile din interiorul jocului, dar comunicatul de presă dă de înţeles că obiectele pentru care poţi plăti în joc nu sunt determinante pentru rezultatul jocului şi pentru experienţa pe care o aveţi jucând Team Fortress 2.

Idea celor de la Valve a fost ca schimbând modelul de joc să facă o schimbare semnificativă şi în modelul de business folosit pentru acest joc. Faptul că dezvoltatorul continuă să câştige de pe urma jocului fără ca asta să îi împiedice pe cei care joacă gratuit să se distreze este un lucru cât se poate de bun, fiindcă este motorul principal de continuare a dezvoltării jocului şi de suport tehnic pentru utilizatori.

Cei de la Steam promovează şi ei jocul în super-prim-plan după această relansare, aşa că probabil nu există un moment mai bun să intraţi şi voi în horă.

Chiar dacă e vorba de o descărcare de mai mulţi gigabytes, jocul se instalează rapid şi fără surprize. Imediat după crearea unui cont gratuit şi intrarea în joc, sunteţi întâmpinaţi de câteva tutoriale, pe care vă recomandăm să le parcurgeţi pentru a avea o idee cât de cât vagă despre modul în care poate fi mânuit jocul.

 

Microsoft nu introduce WebGL în IE pe motive de securitate

După ce recent Mozilla a decis să rezolve independent cel puţin o parte din problemele generate de WebGL în browserul Firefox şi să includă tehnologia WebGL în browser, Microsoft a ales o altă cale de a aborda problemele potenţiale de securitate pe care le aduce WebGL, mai precis a decis să nu includă suportul pentru WebGL în Internet Explorer.

WebGL este un standard deschis de randare 3D pentru browserele web care foloseşte capacităţile grafice şi de procesare ale plăcii video şi a procesorului grafic al acesteia. De aici vin şi potenţialele probleme, WebGL având o cale de acces directă la hardware-ul plăcii video şi putând astfel să exploateze bug-uri ale acesteia, provocând îngheţarea sistemului sau resetarea calculatorului. WebGL permite acum jocurilor cu grafică foarte avansată să ruleze şi prin intermediul browserului, un exemplu fiind Phosphor, un FPS Multiplayer despre care v-am povestit şi noi.

Având în vedere că Internet Explorer nu mai este platforma dominantă de acces la internet, această decizie a Microsoft ar putea mai degrabă să fie în detrimentul companiei decât în detrimentul WebGL, fiindcă utilizatorii vor migra către alte browsere şi nu se vor mulţumi cu idea că Internet Explorer ar putea „cândva” să suporte tehnologia care aduce poate cele mai importante schimbări în web-browsing din ultima perioadă.

Call of Duty: Modern Warfare 3 vs Battlefield 3

Call of Duty Modern Warfare 3 va fi lansat abia pe 8 Noiembrie 2011. De ce vorbim deja despre el? Fiindcă este un joc care aduce experienţe noi în ceea ce înseamnă jocuri de război. Dar nu vorbim doar de Modern Warfare 3, Battlefield 3 nu se lasă nici el mai prejos.

Nu putem totuşi să ignorăm noutăţile cu care vine Battlefield 3. Pe lângă opţiunile noi de interfaţă şi modul ingenios de furnizare a instrucţiunilor de luptă, Battlefield 3 vine şi cu un sistem interesant de furnizare a misiunilor disponibile în joc şi cu nişte veşti interesante cu privire la modul cooperativ de joc.

Dacă la Battlefield 3, concurentul principal al lui Modern Warfare 3, modul multiplayer va fi disponibil cu până la 64 de jucători (dar limitat pe console la maxim 24 de jucători pe un server), Activision nu a oferit încă informaţii clare cu privire la ce va conţine modul multiplayer la Modern Warfare 3.

Până când vom avea mai multe informații exacte despre cele 2 jocuri, vă lăsăm să vă delectați cu cel mai recent trailer cu gameplay al lui Battlerfield 3, peste 12 minute de acțiune și detalii clare de pe tot parcursul jocului. Nouă ne-a plăcut.

Review: Phosphor, un FPS multiplayer pentru browser

Phosphor este un joc de browser care ne-a fost propus spre review de unul din vizitatorii site-ului nostru. Nu ne este clar dacă vizitatorul nostru face parte sau nu din echipa de dezvoltare, deşi nu am remarcat niciun nume românesc pe pagina de credits. Din câte ne-am dat seama e vorba doar de un fan, dar idea ni s-a părut interesantă aşa că am reacţionat foarte repede.

