Articole

Sony PlayStation 4 depaseste 18.5 milioane de unitati vandute

Sony a anuntat ca vanzarile PlayStation 4 au depasit 18.5 milioane de unitati, o crestere semnificativa de la 13.5 miloane la sfarsitul lui noiembrie. Aceste cifre indica faptul ca Sony a abordat corect campania de sarbatori, reusind sa faca din PS4 un cadou ideal. Aceasta veste aduce putina inseninare in tabara Sony, compania revenindu-si dupa unul din cele mai mari hack-uri din istorie.

PlayStation 4

Consola PS4

Consola a intrat la vanzare la finele lui 2013, aproximativ in aceeasi perioada cu marele rival Xbox One. Desi in Noiembrie 2014, XBox One a beneficiat de o reducere considerabila iar serverele sony au fost cazute 2 zile in perioada craciunului, lupta consolelor a fost castigata de PS4. Totusi, Sony continua sa aiba probleme cu vanzarea de smartphone-uri si smart Tv-uri, inregistrand pierderi la aceste capitole.

xbox one vs ps4

Lupta continua

Desi PS4 este in fata, Xbox One continua sa creasca si sa devina un competitor redutabil. Pe noi nu poate decat sa ne bucure, competitia celor 2 giganti nascand intotdeauna un gaming experience de calitate.

Purtătorul de cuvânt al grupului Anonymous pleacă

Barret Brown este unul dintre oamenii de PR cu cea mai rapidă ascensiune din domeniu, după ce s-a afiliat grupului de specialişti în securitate informatică cunoscut ca „Anonymous”.  Principalele motive care au dus la această decizie au fost lipsa de control asupra calităţii operaţiunilor mişcării, lipsă de control care a dus la câteva probleme cu privire la acţiunile validate oficial de grup şi alte acţiuni care uneori sunt atribuite grupului deşi ele nu sunt o iniţiativă reală a membrilor acestuia.

Un exemplu recent este incidentul de securitate major de la Sony, care a ţinut PlayStation Network pe butuci aproape o lună întreagă şi pe care Sony l-a atribuit la un moment dat, în lipsa altor indicii, grupului Anonymous.

După părerea noastră, această pierdere poate duce la o diluare foarte mare a informaţiilor cu privire la acţiunile grupului, mai ales dacă nimeni nu va umple acest gol şi Anonymous va deveni „suspectul de serviciu” şi sinonim cu incidente de securitate pentru care victimele nu vor putea găsi niciun alt vinovat.

Detalii complete despre această recentă schimbare găsiţi pe site-ul Arstehnica.

PlayStation Network reactivată după 26 de zile

Incidentul de securitate cel mai important al acestui an a fost ştirea că datele personale pe care Sony le stochează în legătură cu accesul clienţilor săi la PSN (PlayStation Network), reţeaua virtuală care permite tuturor posesorilor de PlayStation să se joace online, au fost compromise.

Sony a fost obligată la momentul respectiv să închidă efectiv reţeaua, cu estimări iniţiale de repornire rapidă, dar iată că a durat aproape o lună până când Sony a reuşit să rezolve o parte din probleme, şi spunem o parte din probleme fiindcă în Japonia, ţara de baştină a Sony, compania nu a primit permisiunea să reactiveze reţeaua până când nu rezolvă şi clarifică cât mai clar şi mai explicit problemele de securitate.

Pe scurt, e vorba de 77 milioane de conturi şi datele asociate cu acestea, multe dintre ele având ataşate numerele cardurilor de credit ataşate conturilor de utilizator.

După incidentul din 20 Aprilie, Sony a mai primit o lovitură pe 2 Mai, când Sony Online Entertainment a fost atacată separat şi a mai pierdut 24.6 de milioande conturi cu cel puţin 12,700 de conturi de carduri non-US. Pe 4 Mai Sony a refuzat să participe la o audiere oficială şi a trimis în schimb o scrisoare în care dădea vina pe grupul de hackeri Anonymous pentru acest incident. Evident, în lipsa oricărei idei asupra a ceea ce s-a întâmplat, atacul nu poate fi atribuit decât unui răufăcător „anonim”.

După reactivarea reţelei, Sony s-a lovit de o nouă problemă: numărul de cereri de resetare a parolelor curente, incident care a pus din nou pe butuci reţeaua, de data asta pentru o perioadă estimată de doar 30 de minute.

2.2 Milioane de numere de carduri de credit ar putea fi de vânzare

Dacă te afli printre milioanele de utilizatori ai reţelei PlayStation Network, reţeaua virtuală a celor care folosesc consolele PlayStation pentru jocuri online, şi dacă ai plătit pentru acces sau diferite servicii cu un card de credit, sunt şanse destul de mari ca numărul cardului tău de credit să fie acum la vânzare pentru mai puţin de un dolar.

