iPad2, un plus pentru fani, nu destul pentru business
Unul din cele mai fierbinţi subiecte ale momentului în industria gadget-urilor este desigur iPad2, care deşi încă nu e disponibil în magazine, fiind programat pentru 11 martie, a stârnit multe discuţii cu privire la valoarea pe care o aduc modificările faţă de prima versiune. Cam toată lumea e de acord că iPad 2 va atrage mulţi clienţi care anetior s-ar fi îndreptat către competitori cum ar fi Motorola Xoom, dar aici se încadrează în principal consumatorii „casnici”.
În ce priveşte zona de business, se pare că la acest nivel aşteptarea va trebui să continue, fiindca Apple iPad2 nu nive cu aproape nimic nou care să convingă companiile să adopte platforma în activităţi profesionale la nivelul unei afaceri, decât ca gadget mai degrabă decât ca unealtă performantă de lucru.
Ariile în care companiile aşteptau îmbunătăţiri erau pe zona de securitate şi de uşurinţă în administrare, fiindcă orice nouă tehnologie trebuie să se integreze cât mai bine în peisajul tehnologic al unei organizaţii fără să fie nevoie ca organizaţia să se adapteze la noua tehnologie, ci mai degrabă tehnica de calcul trebuie să vină pregătită pentru a fi integrată cât mai lin în infrastructura IT a oricărei organizaţii.
Apple a acordat totuşi o atenţie sporită integrării de business, prin includerea în iOS a unor facilităţi care cresc aderenţa lui iPad la un context de business, incluzând wireless printing şi o securitate îmbunătăţită. În plus pe lângă tabletele bazate pe Android, iPad-ul are o competiţie suplimentară în acest domeniu de la tableta PlayBook de la Research In Motion (producătorul binecunoscutului BlackBerry), programată şi ea pentru lansare în curând, ca şi de la gadgeturile bazate pe webOS de la HP care sunt programate de asemenea pentru acest an.
Trebuie să ţinem cont totuşi că Apple a declarat că nu-şi propune să creeze cu iPad o tabletă pentru business, deşi afirmaţia s-ar putea să se refere mai degrabă la faptul că iOS mai degrabă nu e prea pregătit pentru business decât la faptul că Apple nu-şi doreşte deloc să atace acest segment.