Articole

Valve: mai productivi decat Apple si Google per angajat

Gabe Newell, detinatorul companiei estimate intre 2 si 4 miliarde  controleaza peste 50% din piata online de jocuri pentru PC. Acest lucru se datoreaza in mare parte serviciului Steam Online, care printr-o interfata „user friendly” a vandut foarte bine titluri precum: Half-Life, Left 4 Dead, and Portal. Newell a declarat pentru Forbes Magazine ca Valve este o companie mai profatabila per angajat decat Apple si chiar Google.

Valve va lansa in aprilie Portal 2, un titlu care s-a bucurat de un succes enorm in randul gamerilor. Jocul va avea atat un mod pentru single player cat si o campanie separata pentru 2 jucatori, care promite sa aduca actiune intensa fara ajutorul armelor sau a varsarii de sange.

Topul celor mai bune jocuri din 2011 la premiile Bafta

Assassin’s Creed Brotherhood conduce nominalizările de la premiile Bafta din acest an pentru cele mai tari jocuri video, cu nu mai puţin de 7 nominalizări.

La ceremonia de premiere, care va avea loc miercuri 16 martie la Londra, urmează să fie alese cele mai bune jocuri pe calculator dintre 44 de nominalizări. Majoritatea premiilor sunt acordate de personalităţi din industria jocurilor, iar un premiu este acordat pe baza voturilor publicului.

Assassin’s Creed Brotherhood candidează pentru premiile pentru joc de acţiune, realizarea artistică, cel mai bun joc, gameplay, multiplayer, inovaţiile tehnice şi utilizarea sunetului şi audio.

Alte jocuri nominalizate în cele 16 categorii sunt DJ Hero 2, Fable III, Football Manager 2011, Gran Turismo 5 şi Plant vs Zombies XBLA. În categoria social network games, Bejeweled Blitz va concura cu FARMERAMA, FIFA Superstars, My Empire, Zoo Mumba şi Zuma Blitz.

La premiile Bafta s-a început acordarea de premii pentru industria jocurilor încă din 1998, dar abia din 2004 premierea jocurilor video a devenit un eveniment separat.

Lista cu toate nominalizările este disponibilă pe site-ul Bafta

iPad sau iPhone: unul sau amândouă?

Ginny Mies de la PCWorld vine cu o întrebare interesantă: sunt într-adevăr cele două device-uri asemănătoare. Concluzia este destul de rapidă şi simplă: nu, sunt 2 bestii cu roluri şi scopuri diferite. Chiar dacă sunt lucruri pe care le fac-satisfac amândouă: navigare web, jocuri, trimis emailuri, urmărit clipuri video şi ascultat muzică.

Ai deja un iPhone şi te întrebi dacă îţi trebuie un iPad? Păi e simplu: te uiţi la multe clipuri video, joci o mulţime de jocuri? Dacă da, şi dacă nu-ţi va lipsi faptul că nu poţi face apeluri de telefonie mobilă, ai nevoie de un iPad.

Câteva concluzii interesante din articolul lui Ginny pe aceeaşi temă, pe care vi-l recomand în întregime, ar fi următoarele:

  • pentru ambele îţi trebuie buzunare adânci, preţurile la iPad sunt destul de mari şi vor rămâne mari
  • iPad este destul de mare, trebuie să ai în vedere cum îl vei căra după tine
  • aplicaţiile sunt mai bune pe iPad, inclusiv jocurile care sunt mult peste cele de iPhone.
  • aplicaţii mai cool, aplicaţiile de iPad fiind gândite şi construite să impresioneze. aplicaţia de tweeter ca exemplu are mult mai multe facilităţi, având în vedere şi ecranul mult mai mare disponibil.

Bottom line: chiar dacă eu personal sunt încă mobil doar pe un Nokia E71, planul meu este să migrez destul de curând către o altă platformă, după anunţul Nokia cu privire la parteneriatul cu Microsoft, dar preferinţele mele se vor îndrepta către un Android, un OS deschis şi gratuit, abordare care în opinia mea are un viitor mult mai strălucit indiferent cât de mari sunt eforturile curente de marketing a la Steve Jobs.

L.A. Noire şi realismul expresiei faciale

Los Angeles, 1940. Crimă, drame, thrileer. Cam ăsta este decorul lui L.A. Noire, ultimul release de la Rockstar Games. Să nu credeţi că e un lucru rău. Rockstar Games şi-a câştigat reputaţia venind mereu cu inovaţii în domeniul jocurilor iar LA Noire nu face excepţie.

În ciuda caracteristicilor care fac un joc să fie apreciat şi de succes, de data asta principalul actor al performanţei jocului este tehnologia MotionScan. Pentru prima dată pe parcursul acţiunilor din timpul jocului, sistemul MotionScan oferă caracterelor expresii faciale cu adevărat şocante, iar jocul este construit de aşa natură încât atenţia să fie mereu îndreptată către acest aspect, pentru a-l pune cât mai bine în evidenţă.

Acţiunea jocului aşa cum o descrie Brendan McNamara, unul din fondatorii distribuitorului TeamBondi, se concentrează  asupra unor investigaţii la locul unor crime, identificarea dovezilor şi indiciilor, intervievarea martorilor şi a supecţilor. Jucătorul trebuie să urmărească atent fiecare interacţiune şi să decidă pe cine crede şi pe cine nu. Aceste interogatorii vor dicat cursul acţiunii în LA Noire, asta însemnând că există o serie largă de opţiuni şi de trasee pe care jocul poate avansa.

