Articole

The Dream Machine – o aventura originala

the dream machine 3

In urma cu 6 ani, Anders Gustafsson si Erik Zaring au decis sa-si uneasca fortel pentru o idee pe cat de noua pe atat de ciudata: un joc construit cu materiale reale si animatie stop motion. Jocul se numeste „The Dream Machine” iar in 2011 a fost lansat primul sau episod. Al cincilea episod a fost lansat la mijlocul lunii Noiembrie, 6 ani mai tarziu.

„Abia imi pot aduce aminte de viata inainte de The Dream Machine”, spune Zaring. „M-am mutat de 4 ori si am crescut 2 copii in aceasta perioada. Cand vom termina intreg proiectul, voi simti o mare usurare dar si o nostalgie teribila.”

Jocul prezinta povestea unui cuplu tanar care se muta intr-un apartament nou. Totul ok pana cand o intamplare ciudata are loc si jucatorul descopera o masinarie imensa, un device care permite explorarea visurilor oamenilor si a subconstientului lor.

the dream machine behind

Gameplay-ul este simplu, in stilul clasic adventure, dar nu acesta este punctul principal al jocului. Stilul vizual este cel care diferentiaza „The Dream Machine” de orice alt joc adventure: designerii au folosit totul de la carton pana la clei si broccoli si cafea pentru a construi caracterele si scenele.

Dupa o munca indelungata, experienta TDM se apropie de final, episodul 6 urmand sa incheie saga The Dream Machine. Jocul poate fi jucat chiar din broswer, dupa ce va creati un cont, si toate cele 5 episoade sunt disponibil aici.

 

 

 

 

Gameplay Total pentru No Man’s Sky : 5 miliarde de ani.

Știm ca universul No Man’s Sky este cu adevărat masiv, datorită lumilor sale generate procedural. Chiar dacă dezvoltatorul Hello Games ar putea dezvalui numărul exact de lumi pe care jucătorii le pot vizita, ar fi incomprehensibil de mare. Totusi, acestia pot oferi o estimare legat de timpul necesar pentru a vizita fiecare planetă în joc: cinci miliarde de ani.

Această cifră a fost împărtășită cu IGN de Sean Murray (Hello Games). Este o perioada extraordinar de indelungata, dar ceea ce este cu adevarat impresionant este ca pentru a ajunge la totalul de 5 miliarde de ani, jucatorul ar petrece DOAR 1 secunda pe fiecare planeta. Do the math: 1 minut petrecut pe fiecare planeta ar insemna ca un om ar avea nevoie de 300 miliarde de ani pentru a explora toate planetele din joc. Ceea ce prezinta jocul până acum sugerează ca vei avea nevoie de mult mai mult de un minut, să nu mai vorbim o secundă, pentru a explora pe deplin orice lume, deci este evident ca nici un jucator nu va putea vizita intreg universul. De asemenea, Murray a lansat un teaser: „Vom avea ceva foarte mare de prezentat in curand.”

Jocul open-world a fost dezvaluit anul trecut in Decembrie si ne asteptam sa-l vedem pe rafturi la sfarsitul lui 2015 pe PS4, urmand a fi lansat pe PC ulterior.

Jocuri Gratuite: Kerbal Space Program

Kerbal Space Program de la Squad Games, este un joculeţ gratuit lansat de curând dar care a primit o muţime de actualizări de la lansare şi până acum, aşa că şansele să aveţi o experienţă interesantă cu acest joc sunt destul de mari.

Kerbal Space Program este un simulator de lansator de rachete, în care concepeţi o rachetă orbitală cu toţi parametrii asociaţi după care o lansaţi în orbită. Evident, în funcţie de cât de bine vă descurcaţi, racheta va ajunge sau nu pe orbită. Există posibilitatea ca rachet să rămână fără combustibil, sau ca design-ul pe care l-aţi gândit să nu fie suficient de bun, astfel încât racheta poate exploda în atomosferă.  Lucrurile nu sunt foarte simple, fiindcă aveţi 3 micuţi astronauţi într-un colţ al ecranului, pe care îi aveţi la bord, deci e bine să vă gândiţi foarte bine dacă racheta e ok, altfel cei 3 ar putea deveni praf cosmic sau nici măcar.

Jocul este în continuare dezvoltat susţinut de cei de la Squad Games, deci chiar dacă deocamdată poate părea un pic simpluţ, noi i-am acordat nota 7.5 pentru strădanie. Vi-l recomandăm să îl descărcaţi şi să-l testaţi singuri, fiind vorba de un joc gratuit.