Kevin Stevens, unul din experţii Trend Micro spune că baza de date furată de pe serverele Sony ar fi deja la vânzare. Sony a afirmat că nu există dovezi că baza de date ar fi fost furată, dar că nici nu pot fi siguri că nu a fost, ceea ce este un mod delicat de a spune că nu prea ştii ce s-a întâmplat şi că probabil lucrurile stau destul de rău. Aşadar, numărul cardului şi data expirării ar putea fi folosite chiar acum pentru a achiziţiona diverse chestii pe internet. Din fericire, codul de verificare de pe spatele cardului nu este salvat împreună cu aceste date, iar lipsa acestuia limitează semnificativ utilizarea datelor unui card furat.

Review Crysis 2, Fall of New York, la Arstehnica

Gamerii editori de la Arstehnica şi-au făcut timp şi au publicat o recenzie pentru Crysis 2, Fall of New York, cel mai recent joc scos pe piaţă de Crytek. Prima constatare este că atât pe PlayStation 3 cât şi pe Xbox 360 jocul rulează foarte bine şi nu se simte nicio nevoie de putere în plus, deşi ambele console sunt deja „la maturitate”, după câţiva ani de activitate fiecare.

Acţiunea este plasată într-un New-York virtual care a fost sărăcit şi slăbit de o molimă, iar peste asta apar şi nişte extratereştrii care încearcă să preia controlul oraşului şi al populaţiei demoralizate. În peisajul ăsta intervii tu, un soldat trimis în oraş ca să recuperezi o anumită persoană, dar în curând evenimentele scapă de sub control şi firul epic se complică semnificativ.

Jocul nu e greu de jucat, mai ales că dispui în permanenţă de contra-măsuri gen power-ups, scut de protecţie, cloaking etc, iar aceste suplimente pot fi upgradate pe parcursul jocului, astfel încât la un moment dat îţi permiţi să te apropii de un extraterestru fioros şi să îl spulberi cu un shotgun. Iar dacă la un moment dat eşti încolţit pur şi simplu activezi cloak-ul şi pleci liniştit.

Aşa cum remarcă cei de la Ars, jocul are problemele lui, cum ar fi arme care îţi dispar temporar din mână, inamici care fac salturi neobişnuite pe ecran atunci când tragi în ei, plus probleme de design cum ar fi diverse opţiuni care devin enervante uneori, una dintre ele fiind costumul vorbitor iar alt aspect menţionat faptul că întotdeauna când te vei confrunta cu un inamic enorm vei avea la îndemână o mulţime de arme care sunt potrivite exact pentru acel gen de oponent. Totuşi, asta poate fi şi o problemă de percepţie sau de preferinţă, unii jucători preferând probabil să avanseze mai uşor şi mai rapid.

Se pare că pe tot parcursul jocului eşti pus continuu în pericol, eşti aruncat, lovit, răsucit, împuşcat şi dărâmat în toate felurile imaginabile. Cu toate astea, ideea este să continui, fiindcă practic jocul nu-ţi prea permite să mori. Termină-ţi treaba şi ia-o de la capăt. Oricum, faptul că editorul de la Arstehnica a continuat să analizeze cum a decurs jocul şi după ce l-a lăsat baltă cred că spune multe, e un joc pe care credem că merită să îl încercaţi.
Iar dacă l-aţi jucat deja, vrem să ştim şi care este experienţa voastră la prima mână cu acest joc.

Cum să foloseşti controlerul PS3 ca joystick pe PC

PS3 controllerAmicii de la HowToGeek au publicat un howto interesant în care explică cu multe detalii cum trebuie să procedezi ca să foloseşti un controller de consolă Sony PS3 ca şi joystick pentru PC. Materialul ni se pare foarte util, în condiţiile în care mulţi dintre voi au deja o consolă şi s-au obişnuit cu folosirea acesteia în jocuri, aşa că pare destul de natural să folosiţi acelaşi controler şi pentru jocurile pe care le jucaţi pe PC.

Articolul conţine informaţii complete şi un tutorial pas cu pas care include:

  • instalarea driverelor necesare de pe site-ul MotionInJoy, atât pentru windows 32bit cât şi pentru windows pe 64 de biţi.
  • accesarea control panel, a aplicaţiei asociate controlerului PS3 şi toate dialogurile pe care le deschide Windows pentru finalizarea instalării.
  • instalarea unui profil de controler şi calibrarea acesteia
  • asignarea butoanelor şi a tuturor opţiunilor disponibile pentru controler
  • instalarea şi configurarea (folosind acelaşi driver) a unui controler USB dar şi a unui eventual controller BlueTooth

Driverele de la MotionInJoy sunt făcute să faciliteze folosirea controlerelor de PlayStation în orice joc care este prevăzut să funcţioneze cu Joystick, şi a fost testat cu nenumărate jocuri care funcţionează ireproşabil.