Având în vedere că e vorba de un joc de browser, ne-am propus să luăm la rând toate aspectele care ni se pare interesante şi pe care le-am întâlnit pe parcursul experienţei noastre de review pentru acest joc.

Instalare

Prima problemă de care ne-am lovit a fost necesitatea de a avea instalat Adobe ShockWave Player pe Chrome-ul 12 pe care facem testele, plus o reclamă barosană în partea de jos a paginii de acces. Dacă ShockWave Player e un aspect oarecum neutru şi care ţine doar de preferinţa autorului cu privire la mediul de dezvoltare al jocurilor, reclama de jos este un aspect destul de deranjant, dar speram că măcar aparţine autorului, şi dacă cineva face click pe reclamă banii ajung probabil la autorii jocului. Care joc este gratuit.

În ce priveşte mediul de dezvoltare folosit, ne-ar plăcea desigur să vedem cât mai multe jocuri şi aplicaţii care să folosească WebGL, dar trecem peste acest aspect şi mergem să instalăm Adobe Shockwave Player. Din păcate linkul din pagina jocului duce către o pagină de pe site-ul adobe care încearcă să descarce automat pe sistemul nostru un fişier denumit „dir.dcr”, lucru care nu ne place deloc, aşa că facem un cancel la donwload şi folosim google pentru a identifica pagina de descărcare pentru instalarea unui Shockwave Player legitim: http://get.adobe.com/shockwave/ sau direct aici.

Încărcare

Odată instalat acest plugin începe încărcarea jocului. Din nou probleme. Pagina arată că se încarcă ceva, dar la fiecare etapă de încărcare vezi mereu „progress: 0%” pe tot parcursul etapei respective, iar pe conexiunea noastra (printr-un proxy, dar un proxy rapid ce-i drept) am fost tentaţi să renunţăm la un moment dat, fiindcă încărcarea a durat în total 4 minute şi 33 de secunde, ceea ce e cam mult pentru un joc online. Oricum, aşteptările noastre au crescut semnificativ.

Jocul încarcă în total aproximativ 1.7 mega de resurse şi prezintă apoi un ecran de setări şi intrucţiuni. Din păcate, o parte din informaţiile depre joc, aflate în partea de jos ecranului, sunt plasate sub bannerul deja menţionat. De aici am aflat că Phosphor este un FPS multi-player care foloseşte engine-ul bine cunoscut PhysX de la Ageia, iar versiunea curentă este public beta 2, pentru care focusul a fost pe dezvoltarea gameplay-ului multiplayer şi a elementelor de physics.

Am remarcat cu plăcere că jocul are o serie lungă de opţiuni de customizare, atât pentru controalele jocului cât şi pentru video, audio, skin-urile jucătorului şi aşa mai departe. Am sugera totuşi ca pagina de alegere a jucătorului, şi mai ales a numelui, să nu fie printre opţiunile de setări ale jocului, ci un ecran diferit în care să fie aleşi aceşti parametri înainte de a face click pe „Start game”.

Gameplay

Trecând la jocul în sine, nu avem decât cuvinte de laudă. Nu am reuşit să ne jucăm multiplayer, dar roboţi din joc au fost mai mult decât satisfăcători pentru deathmatch scurt într-una din hărţile jocului.

Am remarcat că hărţile sunt încă oarecum neterminate, fiindcă din orice poziţie aflată în spaţiu deschis a hărţii poţi vedea prin zonele neconstruite către alte zone ale hărţii în care nu sunt pereţi sau alte obiecte care să blocheze perspectiva. Zonele intermediare, care sunt gri, ar trebui mascate cumva pentru a nu da senzaţia de neterminat.

În schimb, există în joc o lungă serie de power-up-uri, health-pack-uri, arme şi în plus jocul vine cu diverse concepte care îmbunătăţesc dinamicitatea jocului. Am remarcat lifturile, care sunt de obicei nişte platforme unidirecţionale (doar în sus) care sunt acţionate automat, platforme de lansare bi-direcţionale care te aruncă în aer peste o zonă altfel inaccesibilă către un punct prestabilit de aterizare, turnuri de observaţie de unde poţi folosi arme de tip snipper şi aşa mai departe.

Printre lucrurile mai puţin plăcute am enumera: boţii sunt uneori parţiali invizibili, poziţia lor fiind dezvăluită totuşi de armă, care este vizibilă. Neavând posibilitatea imediată de a testa facilitatea de multi-player, nu am putut să ne lămurim dacă e vorba de un feature sau un bug. Ce-i drept poţi selecta să nu ai nicio armă activă, caz în care probabil te poţi mişca nevăzut prin peisaj dar nici nu poţi împuşca pe nimeni. Asta rămâne de verificat.