L.A. Noire şi realismul expresiei faciale

Los Angeles, 1940. Crimă, drame, thrileer. Cam ăsta este decorul lui L.A. Noire, ultimul release de la Rockstar Games. Să nu credeţi că e un lucru rău. Rockstar Games şi-a câştigat reputaţia venind mereu cu inovaţii în domeniul jocurilor iar LA Noire nu face excepţie.

În ciuda caracteristicilor care fac un joc să fie apreciat şi de succes, de data asta principalul actor al performanţei jocului este tehnologia MotionScan. Pentru prima dată pe parcursul acţiunilor din timpul jocului, sistemul MotionScan oferă caracterelor expresii faciale cu adevărat şocante, iar jocul este construit de aşa natură încât atenţia să fie mereu îndreptată către acest aspect, pentru a-l pune cât mai bine în evidenţă.

Acţiunea jocului aşa cum o descrie Brendan McNamara, unul din fondatorii distribuitorului TeamBondi, se concentrează  asupra unor investigaţii la locul unor crime, identificarea dovezilor şi indiciilor, intervievarea martorilor şi a supecţilor. Jucătorul trebuie să urmărească atent fiecare interacţiune şi să decidă pe cine crede şi pe cine nu. Aceste interogatorii vor dicat cursul acţiunii în LA Noire, asta însemnând că există o serie largă de opţiuni şi de trasee pe care jocul poate avansa.

În descrierea jocului McNamara a menţionat deja Xbox 360 şi PlayStation 3 ca platforme, iar produsul final, din ce am văzut din trailerele de până acum, pare impresionant. Pentru platformele menţionate jocul ar trebui să ajungă pe rafturi la mijlocului lui Mai 2011.

Vendetta Online, un MMORPG spatial pentru Android

Da, nu e o glumă şi mai sunt doar câteva zile până când jocul Vendetta Online va fi într-adevăr disponibil pentru platforma Android. Ştirea a fost publicată ieri pe site-ul Guild Software şi confirmă că Vendetta Online pentru Android va fi lansat la Barcelona în câteva zile, la Mobile World Congress, undeva prin standul celor de la Google.

Vendetta Online este un shooter spaţial cu multe aspecte de strategie. Pentru cei care au jucat Elite pe ZX Spectrum şi alte clone (gen HC85) surpriza va fi enormă. Vendetta este tot ce şi-ar fi dorit acum 20 de ani să deţină Elite şi nu era posibil: multiplayer şi încă masive, univers persistent, grafică 2011, inamici umani, mining avansat, control al navelor şi obiectelor spaţiale bazat pe regulile fizicii şi aşa mai departe.

În curând Vendetta mai face un pas important pentru toţi jucătorii săi fideli, printre care m-am numărat şi eu încă din perioada de alpha testing a jocului. Este vorba de Capital Ships, nave spaţiale enorme care sunt deţinute de ghilde şi care evident au o durată de viaţă mult mai lungă în joc. Şi asta în condiţiile în care acelaşi sistem de luptă bazat pe skillurile personale ale jucătorilor va rămâne valabil, în nici un caz sistemul fire and forget click click cu mousele pe care îl au alte jocuri care pretind că sunt space MMORPGs.

Şi dacă încă nu v-am convins să îl încercaţi, mai adaug că rulează la fel de bine pe Windows, Mac şi Linux, că nu e nevoie decât de un cont pe site ca să îl descărcaţi şi să vă faceţi de cap 8 ore gratuit şi că începând de luna viitoare va avea probabil şi un mod de joc standalone, astfel încât cele 8 ore gratuite să le exploraţi abia după ce v-aţi făcut o idee despre cum funcţionează mecanica jocului.

.

Call of Duty parodiat de Epic Games

Call of Duty nu mai are nevoie de prezentare, este un succes global al celor de la Activision, o companie software care si-a inceput activitatea pe vremea computerelor ZX Spectrum si Commodore. Surpriza amuzantă vine de la Epic Games, care se strecoară în franşiza Call of Duty cu un titlu neobişnuit: „Duty Calls: The Calm Before the Storm”, un joc pardoie descărcabil gratuit care face mişto la greu de first-person-ul miltar al celor de la Activision şi de toate convenţiile de gameplay din Call of Duty.

Diferenţa între Duty Calls (pe care îl puteţi descărca absoluti gratuit urmând linkul) şi original poate fi sesizată aproape de la începutul jocului. De îndată ce începi un nivel, o voce începe să îţi ofere instrucţiuni prin radio-ul din echipare. „Iată obiectivul tău”, zice iniţia comandantul. „Bla bla bla bla bla secret base. Bla bla bla bla bla planul. Bla bla bla bla bla rachetă cu bombă nucleară. Şi bla bla bla bla contăm pe tine. Importanţă strategică bla bla. Câştigă! Noroc”.