În descrierea jocului McNamara a menţionat deja Xbox 360 şi PlayStation 3 ca platforme, iar produsul final, din ce am văzut din trailerele de până acum, pare impresionant. Pentru platformele menţionate jocul ar trebui să ajungă pe rafturi la mijlocului lui Mai 2011.

Devil’s Tuning Fork, un joc gratuit cu un concept original

Cum ar fi dacă ai vedea lumea cu propriile urechi? Devil’s Tuning Fork este un joc de explorare first-person cu numeroase puzzle-uri, într-o lume necunoscută 3D în care navighezi folosind unde sonore reflectate vizual. Inspirat de o iluzie optică deja clasică a lui M.C. Escher şi de modul în care delfinii folosesc undele sonare pentru orientare, jocul îţi permite să explorezi o lume 3D într-un mod complet nou de percepţie a spaţiului.

Jocul este rezultatul a doar şase luni de lucru a unei echipe de programatori şcolari de la DePaul University’s College of Computing & Digital Media. Mai multe informaţii la http://GameDev.DePaul.edu.

Intriga jocului e simplă: eşti un copil care se trezeşte într-o lume alterntivă, după ce toţi copiii din lume au căzut într-o comă cauzată de o epidemie misterioasă. Cu un instrument magic care îţi permite să te orientezi, tu eşti copilul care trebuie să determine cauza epidemiei şi să îi salveze pe ceilalţi copii.

Jocul are o grafică deosebită şi fiind vorba de un joc independent nu e blocat în canoanele obişnuite, venind cu multe aspecte inovatoare. Nu vă lăsaţi păcăliţi de faptul că jocul e gratuit, el egalează şi depăşeşte în calitate multe alte jocuri pe care aţi fi nevoiţi să le obţineţi plătind.

Vă lăsăm să vă delectaţi cu câteva screen-shoturi interesante, dar cel mai bine e să alocaţi 10 minute pentru a descărca şi a testa singuri acest joc.

Vendetta Online, un MMORPG spatial pentru Android

Da, nu e o glumă şi mai sunt doar câteva zile până când jocul Vendetta Online va fi într-adevăr disponibil pentru platforma Android. Ştirea a fost publicată ieri pe site-ul Guild Software şi confirmă că Vendetta Online pentru Android va fi lansat la Barcelona în câteva zile, la Mobile World Congress, undeva prin standul celor de la Google.

Vendetta Online este un shooter spaţial cu multe aspecte de strategie. Pentru cei care au jucat Elite pe ZX Spectrum şi alte clone (gen HC85) surpriza va fi enormă. Vendetta este tot ce şi-ar fi dorit acum 20 de ani să deţină Elite şi nu era posibil: multiplayer şi încă masive, univers persistent, grafică 2011, inamici umani, mining avansat, control al navelor şi obiectelor spaţiale bazat pe regulile fizicii şi aşa mai departe.

În curând Vendetta mai face un pas important pentru toţi jucătorii săi fideli, printre care m-am numărat şi eu încă din perioada de alpha testing a jocului. Este vorba de Capital Ships, nave spaţiale enorme care sunt deţinute de ghilde şi care evident au o durată de viaţă mult mai lungă în joc. Şi asta în condiţiile în care acelaşi sistem de luptă bazat pe skillurile personale ale jucătorilor va rămâne valabil, în nici un caz sistemul fire and forget click click cu mousele pe care îl au alte jocuri care pretind că sunt space MMORPGs.

Şi dacă încă nu v-am convins să îl încercaţi, mai adaug că rulează la fel de bine pe Windows, Mac şi Linux, că nu e nevoie decât de un cont pe site ca să îl descărcaţi şi să vă faceţi de cap 8 ore gratuit şi că începând de luna viitoare va avea probabil şi un mod de joc standalone, astfel încât cele 8 ore gratuite să le exploraţi abia după ce v-aţi făcut o idee despre cum funcţionează mecanica jocului.

.

Call of Duty parodiat de Epic Games

Call of Duty nu mai are nevoie de prezentare, este un succes global al celor de la Activision, o companie software care si-a inceput activitatea pe vremea computerelor ZX Spectrum si Commodore. Surpriza amuzantă vine de la Epic Games, care se strecoară în franşiza Call of Duty cu un titlu neobişnuit: „Duty Calls: The Calm Before the Storm”, un joc pardoie descărcabil gratuit care face mişto la greu de first-person-ul miltar al celor de la Activision şi de toate convenţiile de gameplay din Call of Duty.

Diferenţa între Duty Calls (pe care îl puteţi descărca absoluti gratuit urmând linkul) şi original poate fi sesizată aproape de la începutul jocului. De îndată ce începi un nivel, o voce începe să îţi ofere instrucţiuni prin radio-ul din echipare. „Iată obiectivul tău”, zice iniţia comandantul. „Bla bla bla bla bla secret base. Bla bla bla bla bla planul. Bla bla bla bla bla rachetă cu bombă nucleară. Şi bla bla bla bla contăm pe tine. Importanţă strategică bla bla. Câştigă! Noroc”.