Verdict

Luat cu totul, jocul este un FPS bine construit, care foloseşte directx 9 din browser, deci e avantajat de facilităţile plăcii video din dotare, care rulează foarte bine pe o placă video incorporată sau pe un laptop fără pretenţii extraordinare de performanţă, iar dacă opţiunea de multiplayer e la fel de fun cum e jocul cu boţi, putem să spunem că la preţul ăsta avem un joc extraordinar, pe care vi-l recomandăm cu căldură.

Screen-shots

Capturile de ecran prezentate mai jos sunt făcute chiar de noi în timpul testării jocului, dar puteţi vedea mai multe imagini pe pagina producătorului rasterwerks.

Angry Birds pentru PC, beta în Chrome Web Store

Google a lansat recent faimosul joc Angry Birds, despre care am mai vorbit şi noi, pe Google Chrome Web Store, asta însemnând că Angry Birds poate rula acum pe virtual orice platformă. Jocul poate fi descărcat gratuit de pe Chrome Web Store, şi poate fi instalat ca aplicaţie Chrome.

Ne pare bine că  în joc se salvează starea curentă a progresului în joc, astfel încât să nu-l iei de la capăt de fiecare dată când îl accesezi din nou. Un aspect pe care l-am mai verificat şi care ne-a dezamăgit a fost că rezoluţia ferestrei de joc efectiv este limitată chiar şi în versiunea HD, astfel încât nu te poţi bucura de întreaga suprafaţă a monitorului ca să vezi şi păsările şi ţintele. Sau poate chiar asta e idea.

Un lucru interesant pe de altă parte este posibilitatea de a juca Angry Birds pe un computer desktop multitouch care rulează Windows 7, controalele jocului fiind perfect gândite, jocul putând fi jucat pe un ecran touch-screen de PC exact la fel cum este jucat pe un smartphone Android. Noi am făcut testele cu un MSI WindTouch AE2420 multitouch şi nu am avut nimic de reproşat.

Jocul Duke Nukem Forever va fi lansat în Iunie

Cel mai aşteptat joc din toate timpurile, în sensul în care nimeni nu credea cu adevărat că va mai fi lansat vreodată, Duke Nukem Forever, va fi lansat prin intermediul platformei Steam pe 9 Iunie 2011.

Printre noutăţile aduse de joc sunt menţionate: vorbele de duh ale protagonistului, interactivitate completă cu mediul, dimensiune şi varietate a ambientului, multiplayer nemaiîntâlnit.

Chiar dacă nu ne e foarte clar ce a vrut să zică Steam în descrierea jocului, noi suntem absolut siguri că distribuitorul jocului face mişto de noi şi de toţi potenţialii jucători fiindcă preţul de achiziţie, după discount pentru pre-order, este de 44.99 EURO!!!

Aşa că ne oprim aici şi vă oferim totuşi linkul către pagina oficială de la Steam pe care puteţi să NU mergeţi aici.

Şi dacă nu ştiţi pe ce aţi putea cheltui mai eficient 45 de euro lăsaţi-ne un comentariu şi vom răspunde fiecăruia în parte.

Laptop pentru Jocuri: Asus ROG G73Jh

Laptopul Asus ROG G73Jh, anunţat de Asus în Ianuarie, este un laptop gândit pentru jocuri care vine cu un ecran de 17inch şi specificaţii hardware destul de interesante. Asus spune că design-ul acestui laptop a fost inspirat de avionul de luptă  Lockheed F117A, dar din poze nu reiese foarte clar care sunt aspectele comune.

Specificaţiile acestui laptop, conform producătorului, sunt următoarele:

Asus ROG G73Jh Gaming Laptop
17.3 inch full HD display @ 1920×1080 pixels
Intel Core i7 720QM @ 1.6GHz (4 cores, 8 threads) Turbo Boost up to 3.33GHz
8GB DDR3 RAM (4 x 2GB)
ATI Radeon HD 5870 1GB RAM
1 TB SATA HDD (2x500GB)
Blu-Ray Drive
DVD Super Multi
Bluetooth 2.1
WiFi 802.11 b/g/n
4 USB 2.0 ports
HDMI port
SD card reader
2MP webcam
8-cell 5200mAh Li-Ion battery
Windows 7 Ultimate

Denumirea ROG este alocată gamei de device-uri Republic of Gamers, un sub-brand dedicat împătimiţilor de jocuri pe calculator, dar nu ne e este foarte clar de ce un gamer ar alege să plătească semnificativ mai mulţi bani pentru a avea un laptop de 17inch, care nu e foarte portabil, în loc de un desktop ceva mai configurabil şi cu siguranţă mai ieftin la aceleaşi caracteristici.