Dacă reuşiţi să efectuaţi instalarea, sau dacă aveţi probleme cu driverele sau cu utilizarea controlerului pe PC lăsaţi-ne un mesaj şi vom încerca să vă ajutăm cu sfaturi.

iPad2, un plus pentru fani, nu destul pentru business

Unul din cele mai fierbinţi subiecte ale momentului în industria gadget-urilor este desigur iPad2, care deşi încă nu e disponibil în magazine, fiind programat pentru 11 martie, a stârnit multe discuţii cu privire la valoarea pe care o aduc modificările faţă de prima versiune. Cam toată lumea e de acord că iPad 2 va atrage mulţi clienţi care anetior s-ar fi îndreptat către competitori cum ar fi Motorola Xoom, dar aici se încadrează în principal consumatorii „casnici”.

În ce priveşte zona de business, se pare că la acest nivel aşteptarea va trebui să continue, fiindca Apple iPad2 nu nive cu aproape nimic nou care să convingă companiile să adopte platforma în activităţi profesionale la nivelul unei afaceri, decât ca gadget mai degrabă decât ca unealtă performantă de lucru.

Ariile în care companiile aşteptau îmbunătăţiri erau pe zona de securitate şi de uşurinţă în administrare, fiindcă orice nouă tehnologie trebuie să se integreze cât mai bine în peisajul tehnologic al unei organizaţii fără să fie nevoie ca organizaţia să se adapteze la noua tehnologie, ci mai degrabă tehnica de calcul trebuie să vină pregătită pentru a fi integrată cât mai lin în infrastructura IT a oricărei organizaţii.

Apple a acordat totuşi o atenţie sporită integrării de business, prin includerea în iOS a unor facilităţi care cresc aderenţa lui iPad la un context de business, incluzând wireless printing şi o securitate îmbunătăţită. În plus pe lângă tabletele bazate pe Android, iPad-ul are o competiţie suplimentară în acest domeniu de la tableta PlayBook de la Research In Motion (producătorul binecunoscutului BlackBerry), programată şi ea pentru lansare în curând, ca şi de la gadgeturile  bazate pe webOS de la HP care sunt programate de asemenea pentru acest an.

Trebuie să ţinem cont totuşi că Apple a declarat că nu-şi propune să creeze cu iPad o tabletă pentru business, deşi afirmaţia s-ar putea să se refere mai degrabă la faptul că iOS mai degrabă nu e prea pregătit pentru business decât la faptul că Apple nu-şi doreşte deloc să atace acest segment.

L.A. Noire şi realismul expresiei faciale

Los Angeles, 1940. Crimă, drame, thrileer. Cam ăsta este decorul lui L.A. Noire, ultimul release de la Rockstar Games. Să nu credeţi că e un lucru rău. Rockstar Games şi-a câştigat reputaţia venind mereu cu inovaţii în domeniul jocurilor iar LA Noire nu face excepţie.

În ciuda caracteristicilor care fac un joc să fie apreciat şi de succes, de data asta principalul actor al performanţei jocului este tehnologia MotionScan. Pentru prima dată pe parcursul acţiunilor din timpul jocului, sistemul MotionScan oferă caracterelor expresii faciale cu adevărat şocante, iar jocul este construit de aşa natură încât atenţia să fie mereu îndreptată către acest aspect, pentru a-l pune cât mai bine în evidenţă.

Acţiunea jocului aşa cum o descrie Brendan McNamara, unul din fondatorii distribuitorului TeamBondi, se concentrează  asupra unor investigaţii la locul unor crime, identificarea dovezilor şi indiciilor, intervievarea martorilor şi a supecţilor. Jucătorul trebuie să urmărească atent fiecare interacţiune şi să decidă pe cine crede şi pe cine nu. Aceste interogatorii vor dicat cursul acţiunii în LA Noire, asta însemnând că există o serie largă de opţiuni şi de trasee pe care jocul poate avansa.

În descrierea jocului McNamara a menţionat deja Xbox 360 şi PlayStation 3 ca platforme, iar produsul final, din ce am văzut din trailerele de până acum, pare impresionant. Pentru platformele menţionate jocul ar trebui să ajungă pe rafturi la mijlocului lui Mai 2011.