Cele mai aşteptate jocuri: Dead Island

Imaginaţia industriei de jocuri a fost stimulată de trailer-ul incredibil al jocului Dead Island. Lansarea jocului a devenit astfel unul din cele mai anticipate evenimente din industria jocurilor pe calculator.

Presa care se ocupă de jocurile pe calculator, în special cea străină, s-a ocupat foarte mult de acest joc, mai ales că e un joc cu zombi iar oameni sunt întotdeauna încântaţi de jocurile cu zombi.

Ce a părut ciudat în toată povestea a fost faptul că Deep Silver, care este publisher-ul acestui joc, a anunţat că el va fi distribuit în America de Nord de către Square Enix, un alt publisher şi distribuitor de jocuri.

Într-un interviu cu directorul de marketing şi PR al Deep Silver, Ars Technica a încercat să lămurească acest subiect. Dacă sunteţi pasionaţi de industria jocurilor pe calculator şi prin asta eu înţeleg mai mult decât să testaţi fiecare joc nou apărut, materialul publicat de Ars Technica ar putea să fie foarte interesant.

Ca să nu îi lăsăm totuşi în ceaţă (fiindcă din ceaţă apar tot felul de zombi) pe pasionaţi de jocuri, trebuie să spunem că Dead Island este un FPS create pentru PlayStation 3 cu versiuni pentru PC şi Xbox 360, în care treaba ta este să supravieţuieşti pe o insulă pe care ai ajuns pentru o vacanţă tropicală. Evident, lucrurile au luat-o razna în acest paradis în urma unei epidemii, iar acum trebuie să te descurci pe o insulă plină de zombi.

Jocul este un first person care permite jocul coop cu alţi 3 jucători, permite customizarea armelor, are elemente de RPG pentru a asigura evoluţia personajelor şi, nu în ultimul rând hoarde de zombi enervaţi.

Jocul nu este încă disponibil dar poate fi comandat anticipat pe Amazon, deci nu mai e mult până la lansare. Te lăsăm cu câteva imagini din joc.

2.2 Milioane de numere de carduri de credit ar putea fi de vânzare

Dacă te afli printre milioanele de utilizatori ai reţelei PlayStation Network, reţeaua virtuală a celor care folosesc consolele PlayStation pentru jocuri online, şi dacă ai plătit pentru acces sau diferite servicii cu un card de credit, sunt şanse destul de mari ca numărul cardului tău de credit să fie acum la vânzare pentru mai puţin de un dolar.

Kevin Stevens, unul din experţii Trend Micro spune că baza de date furată de pe serverele Sony ar fi deja la vânzare. Sony a afirmat că nu există dovezi că baza de date ar fi fost furată, dar că nici nu pot fi siguri că nu a fost, ceea ce este un mod delicat de a spune că nu prea ştii ce s-a întâmplat şi că probabil lucrurile stau destul de rău. Aşadar, numărul cardului şi data expirării ar putea fi folosite chiar acum pentru a achiziţiona diverse chestii pe internet. Din fericire, codul de verificare de pe spatele cardului nu este salvat împreună cu aceste date, iar lipsa acestuia limitează semnificativ utilizarea datelor unui card furat.

Jocuri – Cargo: The Quest for Gravity

Despre Cargo: The Quest for Gravity nu vă putem spune decât ceea ce a dezvăluit casa de producție, fiindcă jocul urmează să fie lansat abia pe 20 Mai 2011. Îl prezentăm fiindcă am căutat un joc original cu ceva deosebit. Cargo: The Quest for Gravity pare să dețină această caracteristică. Jocul se desfășoară mult în aer și uneori în apă, iar personajul principal trebuie să se agite și să descopere tot felul de obiecte cu ajutorul cărora să rezolve diverse puzzle-uri cu scopul final de a restaura gravitația pe planetă. Printre obiecte se numără statuia libertății, pietrele din Insula Paștelui și cine mai știe ce…

Gameplay-ul este gândit să creeze dependență, principala caracteristică fiind puzzle-urile ale căror rezolvare se bazează pe identificarea unor soluții gravitaționale. Până la lansarea jocului, care se va produce în mai puțin de o lună, vă lăsăm să vă delectați cu niște capturi de ecran cu adevărat incitante.

Humble Bundle, 5 jocuri pe care plăteşti cât vrei

„The Humble Bundle” este un concept interesant lansat cu ceva timp în urmă, care reuneşte 5 jocuri interesante realizate de producători independenţi şi care a ajuns la iteraţia numărul 3. The Humble Bundle conţine un „bundle”, un pachet de 5 jocuri bine realizate care pot fi descărcate împreună şi pentru care plăteşti, dar plăteşti exact atât cât vrei să plăteşti. În plus, jocurile nu sunt protejate de DRM, deci le poţi instala de câte ori vrei pe calculatoarele tale.

Dacă în trecut compilaţia de jocuri avea 5 jocuri de la producători diferiţi, se pare că pentru această ediţie cele 5 jocuri vin toate de la acelaşi producător european, Frozenbyte. Lista conţine: Trine, Shadow-Grounds cu extensia Shadow-Grounds: Survivor, Splot şi Jack Claw. Trebuie menţionat că Splot este încă în lucru, dar va putea fi descărcat ulterior, iar pentru Jack Claw, versiunea disponibilă momentan este de tip prototip.

Jocurile, dacă ar fi cumpărate separat, ar costa în jur de 50 USD, dar cei care decid să le ia prin Humble Bundle au plătit în medie 8 USD pe pachet. Jocurile sunt jucabile pe Windows, Mac şi Linux, iar pe site-ul distribuitorului se pot urmări diverse statistici legate de plăţi, cum ar fi preţul mediu plătit de utilizatorii de diverse platforme, numărul total de achiziţii şi suma totală strânsă până acum.

O alta facilitate interesantă este faptul că la achiziţie puteţi decide exact unde merg banii pe care îi plătiţi, putând să îi direcţionaţi către producător, către distribuitor sau către 2 organizaţii non-profit: EFF – Electronic Frontier Foundation sau Child’s Play.

În bundle-urile anterioare au fost incluse jocuri interesante, despre care am mai vorbit şi noi, cum sunt Osmos sau Machinarium, din care am extras şi ilustraţia acestui articol.

Dacă vi se pare o idee bună, faceţi o vizită azi celor de la Humble Bundle, fiindcă promoţia pare să dureze până pe 25 aprilie 2011.

Osmos, jocuri ambientale şi jocuri gratuite

Dacă jocurile gratuite nu fac neapărat vâlvă decât o dată pe an, şi dacă adăugăm la asta şi clasificarea joc „ambiental”, ar putea părea că Osmos nu ar avea prea multe şanse de succes. Dar Osmos ne-a surprins. Am testat Osmos acum vreun an, atunci când a câştigat câteva premii importante, şi l-am descărcat din nou şi l-am jucat cap-coadă zilele trecute.

E un joc simplu ca grafică, dar în acelaşi timp impresionant, un joc simplu ca sistem de joc dar extrem de dificil ca strategie de finalizare, un joc complicat ca evoluţie a game-play-ului dar care se învaţă foarte-foarte uşor pe măsură ce avansaţi către nivelurile complexe.

Jocul se bazează pe un sistem de phisics destul de inteligent şi care funcţionează extrem de bine, foloseşte mouse-ul şi doar câteva taste care şi ele sunt mai mult sau mai puţin opţionale, şi are un soundtrack electronic ambiental extrem de interesant.

Osmos e un joc pe care să-l descărcaţi acum (disponibile la download gratuit versiunea pentru PC sau versiunea pentru MAC), mai ales că are doar 17Mb, şi pe care să-l instalaţi şi să-l jucaţi imediat. E un joc care e bun într-o pauză de lucru (dacă lucraţi acasă) sau într-o seară în care vreţi să vă relaxaţi într-un univers  zen.

Review Crysis 2, Fall of New York, la Arstehnica

Gamerii editori de la Arstehnica şi-au făcut timp şi au publicat o recenzie pentru Crysis 2, Fall of New York, cel mai recent joc scos pe piaţă de Crytek. Prima constatare este că atât pe PlayStation 3 cât şi pe Xbox 360 jocul rulează foarte bine şi nu se simte nicio nevoie de putere în plus, deşi ambele console sunt deja „la maturitate”, după câţiva ani de activitate fiecare.

Acţiunea este plasată într-un New-York virtual care a fost sărăcit şi slăbit de o molimă, iar peste asta apar şi nişte extratereştrii care încearcă să preia controlul oraşului şi al populaţiei demoralizate. În peisajul ăsta intervii tu, un soldat trimis în oraş ca să recuperezi o anumită persoană, dar în curând evenimentele scapă de sub control şi firul epic se complică semnificativ.

Jocul nu e greu de jucat, mai ales că dispui în permanenţă de contra-măsuri gen power-ups, scut de protecţie, cloaking etc, iar aceste suplimente pot fi upgradate pe parcursul jocului, astfel încât la un moment dat îţi permiţi să te apropii de un extraterestru fioros şi să îl spulberi cu un shotgun. Iar dacă la un moment dat eşti încolţit pur şi simplu activezi cloak-ul şi pleci liniştit.

Aşa cum remarcă cei de la Ars, jocul are problemele lui, cum ar fi arme care îţi dispar temporar din mână, inamici care fac salturi neobişnuite pe ecran atunci când tragi în ei, plus probleme de design cum ar fi diverse opţiuni care devin enervante uneori, una dintre ele fiind costumul vorbitor iar alt aspect menţionat faptul că întotdeauna când te vei confrunta cu un inamic enorm vei avea la îndemână o mulţime de arme care sunt potrivite exact pentru acel gen de oponent. Totuşi, asta poate fi şi o problemă de percepţie sau de preferinţă, unii jucători preferând probabil să avanseze mai uşor şi mai rapid.

Se pare că pe tot parcursul jocului eşti pus continuu în pericol, eşti aruncat, lovit, răsucit, împuşcat şi dărâmat în toate felurile imaginabile. Cu toate astea, ideea este să continui, fiindcă practic jocul nu-ţi prea permite să mori. Termină-ţi treaba şi ia-o de la capăt. Oricum, faptul că editorul de la Arstehnica a continuat să analizeze cum a decurs jocul şi după ce l-a lăsat baltă cred că spune multe, e un joc pe care credem că merită să îl încercaţi.
Iar dacă l-aţi jucat deja, vrem să ştim şi care este experienţa voastră la prima mână cu acest joc.

Microsoft publică într-o formă inedită rezultatele unui studiu asupra internetului

Microsoft a publicat într-o formă inedită rezultatele unui studiu efectuat recent cu privire la internet şi reţelele sociale în relaţie cu accesul mobil la informaţie.

Redăm mai jos infograficul de la Microsoft, deşi în sumar putem remarca că ideile principale se leagă de câteva aspecte principale: piaţa de acces mobil la nivel internaţional este din ce în ce mai mare, cu o concentrare în zona de căutări locale, jocuri şi access la youtube; iar socializarea are cea mai largă distribuţie în rândul utilizatorilor de Internet pe device-uri mobile.

mobile marketing and tagging

Learn More about Mobile Tagging at Microsoft Tag.

Cum să foloseşti controlerul PS3 ca joystick pe PC

PS3 controllerAmicii de la HowToGeek au publicat un howto interesant în care explică cu multe detalii cum trebuie să procedezi ca să foloseşti un controller de consolă Sony PS3 ca şi joystick pentru PC. Materialul ni se pare foarte util, în condiţiile în care mulţi dintre voi au deja o consolă şi s-au obişnuit cu folosirea acesteia în jocuri, aşa că pare destul de natural să folosiţi acelaşi controler şi pentru jocurile pe care le jucaţi pe PC.

Articolul conţine informaţii complete şi un tutorial pas cu pas care include:

  • instalarea driverelor necesare de pe site-ul MotionInJoy, atât pentru windows 32bit cât şi pentru windows pe 64 de biţi.
  • accesarea control panel, a aplicaţiei asociate controlerului PS3 şi toate dialogurile pe care le deschide Windows pentru finalizarea instalării.
  • instalarea unui profil de controler şi calibrarea acesteia
  • asignarea butoanelor şi a tuturor opţiunilor disponibile pentru controler
  • instalarea şi configurarea (folosind acelaşi driver) a unui controler USB dar şi a unui eventual controller BlueTooth

Driverele de la MotionInJoy sunt făcute să faciliteze folosirea controlerelor de PlayStation în orice joc care este prevăzut să funcţioneze cu Joystick, şi a fost testat cu nenumărate jocuri care funcţionează ireproşabil.

Dacă reuşiţi să efectuaţi instalarea, sau dacă aveţi probleme cu driverele sau cu utilizarea controlerului pe PC lăsaţi-ne un mesaj şi vom încerca să vă ajutăm cu sfaturi.